Hoe werkt SEO anno 2022 voor het MKB?

brand
SEO voor het MKB uitvoeren

Hoe werkt SEO anno 2022 voor het MKB?

De wereld van SEO verandert voortdurend. Weet je dat je een jaar of 10 geleden op de eerste pagina van de Google zoekresultaten kon komen door een tekst van 250 woorden te publiceren met een keyword density van 2,5 procent? Je kunt het je bijna niet meer voorstellen. Hiermee bereik je niets meer in deze tijd. De wereld van SEO is complexer geworden, veeleisender en vooral ook veelzijdiger. Het is belangrijk dat het MKB de focus met deze ontwikkelingen mee laat verschuiven, zodat maximale resultaten worden bereikt én behouden. Maar hoe doe je dat? Daar helpt Roxtar je bij! Wij vertellen je graag meer over hoe SEO anno 2022 werkt voor het MKB.

Waarom werkt Google My Business zo goed voor het MKB?

Google My Business mag zeker niet vergeten worden in de actuele SEO strategie van het MKB. Toch wordt deze niet altijd meegenomen in de strategie, en dat is zonde. Google My Business is namelijk heel belangrijk voor SEO. Na het aanmaken van het account en het claimen van je bedrijf wordt er direct een zogeheten ansichtkaart voor je bedrijf aangemaakt op Google. Hierbij staan alle belangrijke (contact)gegevens van je bedrijf. Eenmaal geverifieerd kun je alles zelf beheren en controleren hoe de vertoning gepresenteerd wordt. Google My Business, ook wel Google Mijn Bedrijf, gebruikt meerdere factoren om de rangschikking van bedrijven te bepalen. Het gaat dan voornamelijk om relevantie, afstand en prominentie. Zeker voor lokale SEO is Google My Business voor het MKB onmisbaar.

Google voor je bedrijf

Wat is het belang van linkbuilding?

Linkbuilding kunnen we onderverdelen in twee varianten, namelijk interne linkbuilding en externe linkbuilding. Interne linkbuilding is het verwerken van hyperlinks op je website naar andere webpagina’s die bij je eigen website behoren. Externe linkbuilding is het proces van het verkrijgen van links naar jouw site. Veel MKB professionals houden zichzelf bezig met interne linkbuilding en willen de SEO uitbesteden door externe linkbuilding. Het is dan ook zo dat externe linkbuilding een grotere impact heeft als het om SEO gaat. We benoemen een aantal belangrijke voordelen:

  • Google gebruikt links voor het rangschikken van websites
  • Links geven je geloofwaardigheid
  • Linkbuilding leidt tot hogere sitestatistieken en SEO-scores
  • Backlinks zorgen voor meer websiteverkeer
  • Lagere bouncepercentages
  • Een continue bron van verwijzingsverkeer
  • Verhoogde online zichtbaarheid

Uiteraard is interne linkbuilding ook belangrijk voor SEO. Alle content op je website wordt beter getoond wanneer je je website optimaliseert met interne links.

Waarom is website optimalisatie zo belangrijk?

Website optimalisatie is om meerdere redenen heel belangrijk. Het is een op impact gebaseerde strategie om meerdere doelen tegelijk te bereiken. Hierbij kun je denken aan de volgende doelen:

  • Meer verkeer naar de website genereren
  • De ROI verhogen
  • Gebruikers helpen beter te navigeren
  • Retentie en conversie verhogen
  • Online vindbaarheid optimaliseren

Website optimalisatie focust zich op tal van activiteiten. Het is belangrijk om een handige navigatie te realiseren, waarmee zowel de conversie als de retentie worden verhoogd. Interne links helpen om de navigatie te verbeteren en het aantal paginaweergaven te verhogen, waardoor de content beter wordt getoond. Dan is er ook nog de techniek die aandacht nodig heeft. Je website moet snel zijn. Lange laadtijden zorgen ervoor dat online bezoekers vertrekken. Dan is er ook nog veiligheid. Google geeft voorrang aan websites met een SSL-certificaat.  Dit zijn allemaal zaken om rekening mee te houden als het gaat om website optimalisatie.

Website optimaliseren

Belangrijke SEO trends anno 2022 voor het MKB

Waar is Google nu naar op zoek als het gaat om content? Is het lengte? Is het waarde? Volgens de SEO trends van dit moment is Google vooral op zoek naar originaliteit, analyse, diepgang en sourcing. Lengte kan belangrijk zijn, waarde staat met stipt op nummer 1. Visuele content is al een behoorlijke must aan het worden. De afbeeldingen zijn al langer belangrijk, maar de video gaat ook een steeds belangrijkere rol spelen op het gebied van SEO. Dan is er nog een sterke SEO trend in opkomst en dat is de focus op AI, ook wel Artificial Intelligence / kunstmatige intelligentie. Hoogwaardige backlinks, unieke inhoud waar mensen naar zoeken… Het zijn allemaal factoren die aanwezig moeten zijn in een effectieve SEO strategie anno 2022.

Is SEO anno 2022 voor het MKB voor jou een raadsel?

Er zijn veel SEO trends om rekening mee te houden binnen je SEO strategie en bijbehorende website optimalisatie, en er komen steeds meer trends bij. Een website optimaliseren is dan ook geen eenmalige activiteit, maar een voortdurend proces. Het begint allemaal bij het laten optimaliseren van je website, zodat jouw website weer helemaal voldoet aan wat nú belangrijk is in de wereld van SEO. Wil jij je website laten optimaliseren op basis van de nieuwste SEO regels en richtlijnen? Dan staat Roxtar voor je klaar! SEO anno 2022 heeft voor ons geen geheimen. Wij gaan graag voor je aan de slag!

Het belang van SEO in 2022

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.