Sponsored content tips voor adverteerders

brand

Sponsored content: je hebt als adverteerder een mooi artikel laten schrijven op een site voor bereik en SEO. Een investering waar je graag meer uit wilt halen. Deze zes sponsored content tips uit de praktijk helpen je daarbij.

1. Deel via social mediaFacebook relevantiescore verhogen doe je zo

Verspreid het artikel via je eigen social media-kanalen. Wordt de bedrijfsnaam genoemd (branded content), haal dat ook aan. Wijs anders op de inhoudelijke waarde. Bloeise deelt zelf het artikel ook via Twitter, Facebook en LinkedIn, je kunt dus ook het bericht hier vandaan delen. Social media zorgt voor meer bereik, awareness, klikken en geeft een SEO-signaal naar Google.

2. Neem mee in je nieuwsbriefLaptop met nieuwsbrieven

Neem het artikel mee in je nieuwsbrief om je nieuwsbrieflezers te informeren. Dat zorgt voor meer bereik en klikken. Nog geen nieuwsbrief? Tot 2000 contacten is MailChimp gratis, check hier onze MailChimp handleiding.

3. Bouw links

Links inkopen en linkbuilding uitbesteden - ga voor kwaliteit

Voor SEO zijn inkomende links cruciaal. Beheer je andere sites over hetzelfde onderwerp, zoals een blog op Medium of WordPress of losse sites die fungeren als landingspagina, dan helpt het om hierop te linken naar het artikel, bijvoorbeeld in een relevant ander artikel. We bieden ook de mogelijkheid om links te bouwen, € 25 voor 10 startpaginalinks voor bestaande adverteerders (contact hier). hiermee krijgt de pagina een goede SEO-boost, afhankelijk van het zoekwoord dat gebruikt is in het artikel.

4. SEO op de landingspaina: On-site SEOGoogle zoekmachine optimalisatie met SEO-tekstschrijven en hoogwaardige content - marketingadvies

Is het zoekwoord voor de landingspagina(‘s) waarnaar wordt verwezen in het artikel, goed verwerkt? Dat helpt enorm met hoger komen in Google’s zoekresultaten. Let op toepassing in de titel, URL, kopjes, tekst, bestandsnaam en alt-image en de meta-description. Voor WordPress is de YOAST plugin een echte aanrader om je on-site SEO volledig toe te passen. Ook interne links werken goed, Google ziet namelijk geen verschil tussen interne en externe links. Met Google’s Search Console kun je per pagina en per zoekwoord de vertoningen, posities, CTR en klikken zien.

5. Gebruikerservaring

Klopt de basis van je website: is deze mobielvriendelijk? Zijn de afbeeldingen ook duidelijk op een klein formaat en staan er geen teksten doorheen? Is de website veilig met een HTTPS? Is de website snel genoeg? Google biedt hiervoor de Google Speedtest met handige tips en de mobielvriendelijke test.

6. Check je conversie

Check of je doelpagina ook goed is ingesteld op de volgende stap. Is het duidelijk wat de bezoekers vervolgens moet doen, klikken op kopen? Staan er geen banners of menu’s die afleiden? Zijn de kernboodschappen die de actie ondersteunen helder genoemd in kopjes of opsommingen? Is het verhaal eenduidig en niet verwarrend? Is er geen pop-up die de bezoeker wegjaagt? Vervolgens kun je met Google Analytics per pagina de verkeersbronnen en conversiepaden in kaart brengen.

Meer leren over de succesvolle inzet van content?

Lees hier het naslagwerk voor contentmarketing:

Contentmarketing de baas

Thomas Lapperre

Eigenaar Bloeise. Neemt altijd de zakelijke insteek. Schrijft over organisatie, IT infrastructuur en innovatie. Voor digitale bureaus, IT-bedrijven en mkb-bedrijven. Link met mij op LinkedIn.
Alle artikelen van Thomas Lapperre

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *