Koffiekopjes als marketingtool voor zakenrelaties

brand
Koffiemolen, koffiebonen, koffiekopjes, koffie in de kopjes... boel koffie bijelkaar!

Koffiekopjes als marketingtool voor zakenrelaties

7 maanden geleden

In gesprek gaan met jouw zakenrelaties is soms eenvoudig. Als je goed en regelmatig contact hebt met jouw klanten, leveranciers of collega’s, dan is het makkelijker om elkaar te vinden en een gesprek aan te gaan. Maar als je al langere tijd niet met elkaar hebt gesproken, is het soms lastig om de eerste stap te zetten. Een kopje koffie drinken doet vaak wonderen.

Onder de aandacht komen

Natuurlijk; er zijn genoeg andere manieren om onder de aandacht te komen bij jouw zakenrelatie. Je kunt diegene bellen, een e-mail sturen, een (onverwachts) bezoek brengen of elkaar opzoeken op een beurs of ander evenement. Maar in sommige gevallen loop je elkaar een langere periode mis of blijkt er vanuit de andere partij geen behoefte te zijn aan contact. Om dan toch het ijs te breken en een vriendelijk gesprek te starten – of in ieder geval een handreiking te doen – kan een kopje koffie de uitkomst bieden.

Slim en effectief

Koffiekopjes worden al langere tijd gebruikt als marketingtool in zakenrelaties. Het is namelijk een slimme én effectieve manier om een merk te promoten, maar ook om op originele wijze onder de aandacht te komen. Laat een positieve indruk achter door een veelgebruikt product als een koffiebeker achter te laten bij jouw relaties. Veel mensen gebruiken dagelijks een koffiekopje en daarom is de kans groot dat een bedrukte koffiebeker voor tevreden gezichten zorgt.

Rijk aan voordelen

Het voordeel van een relatiegeschenk als een koffiekopje is dat deze uitstekend bedrukt kan worden met een bedrijfslogo, een reclameslogan of nog beter: een persoonlijke boodschap. Een koffiekopje als give-away is een succesvol artikel dat de ontvanger met plezier in ontvangst zal nemen. Bovendien: iedere keer als de gebruiker uit het koffiekopje drinkt, ontstaat er een positieve associatie met jouw bedrijf. Koffiekopjes bedrukken is dus perfect om weer een eerste aanzet te doen voor een gesprek. Een cadeau wordt immers bijna nooit geweigerd en de ontvanger zal zich dankbaar voelen. Je doet letterlijk een voorstel om eens een kopje koffie met elkaar te drinken, omdat je iets te bieden hebt of met elkaar een nieuwe samenwerking wilt aangaan. Koffiekopjes en -bekers gaan lang mee, in tegenstelling tot andere promotionele producten die vaak na een bepaalde periode worden weggegooid.

Ook voor evenementen

Koffiekopjes kunnen daarnaast ook ingezet worden op beurzen, evenementen en open dagen. Door bezoekers een vers kopje koffie aan te bieden, zorg je voor een positief gevoel bij de ontvanger en voelt de bezoeker zich echt welkom. Het is een klein gebaar, maar zorgt voor een sterke(re) band met een potentiële klant of goede zakenrelatie. Het is belangrijk om gebruik te maken van kwalitatief hoogwaardige kopjes, die gemaakt zijn van het juiste materiaal waardoor het functioneel en mooi is. Bedrukken.nl beschikt over een breed assortiment aan kopjes, mokken en andere drinkwaren.

Creatief en origineel

Kortom: koffiekopjes zijn uitstekend om ze in te zetten als marketingtool. Ze laten een goede indruk achter bij jouw relaties en worden vaak jarenlang gebruikt. Bovendien is het een originele en opvallende manier om de aandacht van jouw zakenrelatie te krijgen en een gesprek op gang te brengen. Investeer dus ook in gepersonaliseerde koffiekopjes en zorg voor klantenbinding en -behoud op een creatieve wijze.

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *