

B2B Contentmarketing
Topic
Bij B2B contentmarketing (of content marketing, met spatie) focus je je als bedrijf op de informatiebehoefte van je zakelijke doelgroep en speel je daar op in met waardevolle content om nieuwe relaties en bestaande klanten te binden. Het betekent een afscheid van schreeuwerige advertenties en je als bedrijf positief onderscheiden door echt te helpen. De doelgroep wordt vaak beschreven in een zogeheten buyer persona waarin alle kenmerken, doelen, vraagstukken, mediagedrag en meningen worden vastgelegd. Essentieel aan B2B contentmarketing is het erkennen dat fysieke marketing (de binnendienst bellen, bezoek van de vertegenwoordiger) geleidelijk aan wordt vervangen door online communicatie (de website, FAQ, artikelen). Contentmarketing staat binnen B2B meer dan B2C centraal in de klantbeleving, vanwege de grotere informatiebehoefte.


AI-content publiceer je niet om tijd te besparen, maar om de markt te winnen

De ultieme gids voor on-page SEO in 2025
Wil je Online Groeien? Ontvang onze nieuwsbrief

Bureaus staan op een breekpunt – wie nu niet transformeert, telt straks niet meer mee

Manieren om op het vlak van B2B een verschil te maken

Content marketing: uitbesteden of zelf doen?

Wat doet een content creator eigenlijk?

Marketing funnel: begeleid je klanten van kennismaking tot aankoop

Hoe storytelling je zakelijk succes kan verhogen: de kunst van effectieve salesverhalen vertellen

Wat is content nu precies?

De toekomst van content

Een contentstrategie die organische traffic scoort?

Regelmatig bloggen? Zo doe je dat

B2B sales leads nodig? Probeer deze 5 guerilla marketing tips
