

B2B Contentmarketing
Topic
Bij B2B contentmarketing (of content marketing, met spatie) focus je je als bedrijf op de informatiebehoefte van je zakelijke doelgroep en speel je daar op in met waardevolle content om nieuwe relaties en bestaande klanten te binden. Het betekent een afscheid van schreeuwerige advertenties en je als bedrijf positief onderscheiden door echt te helpen. De doelgroep wordt vaak beschreven in een zogeheten buyer persona waarin alle kenmerken, doelen, vraagstukken, mediagedrag en meningen worden vastgelegd. Essentieel aan B2B contentmarketing is het erkennen dat fysieke marketing (de binnendienst bellen, bezoek van de vertegenwoordiger) geleidelijk aan wordt vervangen door online communicatie (de website, FAQ, artikelen). Contentmarketing staat binnen B2B meer dan B2C centraal in de klantbeleving, vanwege de grotere informatiebehoefte.


The Forrester Wave: Content Platforms. Wat is het en wat kun je ermee?

Een contentstrategie die organische traffic scoort?
Blijf op de hoogte Ontvang onze nieuwsbrief

Buyer persona: wat is het en hoe gebruik je het in je marketing?

B2B contentmarketing: wat brengt 2022?

Wat kost een tekstschrijver nou eigenlijk?

Namens jouw bedrijf een eigen magazine maken, dat is helemaal niet zo gek

Bloggen uitbesteden? Zo werkt een blogservice in de praktijk

Starten met bloggen dit jaar? Volg dit stappenplan

Waarom content essentieel is in 2021

10 redenen om te bloggen in 2021

Zakelijk podcasten: hoe doe je dat?

De basis van B2B contentmarketing en het verschil met B2C contentmarketing

Werken met een contentmarketingstrategie, wat levert dat op?
