5 waardevolle content marketing lessen

brand
Businessman considering a brainstorm for marketing

5 waardevolle content marketing lessen

Content marketing is helemaal booming. Maar het is ontzettend lastig om als nieuwkomer op dit gebied boven je concurrenten uit te stijgen. Het belangrijkste is dat je leergierig bent en alle waardevolle informatie als een spons opneemt. Daarom hebben we in dit artikel de grootste content marketing lessen voor je op een rijtje gezet.

Raadpleeg professionals

In de eerste plaats is het van groot belang om professionals te raadplegen als je je content marketing wil verbeteren. Online informatie is zeker handig en waardevol, maar een mentor of expert die uitlegt wat het content marketingplan is en waarom bepaalde beslissingen zijn genomen, zal je veel sneller up to date brengen. Kies daarom voor bureaus als Marketence zodat je te maken hebt met mensen die je content marketing naar het volgende niveau brengen.

Ken je publiek

people sit with devices and Content Marketing

Het klinkt misschien als een open deur, maar echt goed je publiek kennen is essentieel in content marketing. Wie zijn ze? Wat vinden ze leuk? Waar zoeken ze informatie? En vooral, hoe kun je ze het beste bereiken? Door antwoord te geven op deze vragen, kun je content creëren die echt klikt. Dit betekent niet dat je iedereen moet proberen aan te spreken. Het gaat juist om het vinden van jouw niche en daarbinnen de juiste snaar te raken.

De aanhouder wint

Het pad van content marketing is niet altijd makkelijk en soms lijkt het alsof je geen vooruitgang boekt. Maar hier komt onze favoriete mantra om de hoek kijken: de aanhouder wint. Succesvolle contentmarketeers hebben ooit beseft dat stoïcijns door blijven gaan een ingrediënt is voor groei. Blijf daarom experimenteren met verschillende soorten content, leer van je analyses en blijf je strategie aanscherpen.. De weg naar succes is een marathon, geen sprint.

Een makkelijk leesbare format

Maak je content ook makkelijk leesbaar. Maar wat betekent dat? Simpel. Zorg ervoor dat jouw content voor iedereen te begrijpen is. Gooi daarom al je vakjargon weg, tenzij je natuurlijk een heel specifiek publiek aanspreekt. Wees duidelijk in wat je wilt overbrengen en hoe je dat doet. Vertel jouw content alsof je het uitwisselt met een goede vriend. Dit bouwt niet alleen vertrouwen op, maar maakt je boodschap ook prettiger en memorabeler.

Je statistieken bijhouden

Graphs, charts, business table. The workplace of business

Het bijhouden van je statistieken lijkt misschien een droge bezigheid, maar is ontzettend waardevol. Door je statistieken regelmatig te controleren, krijg je ineens meer inzicht in wat werkt. Daarnaast ontdek je ook kansen voor groei. Het mooiste is dat je door deze cijfers een veel diepere band met je publiek op zal bouwen. Je leert precies wat hen boeit en hoe je hen nog meer kunt betrekken bij je merk. Maak van statistieken je bondgenoten op weg naar succes!

 

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *