Wie je bent en wat je kunt doen. Hoe je dat doet, en voor wie je dat al succesvol hebt gedaan. Goede websiteteksten verkopen volautomatisch. Plan direct een kennismaking in.
Websiteteksten die bijdragen aan het succes van je onderneming
Wie zijn de bezoekers van je website en wat komen ze doen? Vinden ze wat ze zoeken, doen ze waar jij op aanstuurt, en hebben ze na afloop ook een goed gevoel over je onderneming? Dat zijn de kernvragen als je teksten voor je nieuwe of bestaande website gaat of laat schrijven. Pas als die vragen zijn ingevuld, kan het schrijven van content beginnen. Met als doel: websiteteksten die bijdragen aan je successen en groei als ondernemer.
Weinig is zo irritant als op een website van het kastje naar de muur gestuurd worden. Je wilt als potentiële klant gewoon snel vinden wat je zoekt. Of dat nu een product is of informatie waar je mee verder kunt, je wilt snel kunnen doorklikken en antwoorden krijgen op je vragen. En dat betekent dat de teksten het zoekproces ondersteunen en jou als bezoeker meenemen in de toegevoegde waarde en urgentie van de propositie. Want teksten moeten natuurlijk wel je bedrijfsactiviteiten versterken.
De klik met jóuw verhaal
Je website is allang geen visitekaartje meer. Het is de kern waar alle elementen van je totale online marketing-stelsel omheen draaien. Verkeer van Google, je sociale media en betaalde advertenties leiden steevast naar je site; dat geldt voor B2B net zo goed als voor B2C. Hier vindt de verdere kennismaking met je producten, diensten en expertise plaats en wordt er doorgeklikt naar conversie. Bezoekers die een contactaanvraag doen of een whitepaper downloaden, worden leads. Bezoekers die meteen een klik hebben met je verhaal worden klanten of zakenrelaties.
Of je nu een accountantskantoor hebt of een industrieel productiebedrijf, zaden veredelt voor de internationale markt of regionale mkb’ers helpt met bedrijfsadviezen, zonder website ben je onzichtbaar. De basis? Overtuigende websiteteksten.
Websiteteksten informeren, inspireren, maken verbinding met je bezoekers en brengt hen in beweging. Bovendien is tekst nog steeds een onmisbaar ankerpunt voor zoekmachines. Want hoe slim search engines als Google ook zijn, zonder geschreven content hebben ze geen idee waar je website over gaat. Met als gevolg dat je onderaan de zoeklijst komt te bungelen.
5 argumenten om websiteteksten te laten schrijven
Vliegende start maken. Je hebt vergevorderde ondernemersplannen en weet dat je alleen succesvol van start kunt als je website staat als een huis.
Bijblijven in de markt. Je bestaande websiteteksten lopen achter bij de dynamiek van je onderneming, of nog erger: je klanten. Hoogste tijd voor een update.
Beter scoren in Google. Je website trekt weinig bezoekers en scoort slecht in Google. Het optimaliseren van websiteteksten voor zoekmachines helpt.
Nieuw verhaal aanscherpen. Je staat op het punt om succesvolle activiteiten te splitsen of nieuwe businessmodellen te lanceren. Dat nieuwe verhaal moet wel hout snijden.
Schoenmaker blijf bij je leest. Je hebt noch de tijd, noch het talent, noch het zitvlees om het zelf te doen en laat contentcreatie liever over aan professionals.
Websiteteksten die de user experience optimaliseren
Iedere website opent met een homepagina: de online receptie van je onderneming, de aankomsthal. Hier vindt je doelgroep direct wat je te bieden hebt en wat je onderscheidend vermogen is. De homepagina biedt heldere navigatie waarmee de bezoeker snel relevante informatie vindt. Hoe sterker de binnenkomer, hoe groter de kans dat bezoekers meer willen weten. Het gaat hier om de user experience – die moet volledig kloppen. Internetgebruikers zijn kritisch, en het moet zeker niet te veel tijd kosten. Ze willen snel en gemakkelijke hun doel bereiken. Daarvoor heb je scherpe, doelmatige websiteteksten nodig, nauwkeurig afgestemd op je doelgroep en jouw doelstellingen.
De over-ons-pagina die inspireert
Herkenbaarheid werkt sneller, dus standaardelementen mogen niet ontbreken. De belangrijkste is de Over ons-pagina. Op deze pagina vertel je het hoe en waarom van je bedrijf: visie op de markt, missie waar je naar streeft, kernwaarden en strategie hoe je dat doet en een stukje bedrijfsgeschiedenis. Nieuwkomers lezen vooral graag wat ondernemers beweegt en uniek maakt. Een geïllustreerde tijdlijn werkt bijzonder goed om bezoekers snel een beeld te geven.
De werken-bij-pagina waarmee je personeel aantrekt
Bedrijven die lekker draaien hebben vaak weinig aandacht voor hun website. Totdat ze tegen een personeelstekort aanlopen en de arbeidsmarktcommunicatie achterloopt. Ook hier speelt de website een centrale rol. Wat voor bedrijf is het? Wat is het werkgebied? Hoe is de bedrijfscultuur? Hoe is het om daar te werken? Is het een hiërarchisch bedrijf of juist een plat bedrijf? Allemaal vragen die een goed geschreven werken-bij-pagina haarfijn beantwoordt. En heb je als bedrijf tientallen vacatures om te vervullen, dan is het ontwikkelen van een aparte werken-bij-website zeker het overwegen waard.
Proposities waarmee je je klanten overtuigt
Borstklopperij. Wij-van-wc-eend. Elke zin die begint met wij. Lees gerust de vorige zinnen en alinea’s nog eens door, maar je hebt nog niets gelezen over Bloeise als partij bij wie je terecht kunt voor websiteteksten. En wel over het belang van websiteteksten voor je bedrijf, voor het vinden van personeel en het bieden van een prettige user experience. Een goede propositie begint namelijk met de lezer. Wat probeert die te bereiken? Wat gaat er eventueel mis en hoe is dat te verhelpen? Welke kansen liggen er juist in het verschiet? Pas dan kop je ‘m in. Wij zijn dit bedrijf. Wij bieden deze diensten of producten. En die kunnen jou als klant zo helpen met jouw uitdagingen en doelstellingen.
Aantrekkelijk voor Google
Beter gevonden worden in zoekmachines – Google – op de juiste zoekwoorden doe je met Search Engine Optimization (SEO). SEO kent drie pilaren:
De website moet snel zijn, veilig en mobielvriendelijk zijn.
Links naar jouw site van relevante websites tellen als stemmen in een verkiezing. De meeste stemmen gelden wanneer Google moet kiezen tussen jouw site en die van je concurrent.
Zoekwoorden, synoniemen, scanbare kopjes en een passende omschrijving voor Google (meta-description) maken je websiteteksten beter vindbaar en begrijpbaar voor Google.
Websiteteksten gemaakt voor klanten
De Wandelcoach
mkbWebsiteteksten
Buitengewoonbewegen.nl
De Wandelcoach zet mensen in beweging.
Zoek jij meer balans tussen rust en energie? Zou je een eigen manier willen vinden om je goed te voelen en zinvol te werken en te leven? Dan is het om te beginnen belangrijk dat je ontdekt wat nu écht je drijfveren zijn. Wat motiveert je en wat remt je juist af? What makes you tick, zeggen ze in het Engels.
Borst Bloembollen, specialist in tulpen en pioenen
Bij ons vind je de meest nieuwe exclusieve tulpen en cultivars. Wij produceren en verwerken 185 hectare tulpen. Ook leveren we kwalitatief zeer goede pioenen en pioenstekken door ons oog voor kwaliteit.
De crux van SEO is dat Google de gebruiker als uitgangspunt neemt. Een website die bezoekers antwoorden geeft op vragen of verder helpt met een actie, krijgt voorrang. Techniek, links en content zijn bovenal indicatoren of een site de bezoeker beter helpt. Daarom kijken wij naar het totaalplaatje: wat wil je precies bereiken? Welke middelen zet je daarvoor in? Hoe past de website daarin? Vervolgens adviseren we je over de beste aanpak.
Websiteteksten laten schrijven? Zo werkt het
Tekstschrijven vraagt om een vaste aanpak die rekening houdt met alle aandachtspunten, maar ook ruimte biedt voor voortschrijdend inzicht. Voor veel mkb-bedrijven is het laten schrijven van teksten een project wat niet vaak terugkomt. Kies daarom voor een ervaren partij die je aan de hand mee kan nemen in het gehele schrijfproces.
Wij hanteren de volgende stappen:
Wat gaan we doen? Eerst halen we de vereiste informatie bij je op in een kennismakingsgesprek. Vervolgens leggen we een structuur, begroting en planning aan je voor ter akkoord.
Input verzamelen. Ervaren tekstschrijvers van Bloeise verdiepen zich in je onderneming en strategie en houden bij voorkeur één of meer voorgesprekken om wensen en uitgangspunten te bespreken. Hierin komen ook kwesties als stijl, woordgebruik, sfeer en aanspreekvorm aan bod.
Tone of voice bepalen. Heeft je onderneming een stijlgids die ook regels biedt voor taal en tekst? Dan ontvangen we die graag. Om de tone of voice optimaal af te stemmen, werken we vaak met eerste proefpagina’s. Gemaakte afspraken worden teruggekoppeld en gerespecteerd, teksten worden altijd door een tweede lezer beoordeeld en extra gecontroleerd op spelling en grammatica.
Contentproductie. We schrijven, schaven en lezen mee tot de livegang van je eerste website of vernieuwde website.
En ook daarna blijven we graag betrokken, voor updates, regelmatige blogs, nieuwe vacatureteksten, landingspagina’s en nurturemails voor je campagnes, en downloads voor het laten groeien van je nieuwsbrieflijst.
Tijd voor nieuwe websiteteksten? Regelen we.
Wil je als startende ondernemer in één keer goed online aanwezig en zichtbaar zijn? Heb je plannen om een nieuwe activiteit in de markt zetten? Of is je bestaande content simpelweg aan een stevige onderhoudsbeurt toe?
Meer weten over deze dienst?
Neem contact op voor een kennismakingsgesprek met Thomas.
Ik hoor graag van je: Wat wil je precies bereiken? Welke kansen zie je? Waar loop je tegenaan? Ik vertel je graag: Hoe je dat bereikt. Hoe je die kansen pakt. Hoe je die problemen oplost. Plan direct een afspraak in mijn agenda of stuur een bericht – Tot snel! – Thomas