Waarom narrowcasting juist nu belangrijk is om in te investeren

brand
Narrowcasting

Waarom narrowcasting juist nu belangrijk is om in te investeren

Door de jaren heen zijn de marketingstrategieën veranderd. Tegenwoordig zijn er zoveel manieren voor product promotie onder andere via e-mails, social media, kranten, bellen, billboards, gorilla marketing en nog meer. Digitalisatie komt vaker voor in winkels en bedrijfspanden. Het is natuurlijk van belang om jouw bericht goed over te brengen aan klanten en dat kan met narrowcasting. In de afgelopen paar jaren is het gebruik van narrowcasting flink gestegen. Van lokale winkels tot aan grote bedrijfspanden zijn ondernemers actief bezig met narrowcasting. Wat ook heel begrijpelijk is. Narrowcasting is namelijk een slimme en effectieve manier om marketing doelen te bereiken.

Wat kan je allemaal met narrowcasting?

Narrowcasting is een klein begrip met oneindig veel mogelijkheden. Voor elke branche is er wel een narrowcasting oplossing. Winkeliers gebruiken het regelmatig om producten te promoten. Anderen gebruiken het voor entertainment of zelfs brand awareness. Hoe narrowcasting wordt gebruikt hangt van het bedrijf en de doel af. Het is geschikt voor alle sectoren en wordt al vaker gebruikt in branches zoals; zorg en welzijn, kantoor en fabricage, winkelketens en merken, sport en fitness, vrije tijd en horeca, onderwijs, makelaar, theaters en bioscopen, restaurants en bars en nog veel meer. Al deze branches gebruiken narrowcasting om efficiënt en effectief hun klant- en bedrijfsgerichte doelen te bereiken. Er zijn een aantal sectoren die al optimaal gebruik maken van narrowcasting.

Narrowcasting oplossingen binnen de zorgsector

Wat elk persoon irritant vind, is natuurlijk wachten in de wachtruimte binnen een zorgsector. Tijd is kostbaar en wachten in een wachtruimtes kan wel urenlang voelen totdat je aan de beurt komt. Niemand zit erop te wachten en daarom hebben ziekenhuizen, apotheken, huisartsenpraktijken en meerdere industrieën in dezelfde sector narrowcasting geïmplementeerd in hun wachtruimtes. Narrowcasting maakt het mogelijk om klanten te entertainen, informeren en het kan zelfs volgnummers op beeld weergeven.

Het gebruik van narrowcasting in retail

Narrowcasting wordt ook vaker gebruikt in retail. Van kleine winkels tot grote winkelcentrums komen narrowcasting vaker voor. Narrowcasting wordt vaak gebruikt voor product promotie maar het kan ook voor andere redenen gebruikt worden. Uit onderzoek blijkt dat 68% van de klanten narrowcasting content zien als betrouwbare indicatie voor de producten en services van een bedrijf. Als retailer kun je narrowcasting beeldschermen inzetten om de juiste bericht te communiceren met de juiste publiek. Daarnaast is narrowcasting ook zeer flexibel als het gaat om het handelen van content, met een paar kliks wordt de content aangepast en weergeven. Social media accounts kan je als bedrijf koppelen aan narrowcasting. Het koppelen van Narrowcasting naar social media accounts zorgt voor brand awareness voor online en offline marketing interacties.

Narrowcasting in horeca

Het is geen wonder dat narrowcasting inmiddels overal in Nederlandse horeca te vinden is. Horeca eigenaren zijn er trots op. Voornamelijk omdat narrowcasting de gasten goed bedient met entertainment, info, nieuws en actuele verkeersinformatie. Daarnaast kunnen eigenaren acties makkelijker en effectiever laten overbrengen met narrowcasting. Stel je is voor, iedereen in jouw bar kijkt naar de voetbalwedstrijd, Ajax tegen Feyenoord, op jouw tv scherm. Jij als eigenaar weet dat de rust over paar minuten begint. Wat doe je dan? Precies op het moment van rust, activeer je jouw bieracties op de narrowcasting schermen om mensen aan te sporen om meer bier te kopen.

Hoe effectief is narrowcasting eigenlijk?

Narrowcasting is tegenwoordig overal te vinden, wat begrijpelijk is. Er zijn ruim 24.000 ondernemers actief bezig met narrowcasting. Narrowcasting content zorgt voor meer interacties met klanten. Uit onderzoek bleek dat 80% van de klanten een winkel zijn ingegaan vanwege narrowcasting schermen in etalages. Dat komt voornamelijk door de beweging en verandering van content. Geanimeerde en/of video content is een effectieve methode voor brand awareness. Narrowcasting is een krachtig platform voor marketeers. Met de juiste content stimuleer je de impulsaankoop . Volgens studie blijkt dat 80% van de winkels die narrowcasting gebruiken een omzetstijging krijgt van 33%. De meeste aankoopbeslissingen vinden plaat op de productielocatie, dit kan oplopen tot 72% van de klanten.

Narrowcasting stimuleert klanten om producten te kopen daarom is het belangrijk om op locatie, narrowcasting schermen te plaatsen. Uit onderzoek blijkt dat 44% van de klanten in winkels beïnvloed zijn door narrowcasting tijdens aankoop van een product. Naast sales en brand awareness is narrowcasting ook een effectieve methode om klanttraject te versoepelen in winkels. Wachtrijen en wachttijden heeft een negatieve invloed op de klantervaring. Het instellen van narrowcasting schermen naast wachtrijen kan de wachttijden met 35% verlagen. Bovendien zorgt wachtrijen voor de perfecte gelegenheid om meer promotiematerialen te weergeven. Narrowcasting is een handige tool om jouw doel te bereiken. Elk persoon kan narrowcasting gebruiken maar hoe effectief of efficient narrowcasting is, hangt natuurlijk af van de gebruiker. Het is daarom belangrijk om goed na te denken voordat je narrowcasting gebruikt. Voorkom
narrowcasting fouten voordat het te laat is.

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *