Conversie van je blog verhogen? 3 tips!
Het gebruik van een blog op je website kan ontzettend leuk zijn. Je kunt bezoekers informeren over nieuwe producten, over bedrijfsprocessen, trends binnen je branche, en nieuwe producten of diensten van je bedrijf. Op deze manier houd je bezoekers betrokken bij je bedrijf! Echter, een blogartikel alleen is niet voldoende om hier ook daadwerkelijk voordeel uit te halen. Je wilt deze bezoekers immers aanzetten tot het doen van een aankoop of het aanvragen van een offerte. Kortom, je wilt de conversie van je blog verhogen! Er zijn verschillende manieren om voor een hogere conversie te zorgen. In dit artikel geven we je drie handige tips om hieraan bij te dragen.
Meten is weten bij het verhogen van je conversie
Om een goed beeld te krijgen van het pad dat bezoekers volgen, is het belangrijk om dit te meten. Er zijn verschillende online tools die je hierbij kunnen helpen. Google Analytics is voor veel webbeheerders de meest bekende. Door bezoekers te volgen weet je precies naar welke pagina je nieuwe bezoekers moet begeleiden, om de kans op een sale te vergroten. Datzelfde geldt voor de onderwerpen die je in je blogartikelen gebruikt. Met blogartikelen kun je immers bijdragen aan hogere posities binnen de zoekresultaten. Hierbij is het belangrijk om op de juiste zoekwoorden gevonden te worden. Door je onderwerpen in blogartikelen hierop aan te laten sluiten verbeter je je positie.
Begeleid bezoekers over je website
Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld via sociale media op je website terechtgekomen is, wil hij of zij bij de arm genomen worden. Door slim gebruik te maken van call to action-buttons op je website, kun je een bezoeker hierbij helpen. Dit begint bij het blogartikel waar de bezoeker ‘geland’ is. Vanuit dit artikel kun je een klant meenemen naar een informatiepagina, een productpagina of een actueel blogartikel. Dit vergroot de kans dat de bezoeker een aankoop doet. Mocht je een bezoeker naar een informatiepagina begeleiden, dan is het belangrijk dat de bezoeker op deze pagina een nieuwe call to action-button vindt. Dit voorkomt dat de bezoeker de pagina weg klikt.
Wees realistisch en positief
Een call to action-button plaatst men doorgaans onderaan een blogartikel. Voordat een lezer hier aankomt, zal hij of zij het artikel moeten lezen. Een van de belangrijkste aspecten bij het schrijven van blogartikelen is het boeien van je lezers. Je wilt immers voorkomen dat een lezer het blogartikel tussentijds weg klikt. Zorg er daarom voor dat de schrijfstijl die je gebruikt, aansluit bij je doelgroep. Hierbij mag je toon soms best wat kritischer zijn, ook als het over je eigen producten gaat. Geen enkel product is immers perfect! Door een realistisch beeld te scheppen, is de kans groter dat een lezer het artikel volledig leest. ‘Wij van wc-eend’-achtige teksten kun je hierbij het beste vermijden.
Met deze drie tips wordt het makkelijker om je conversie te verhogen. Belangrijk is om bezoekers mee te nemen over je website! Jij bepaalt hoe zij zich over je website bewegen, door slim gebruik te maken van call to action-buttons.
Reacties