Waarom visualisatie van producteigenschappen zo belangrijk is

brand
visualisatie van producteigenschappen

Waarom visualisatie van producteigenschappen zo belangrijk is

De huidige digitale revolutie maakt dat steeds meer bedrijven de focus leggen op de online verkoop van producten. Het aantal bedrijven met een fysieke winkel neemt af. Onderdeel van deze digitale revolutie is het zoeken naar mogelijkheden om op te vallen op internet. Het groeiende aantal partijen dat haar dienstverlening aanbiedt, maakt dit steeds lastiger. Een van de mogelijkheden is het laten opnemen van een productvideo. Een productvideo is niet de enige optie die je hebt. Laat een promotie film maken van je bedrijf, waarin je klanten aan het woord laat! Het komt de betrouwbaarheid van je organisatie ten goede.

Voor dit artikel spraken we met Niels de Groot, uitvoerend producent bij een video productie bedrijf. Ook hij ziet de vraag naar visualisaties van producten toenemen. Waarmee dienen bedrijven hierbij rekening te houden? 

Verschillende soorten visualisaties van producten 

Visualisaties van producteigenschappen zijn er in verschillende soorten. Denk bijvoorbeeld aan het verschil tussen een fraaie infographic en een korte video. Vaak zegt een dergelijke visualisatie meer dan duizend woorden. Consumenten nemen de tijd niet om deze tekst te lezen, wetende dat ze bij de concurrent een handig overzicht met de belangrijkste specificaties van een product kunnen vinden. Een infographic of korte video is echter nog beter! Daarbij biedt dit je de mogelijkheid om kort en bondig uit te leggen, wat jouw product of dienst zo uniek maakt. 

Tip: combineer een visualisatie van producteigenschappen altijd met een korte tekst. De tekst plaats je ter verduidelijking onder zo’n visualisatie. 

Video’s voor bedrijven in verschillende vormen 

Niels de Groot wijst op het feit dat bedrijfsvideo’s verschillende vormen kennen. Vaak wordt direct uitgegaan van een video, waarin een product wordt toegelicht. Er zijn echter meer opties om de aandacht van je doelgroep te trekken! Denk bijvoorbeeld ook aan: 

  • Een korte bedrijfsfilm, waarin je een kijker meeneemt op de werkvloer. Wie werken er voor je bedrijf? 
  • Een interview met jou als eigenaar van het bedrijf. Laat de kijker kennismaken met het gezicht achter een bedrijfsnaam. 
  • Een serie van korte video’s, waarin je uitlegt op welke manier jij een bestaand probleem oplost met je product of dienst. 
  • Een reeks van interviews met klanten van je bedrijf. Wat hebben zij gehad aan het product dat jij hen geleverd hebt? 

Het is van verschillende factoren afhankelijk, welke van deze video’s het meest geschikt is voor jouw organisatie. Een video productie bedrijf kan je helpen bij het maken van een keuze. 

Zorg voor een heldere boodschap 

Heldere boodschap vertellen

Minstens zo belangrijk als het type bedrijfsvideo dat je kiest, is de boodschap die je over wilt brengen op een kijker. Bedenk vooraf goed wat je de kijker wilt vertellen! Op het moment dat je bepaald hebt wat je wilt vertellen en in welke vorm je dit wilt doen, kun je op zoek gaan naar een geschikte locatie. Een bedrijfsvideo kun je binnen je kantoorpand opnemen, maar bijvoorbeeld ook in het centrum van de stad waar je gevestigd bent. Een producent kan je helpen bij het zoeken naar een passende locatie voor je bedrijfsfilm. 

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *