Marketing content revolutie - denk als een uitgever

De revolutie van marketing content: van campagne naar uitgeverij

De consument van vandaag is mondiger en kritischer. Klakkeloos mooie praatjes geloven gebeurt niet meer. Ze willen gewoon goed geïnformeerd worden. Daardoor evolueert de focus van bedrijven: van verkoopgericht of marketinggericht, naar klantgericht. De marketeer van nu kan niet meer vertrouwen op het bombarderen met reclameboodschappen. Ze moeten een doorlopend, goedlopend verhaal hebben. Precies zoals een uitgever.

(meer…)

    MozRank logo met radartjes

    MozRank: wat is een goede score en hoe verhoog ik deze?

    Om je website goed gevonden te laten worden in Google, doe je aan Search Engine Optimazation (SEO). SEO is een combinatie van techniek, kwalitatief goede content en een sterk linkprofiel. Iedere link naar je website telt als een stem. Des te meer stemmen je voor een website verzameld hebt, des te hoger staat je website in de zoekresultaten. Maar de link van een Nu.nl is veel waardevoller dan die van je lokale hockeyclub. Tenzij je een lokale sportwinkel bent. In dit artikel bekijken we de MozRank, waarmee de waarde van je linkprofiel wordt geduidt.

    (meer…)

      typemachine. Wat zijn de verschillen tussen tekstschrijvers en seo-schrijvers

      Tekstschrijver, SEO-schrijver of content marketeer: wat zijn de verschillen?

      Ben je op zoek naar een specialist voor het schrijven van (web)teksten? Waarschijnlijk ben je dan al verschillende beroepsomschrijvingen tegengekomen! De een noemt zich tekstschrijver, de ander een SEO-schrijver en weer een ander beschrijft zijn of haar functie als dat van een content marketeer. Zoom je echter verder in op de verschillende functies, dan zijn er een aantal belangrijke verschillen op te merken. In dit artikel beschrijven we deze verschillen. Zo geven we je een goed beeld van het type specialist welke past bij wat je zoekt! Een tekst van een tekstschrijver is namelijk niet hetzelfde als een tekst van een SEO-schrijver. (meer…)

        SEO of SEA verschil - SEM voor Google Marketing

        De balans tussen SEO en SEA heet SEM – uitleg en 5 tips om te kiezen

        Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Marketing (SEA) zijn termen die zeer regelmatig door online marketeers gebruikt worden. Wat betekenen deze termen eigenlijk? Op welke manieren zijn SEO, SEA en SEM in te zetten? Hoe dragen deze technieken bij aan de prestaties van mijn website? Het zijn vragen waar een beginnende internetondernemer mee te maken krijgt. In dit korte artikel beschrijven we de verschillen tussen deze technieken. Ook lichten we toe met welke doelen je deze technieken kunt gebruiken.  (meer…)

          Skyscraper USA - Hoger in Google met super content

          Hoger in Google met super content: zo doe je dat snel en effectief

          Tijd is kostbaar. Zoek je informatie, dan wil je de beste informatie die jou direct verder helpt. Veel bedrijven realiseren zich dat nog niet. Hun pagina’s, blogs en berichten gaan over zichzelf, niet over de klant. Die willen geen wij-van-wc-eend verhaal. Google snapt dit heel goed: content die bezoekers helpt, scoort gewoon hoger in Google. Maar hoe maak je deze super content? In dit artikel krijg je alle praktische handvatten en tips voor in de praktijk. (meer…)

            Guide to Linkbuilding

            12 ongebruikelijke tips voor linkbuilding

            Ook al zet Google vol in op AI met RankBrain, linkbuilding blijft ontzettend belangrijk om goede posities te krijgen. Alleen dat ‘bedelen’ om links of een linkuitwisseling is een typische bezigheid die je liever uitbesteedt. Gelukkig zijn er ook andere manieren om mooie links te bouwen, hetzij onbekend of verrassend. Variërend van simpel tot pittig, volgen hier 12 ongebruikelijke tips voor linkbuilding.  (meer…)