typemachine. Wat zijn de verschillen tussen tekstschrijvers en seo-schrijvers

Tekstschrijver, SEO-schrijver of content marketeer: wat zijn de verschillen?

Ben je op zoek naar een specialist voor het schrijven van (web)teksten? Waarschijnlijk ben je dan al verschillende beroepsomschrijvingen tegengekomen! De een noemt zich tekstschrijver, de ander een SEO-schrijver en weer een ander beschrijft zijn of haar functie als dat van een content marketeer. Zoom je echter verder in op de verschillende functies, dan zijn er een aantal belangrijke verschillen op te merken. In dit artikel beschrijven we deze verschillen. Zo geven we je een goed beeld van het type specialist welke past bij wat je zoekt! Een tekst van een tekstschrijver is namelijk niet hetzelfde als een tekst van een SEO-schrijver. (meer…)

    SEO of SEA verschil - SEM voor Google Marketing

    De balans tussen SEO en SEA heet SEM – uitleg en 5 tips om te kiezen

    Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Marketing (SEA) zijn termen die zeer regelmatig door online marketeers gebruikt worden. Wat betekenen deze termen eigenlijk? Op welke manieren zijn SEO, SEA en SEM in te zetten? Hoe dragen deze technieken bij aan de prestaties van mijn website? Het zijn vragen waar een beginnende internetondernemer mee te maken krijgt. In dit korte artikel beschrijven we de verschillen tussen deze technieken. Ook lichten we toe met welke doelen je deze technieken kunt gebruiken.  (meer…)

      Skyscraper USA - Hoger in Google met super content

      Hoger in Google met super content: zo doe je dat snel en effectief

      Tijd is kostbaar. Zoek je informatie, dan wil je de beste informatie die jou direct verder helpt. Veel bedrijven realiseren zich dat nog niet. Hun pagina’s, blogs en berichten gaan over zichzelf, niet over de klant. Die willen geen wij-van-wc-eend verhaal. Google snapt dit heel goed: content die bezoekers helpt, scoort hoger in Google. Maar hoe maak je deze content? In dit artikel krijg je alle praktische handvatten voor super content. (meer…)

        Guide to Linkbuilding

        12 ongebruikelijke tips voor linkbuilding

        Ook al zet Google vol in op AI met RankBrain, linkbuilding blijft ontzettend belangrijk om goede posities te krijgen. Alleen dat ‘bedelen’ om links of een linkuitwisseling is een typische bezigheid die je liever uitbesteedt. Gelukkig zijn er ook andere manieren om mooie links te bouwen, hetzij onbekend of verrassend. Variërend van simpel tot pittig, volgen hier 12 ongebruikelijke tips voor linkbuilding.  (meer…)

          Website-aanmelden-bij-Google-zin-of-onzin

          Website aanmelden bij Google: zin of onzin?

          Je website is live. Moet je vervolgens nog je website aanmelden bij zoekmachines? Google of Microsoft? Of wordt je vanzelf gevonden? We bekijken hoe Google precies werkt en wat je zelf kunt doen om beter gevonden te worden.   (meer…)

            Hoe vindbaar is jouw website in Google

            Website beter vindbaar maken in Google: 10 tips

             

            Je website beter vindbaar maken in Google begint bij het realiseren dat het uiteindelijk om de bezoekers gaat. Je wilt de juiste mensen aanspreken, helpen met informatie en een actie laten doen op je site. Hou je de bezoeker in gedachte bij het inrichten van je website, dan volgt Google vanzelf. (meer…)