

B2B Contentmarketing
Topic
Bij B2B contentmarketing (of content marketing, met spatie) focus je je als bedrijf op de informatiebehoefte van je zakelijke doelgroep en speel je daar op in met waardevolle content om nieuwe relaties en bestaande klanten te binden. Het betekent een afscheid van schreeuwerige advertenties en je als bedrijf positief onderscheiden door echt te helpen. De doelgroep wordt vaak beschreven in een zogeheten buyer persona waarin alle kenmerken, doelen, vraagstukken, mediagedrag en meningen worden vastgelegd. Essentieel aan B2B contentmarketing is het erkennen dat fysieke marketing (de binnendienst bellen, bezoek van de vertegenwoordiger) geleidelijk aan wordt vervangen door online communicatie (de website, FAQ, artikelen). Contentmarketing staat binnen B2B meer dan B2C centraal in de klantbeleving, vanwege de grotere informatiebehoefte.


Contentmarketing in de zorg

Contentmarketing trends van 2025: AI bepaalt de nieuwe spelregels
Scherpe B2B-content? Ontvang onze nieuwsbrief

De 7 content formats die AI-systemen het vaakst citeren in B2B

Waarom jouw B2B-website 60% minder verkeer krijgt (en waarom dat niet erg is)

De basis van B2B contentmarketing en het verschil met B2C contentmarketing

Wat is content nu precies?

Topical authority opbouwen: de complete SEO gids voor 2025

GEO-contentoptimalisatie in de praktijk brengen

AI-content publiceer je niet om tijd te besparen, maar om de markt te winnen

De ultieme gids voor on-page SEO in 2025

Bureaus staan op een breekpunt – wie nu niet transformeert, telt straks niet meer mee

Manieren om op het vlak van B2B een verschil te maken

Content marketing: uitbesteden of zelf doen?
