6 redenen waarom je Google Ads zou moeten uitbesteden

brand
Google Ads logo

6 redenen waarom je Google Ads zou moeten uitbesteden

3 maanden geleden

Heb jij een website of webshop en wil je daar meer leads, klanten of omzet uit halen, dan zijn er verschillende manieren om dat te doen. Zo zou je kunnen inzetten op SEO of aan de slag kunnen gaan met social media. Een ander zeer efficiënt kanaal is SEA (search engine advertising). Met behulp van gerichte Google Ads-campagnes is het mogelijk om jouw doelen te behalen. Je zou dit zelf kunnen doen, maar om het maximale uit je campagnes te halen is het slimmer om dit uit te besteden. In dit artikel lees je 6 redenen waarom.

1. Je bereikt een nieuwe doelgroep

Via Google Ads is het mogelijk om mensen te bereiken die je anders nooit zou bereiken. Als je in Google ergens naar zoekt, dan verschijnen bovenaan de pagina advertenties. De ‘normale’ zoekresultaten zie je pas als je wat naar onderen scrolt. Veel mensen doen dit echter nooit, en klikken altijd op een advertentie als die aanwezig is. Zonder zelf te adverteren zal je deze mensen dus nooit bereiken.

2. Je ziet meteen resultaat

Google Ads is dé oplossing als je graag snel resultaat wilt zien in de vorm van meer bezoekers, meer leads of meer omzet. Heb je een campagne live gezet, dan kun je daar in principe direct bezoekers uit verwachten. Dit in tegenstelling tot wanneer je bezig gaat met SEO; hierbij kan het namelijk wel maanden duren voordat je jouw gewenste Google-posities hebt behaald. Natuurlijk zal je Google Ads-campagne niet meteen vanaf het begin optimaal presteren (hier is gerichte optimalisatie en testing voor nodig), maar als je op zoek bent naar snel resultaat, dan is Google Ads wel uitermate geschikt.

3. Je geld is altijd goed besteed

Zet je Google Ads op de juiste manier in, dan is je geld altijd goed besteed. Dit komt doordat je namelijk alleen betaalt voor het behaalde resultaat, zoals een klik naar je website of een bepaalde conversie. In die zin is inzetten op Google Ads dus een vrij veilige investering.

4. Je profiteert van de kennis en ervaring van specialisten

Misschien denk je bij bovenstaande redenen: ‘Prima, maar hier profiteer ik toch ook van als ik zelf mijn Google Ads ga beheren?’ Misschien, maar in dat geval profiteer je niet van wat misschien wel het allerbelangrijkste voordeel is bij het uitbesteden van je Google Ads-campagnes: de kennis en ervaring van SEA-specialisten die dagelijks met Google Ads bezig zijn. Een Google Ads-specialist heeft enorm veel ervaring met alle bekende advertentieplatformen en is altijd op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen in de branche. Dankzij deze kennis en ervaring zullen jouw campagnes veel succesvoller zijn dan wanneer je ze zelf opzet en beheert.

5. Je verkleint de kans op het weggooien van geld

Eerder in deze blog schreven we dat met Google Ads je geld altijd goed besteed is. In principe is dat ook zo, maar dan wel alleen als je het op de juiste manier inzet. Doe je dit niet, bijvoorbeeld vanwege onervarenheid of een gebrek aan kennis, dan kost het je alleen maar geld. Zet je jouw advertenties bijvoorbeeld te breed op of vergeet je uitsluitingszoekwoorden toe te voegen, dan verdwijnt er een hoop geld in een bodemloze put.

6. Je bespaart kostbare tijd

Tot slot bespaart Google Ads uitbesteden je tijd. Want terwijl jij de campagnes laat opzetten en optimaliseren door echte specialisten, kun je je richten op de dingen waar je zelf goed in bent. Ideaal toch?

Google Ads logo

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *