brand

Gastblog door odo Redactie

Tegenwoordig maken steeds meer bedrijven gebruik van een SEO-campagne bij het positioneren van een bedrijf op het internet. SEO is natuurlijk een belangrijke online marketing instrument die helpt bij het behalen van een bepaalde doelstelling of ter wel conversie. SEO kan weer worden verdeeld als Onpage SEO en Offpage SEO. Onpage SEO is met name gericht op de kwaliteit van de website zelf.

Hierbij kan er bijvoorbeeld worden gedacht aan de content die op de website te vinden is. Anderzijds is Offpage SEO de autoriteit die een website heeft. Aan de hand van deze aspecten met betrekking tot de algoritmes van Google wordt de positie van een website bepaald.

Zeven Onpage SEO

Voor bedrijven wordt het steeds belangrijker om zich te richten op Onpage SEO. In de voorgaande jaren lag de focus grotendeels bij Offpage SEO activiteiten. Dit zorgde er bijvoorbeeld voor dat de content op de website een lage mate van kwaliteit had. Na bepaalde algoritmeveranderingen is het belang van kwalitatieve content ook zeer belangrijk geworden bij de positionering van een website of webwinkel. Hieronder zijn een aantal Onpage SEO tips weergegeven die zeer gemakkelijk kunnen worden toegepast bij een website:

  1. Probeer bij een website in zijn geheel te werken met H1,H2 en H3 kopjes. Het is belangrijk dat alle titels worden aangeduid met H1 als kopje.
  2. De laadtijd van een website wordt ook steeds belangrijker. Via dit linkje is het mogelijk om de snelheid van een website te testen. Tevens worden ook direct de verbeterpunten aangegeven, zodat die snel kunnen worden aangepast.
  3. Zorg ervoor dat de zoekwoorden waar de website op wilt ranken in de eerste 100 woorden van een tekst wordt geplaatst.
  4. Gebruik externe links naar websites die een hoogwaardige autoriteit hebben. Hierbij kan er bijvoorbeeld worden gedacht aan websites als Wikipedia.
  5. Het hebben van kwalitatieve foto’s op een website is belangrijk, maar zorg ervoor dat de grootte van een foto zo laag mogelijk is. Comprimeer de foto’s dus voordat de foto’s worden toegevoegd aan een website. Dit zorgt er natuurlijk ook weer voor dat er minder ruimte op de webserver in beslag wordt genomen en heeft een positief effect op de laadtijd van een website.
  6. Beschikt uw website vandaag de dag nog niet over een responsive design? Daarmee is uw website ook geschikt voor de mobiel. Bekijk per direct de mogelijkheden om over te stappen naar een responsive design voor een gebruiksvriendelijke website.
  7. Sta bij content op uw website open voor reacties. Dit zorgt namelijk voor interactie en kan helpen als verbeterpunt voor het artikel of voor de website in zijn geheel. Indien er nog geen social media buttons zijn om het content te delen is het aan te raden om hier gebruik van te maken. Tegenwoordig zijn er bijvoorbeeld ook mogelijkheden om content te delen via WhatsApp, aangezien WhatsApp een belangrijke medium is geworden.

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.