Hoe zorg je voor een interessant event?

brand
Zakelijke spreker business event

Hoe zorg je voor een interessant event?

Leuk! Je gaat een evenement organiseren. Hier komt een hoop bij kijken, zoals planning, organisatie en structuur. Je wilt natuurlijk een succesvol evenement verzorgen die perfect aansluit bij jouw doelgroep. Maar hoe organiseer je nu zo’n interessant event? Een event waar de bezoekers nog weken of zelfs jaren over napraten, en die jouw bedrijf ook een mooi resultaat heeft opgeleverd. In dit artikel lees je hier meer over.

Waarom organiseer je dit evenement?

Belangrijk is om te weten wáárom je dit evenement organiseert. Een event staat namelijk niet op zichzelf. Het is een onderdeel van een grotere puzzel: een marketingstrategie, mensen willen informeren of amuseren. Je zult een zaal snel kunnen transformeren, maar je moet wel een visie hebben. Begin dan ook met het kijken naar de visie van de organisatie en maak vanuit daar de vertaling naar event-doelstellingen. Deze doelstellingen geven richting en helpen jou en jouw team met het maken van keuzes.

Hoe val je op?

event organiseren

Hoe val je op tussen de massa? Het is belangrijk om je vooral niet gek te laten maken. Focus op je eigen doelstelling en neem dit als uitgangspunt bij de inrichting van bijvoorbeeld een zaal. Wees bij het inrichten van je event niet bang om keuzes te maken. Wanneer je teveel wilt laten zien, bestaat de kans dat de boodschap niet blijft hangen.

Wie spreekt er op het evenement?

Bezoekers verwachten meer dan alleen beleving. Mensen hebben al veel gezien, waardoor het moeilijk wordt om mensen te verbazen. Wanneer je inspeelt op emotie zul je de bezoeker raken en dit maakt indruk. Maar hoe speel je in op emotie? Door de juiste spreker te boeken die het publiek echt raakt met zijn/haar verhaal. Dit blijft bij.

Een contentplan

Al maanden ben je bezig met het regelen van een locatie, sprekers en catering. Maar denk je ook aan contentmarketing? Dit is dé manier om al in een vroeg stadium in contact te komen met je doelgroep. Al een tijd van tevoren kun je starten met het enthousiasmeren van je doelgroep. Misschien heb je zo ver van tevoren nog niet veel te vertellen over het programma of de sprekers, maar je kunt mensen wel al warm maken voor het onderwerp van jouw event. Wanneer het event dicht bij komt, kun je wel gerichte boodschappen versturen.

Wil je het event ook laten leven in de buitenwereld? Zorg er dan voor dat er content gecreëerd wordt tijdens het event, zoals een liveblog of content voor social media. De content die je tijdens het event maakt, kun je inzetten om het event een langere houdbaarheid te geven. Vergeet de aanwezige bezoekers niet te bedanken en zorg er altijd voor dat je de leads netjes opvolgt, bijvoorbeeld met een mailflow.

Hopelijk zijn de genoemde punten voldoende ingrediënten voor een interessant event. Ben je er klaar voor om een onvergetelijk evenement op te zetten? Wij wel!

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *