Instagram Marketing: Waarom, Hoe en Wat

brand

In de serie Waarom, Hoe en Wat nu de blik op Instagram: het social media platform om mooie foto’s te delen. Welke kansen biedt Instagram voor bedrijven? Ten eerste is het nog visueler, populairder bij jongeren en heeft het meer interactie dan Facebook. We bekijken de geschiedenis, cijfers, zakelijke onderbouwing en de how-to’s voor Instagram marketing. [updated per 30 juni 2020].

Instagram geschiedenis en ontstaan

Vraag met een onverwacht recent antwoord: wanneer is Instagram opgericht? Instagram ging op 6 oktober 2010 in San Francisco van start. Als applicatie werd Instagram bedacht (niet echt uitgevonden) door oprichters Kevin Systrom (nu nog steeds CEO) en Mike Krieger (eigenlijk Michel), die nog steeds de techniek aanstuurt. De naam komt van “instant” en “telegram”: vroeger positioneerde sommige fabrikanten van fotocamera’s zich als instant. En de gemaakte foto’s worden gezien als een telegram die je naar vrienden stuurt. Met de Instagram oprichting wilde ze drie problemen tackelen:

  1. Foto’s gemaakt met een mobiel zien er altijd ruk uit. Met mooie filters kun je matige foto’s transformeren dat prachtplaatjes.
  2. Het delen van foto’s op allerlei platformen is gedoe. Bij Instagram kun je je foto’s gemakkelijk delen op verschillende platformen.
  3. Het uploaden is gedoe. En natuurlijk niet met Instagram.

Instagram draaide eerst alleen op iPad, iPhone en iPod, maar nu ook op Android. Foto’s kun je nu ook laten printen. In 2012 kocht Mark Zuckerberg Instagram voor 1 miljard dollar. Instagram had maar 13 werknemers, bestond net 2 jaar en had geen enkele omzet. Vier jaar later rapporteert Business Insider hoe slim die aankoop was.

Instagram cijfers 2020 wereldwijd

  • 1 miljard maandelijkse gebruikers (bron Instagram)
  • 500 miljoen dagelijkse gebruikers (bron Facebook for Business)
  • Aantal gedeelde foto’s totaal in de geschiedenis van Instagram: meer dan 50 miljard (bron Omnicore)
  • Aantal Instagam likes per dag: 4.2 miljard (bron Omnicore)
  • Aantal geüploade foto’s en video’s per dag: meer dan 100 miljoen. (bron Omnicore)
  • Verdeling man/vrouw: 56,3% is vrouw en 43,7 is man (in Amerika alleen)
  • 89% van de gebruikers komt buiten Amerika (Hootsuite)
  • Aantal bedrijven op Instagram: meer dan 25 miljoen (bron Instagram)

Instagram in Nederland 2020

Met dank aan Newcom’s jaarlijkse Nationale Social Media Onderzoek:

  • 5,6 miljoen Instagram gebruikers in Nederland in 2020 (nog 2,1 miljoen in 2016, 4,1 miljoen in 2018, 4,9 miljoen in 2019); 2020 t.o.v 2019 had een groei van 14% (+710.000)
  • Dagelijkse Instagram gebruikers in 2020: 3,4 miljoen. In 2019 was dit 2,7 en in 2018 was dit 2,1 miljoen.  Tussen 2019 en 2020 nam het aantal toe met +770.000 (29%)
  • Jongeren tussen de 15 en 19 jaar gebruiken Instagram het meest: 82% van hen. (73% in 2018)
  • 57 procent van alle Nederlanders van 20 t/m 39 gebruikt Instagram; (46% in 2018)
  • 33 procent van alle Nederlanders van 40 t/m 64 gebruikt Instagram; (22% in 2018)
  • 18 procent van alle Nederlanders van 65 t/m 79 gebruikt Instagram; (9% in 2018)
  • 15 procent van alle Nederlanders van 80+ gebruikt Instagram; (6% in 2018)
  • Het omslagpunt voor het overstappen van Facebook op Instagram ligt volgens Newcom rond de 20 jaar;
  • Het totale gebruik van Instagram groeit in alle leeftijdsgroepen, maar vlakt af bij de jongeren:Instagram 2020 ontwikkeling per leeftijdsgroep

Bron: Newcom.nl

Waarom zitten we eigenlijk op Instagram?

In 2020 staat “instagram” op positie 28 van meest gezochte zoekterm in Google: een zoekvolume van14.350.000 keer, met een return rate van 2,61 (hoe vaak zoekt iemand dezelfde zoekterm weer). Dus waarom is Instagram zo populair? Dat verschilt per leeftijdsgroep en is niet specifiek onderzocht. Bekende redenen waarom we Instagram gebruiken zijn: vermaak, FOMO (fear of missing out, de angst om leuke dingen te missen, dezelfde reden waarom we zappen), onszelf vergelijken met anderen (vooral de leuke kant dan), sociale goedkeuring en bevestiging (doe ik het goed? Ben ik normaal?). Andere redenen die ik zie: visueel kijkgenot, gemak van consumeren en produceren en interactie. De allergrootste reden? Instagram geeft ons een goede dosis dopamine.

Waarom Instagram voor jouw bedrijf? 6 redenen

Zoek je naar de waarom voor Instagram voor bedrijven? Daarvoor zijn er de volgende 6 redenen:

    1. Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Instagram is het middel voor visuele brand communicatie. Heeft jouw bedrijf visuele aspecten? Zijn foto’s belangrijk bij de verkoop van jouw producten of diensten? Dan kun je bijna niet om Instagram heen.
    2. Het meest gebruikte social media platform dus onder jongeren. (let op: dat is iets anders dan de meeste gebruikers in aantallen, want dat is natuurlijk Facebook) Het is dus –  nu nog, totdat de oudere generatie ook Instagram ontdekt – hip, cool & happening voor de jonge mensen.
    3. Instagram is de koning van de interactie. Volgens het 2019 Social Media Industry Benchmark Report van RivalIQ zagen merken op Facebook een gemiddelde engagement van 0,09% en op Instagram een engagement van 1,6%. Let wel: dit geldt grotendeels voor foto’s. Gebruikers gaan niet naar Instagram voor tekst.
    4. Online reputatie management. Voor sommige merken verwachten consumenten dat je op Instagram zit. Volgens Gartner zit 91% van luxury merken op Instagram, 84% van alle sportmerken, 83% van alle beauty merken. Daarna volgend: reisbranche, retail, automotive, consumer goods, food, self-care producten en huishoudelijke artikelen. Op Instagram zitten geeft ook een signaal van vertrouwen af.
    5. E-commerce: je kunt producten taggen en verkopen met Instagram Shopping.
    6.  Online recruitment. Instagram leent zich er prima voor om als werkgever te laten zien hoe het is om bij jouw bedrijf te werken: employer branding. Gebruik hashtags om nieuwe mensen aan te trekken, en laat sfeerfoto’s en happenings zien.

Wel of geen Instagram? Waarom Instagram Marketing?

De standaardvragen die opkomen als je een nieuw medium overweegt steken natuurlijk de kop op. Zit je doelgroep op Instagram? Heb je een doelstelling? Heb je tijd en budget? Hoe gaat Instagram samenwerken met je andere online kanalen?. Een aantal vragen helpen je Instagram beter op waarde in te schatten en te bepalen wat Instagram voor bedrijven kan betekenen:

  • Waartoe zal Instagram jou in staat stellen wat je op geen enkel ander platform kunt doen?
  • Wie is je doelgroep en wie daarvan is echt actief op Instagram? Richt je je bijvoorbeeld op jongeren of 60 plussers? Hoe gebruiken ze Instagram? Wat verwachten ze van een merk op Instagram?
  • Hoe zal Instagram gaan samenwerken met je andere sociale media? Hoe sluit je Instagram-account aan op je website?
  • Hoe meet je je succes? Hoe draagt Instagram bij aan je marketingdoelstelingen? En je bedrijfsdoelstellingen?

Posten op Instagram: wat, hoe vaak en wanneer?

Afhankelijk van je doelstellingen zijn er bijzonder veel onderwerpen die je kunt posten op Instagram:

  • Productfoto’s en product aankondigingen (voor webshops)
  • Behind-the-scenes foto’s (voor interactie en binding)
  • User-generated content (voor nog meer interactie en binding)
  • Video tutorials (voor uitleg over je bedrijf en producten, nog beter: hoe je volgers hun leven echt kunnen verbeteren)
  • Tips (waarom dit ochtendritueel, je favoriete tools en cool nieuwe apps of websites)
  • Inspiratie (quotes, onderzoeken en statistieken)
  • Humor (unieke memes of echt goede memes doorzetten)

De beste tijd om te posten op Instagram (als bedrijf of consument) is tussen 10.00 en 15.00, volgens Statusbrew. Hootsuite is wel heel specifiek met de wanneer voor posten op Instagram voo bedrijven: 11.00 op woensdag.

Hoe vaak posten op Instagram aan te raden is, hangt er vanaf. Voor bedrijven stelt Hootsuite 2 a 3 keer per week. Buffer.com stelt dat dagelijks nodig is wanneer je meer opvolgers op Instagram zoekt.

Hoe gebruik je Instagram? Mogelijke marketingdoelstellingen

Typische doelstellingen waarvoor Instagram wordt gebruikt zijn:

  • Het verhogen van brand awareness;
  • Het demonstreren van bedrijfscultuur en kernwaarden;
  • Het creëren van positieve merkbelevingen;
  • Talent laten zien en het aantrekken van nieuw talent;
  • Het verhogen van klantloyaliteit via klantinteractie;
  • Het verhogen van product awareness;
  • Verkoop van producten stimuleren;
  • Ondersteunen en aanvullen van evenementen;

Hoe vul je je Instagram profiel?

Profiel Instagram - hoe het niet moet

Mijn eigen privé Instagram profiel: zo moet het dus niet.

Een Instagram profiel is summier. Dat maakt het per definitie ook beter. Je hebt alleen je gebruikersnaam, je bio tekst (karakters ), je profielfoto en je bio link. Het gaat er dus om dat je hier heel slim mee omgaat.

  • Gebruikersnaam: je bedrijfsnaam, of als die generiek is moet je er iets aan toevoegen, zoals _NL.
  • Bio / Profieltekst: wie ben je. Wat doe je. Dus wat voor foto’s kunnen toekomstige volgers verwachten? Welke hashtags of thema’s claim je? Bij een tijdelijke actie kun je je profieltekst ook tijdelijk veranderen. Emoticons kun je ook gebruiken. Er is overigens geen mogelijkheid om een regel over te slaan: alle tekst komt in een lijn achter elkaar. Limiet is 150 karakters. Tip! Voeg een call to action toe. Tip twee: je kan met spaties je Instagram bio in het midden krijgen.
  • Bio link: de meeste Instagrammers gebruiken mobiel. Link dus ook naar een mobielvriendelijke pagina. Voor een tijdelijke actie kun je dus ook een tijdelijke link gebruiken. Tip! Voeg UTM codes toe om gemakkelijk in Google Analytics je Instagram verkeer te herkennen. Je kan ook een Bitly link maken om precies het aantal kliks vanuit Instagram te meten.
  • Profielfoto: Herkenbaarheid staat voorop. Kun je verder ook tijdelijk aanpassen.

Hoe krijg je meer volgers op Instagram? 16 Tips!

Meer volgers op je Instagram krijgen. Belangrijk om je aanwezigheid, bereik en marketingkracht te vergroten. Hier volgen tips en weetjes die je kunt inzetten om meer Instagram volgers te krijgen:

    1. Wie is je doelgroep? Begin bij het begin. En dat is je doelgroep. Gebruik Iconosquare om continu inzichten te krijgen in je fans zodat je weet welke content je doelgroep zoekt en waardeert.
    2. Meer posts: hoe meer je post hoe sneller je meer volgers krijgt. Ga voor meer dan 1 per dag.
    3. Like en reageer zelf op foto’s van anderen. Wees actief. Wees sociaal! 65 procent van de gebruikers voelt zich geëerd als een merk hun post liked.
    4. Shoutout! Yo! Wat is een shoutout? Thomas legt het uit: geef een ander account aandacht door een foto te herplaatsen met toelichting. Zeker als je beiden dezelfde doelgroep aanspreekt, loont het om elkaar zo te helpen. In het meest ideale geval krijg je een shoutout van een beroemd persoon of merk.
    5. Tijd: de meeste interactie is tussen 08.00 en 09.00 ’s morgens. De meeste volgers checken Instagram voor werk of school en bij terugkomst als ze in het OV zitten of in de file staan (Natuurlijk moet je dat niet doen want onveilig).
    6. Duur: een foto heeft ongeveer vier uur de tijd om reacties en likes te verzamelen, voordat het wordt overspoeld met andere foto’s.
    7. Weekend: 30 procent van de Instagram posts worden in het weekend geplaatst (ietsje hoger dan 2 doordeweekse dagen met 28,5 procent).
    8. Importeer je klanten: exporteer je klanten met voornaam, achternaam en e-mailadres. Importeer deze lijst in Gmail en zorg voor een koppeling tussen Gmail en Instagram. Als je inlogt op Instagram, kun je je klanten met een Instagram profiel gaan volgen in Instagram.
    9. Volg je doelgroep zodat zij jou gaan volgen (inderdeed net zoals op Twitter). De limiet op het aantal accounts dat je kunt volgen is echter 7500. Met IconoSquare zie je welke volgers jou niet terug volgen. Let op, er is een volglimiet op Instagram. Je kunt als limiet maximaal 20 mensen per uur volgen / ontvolgen. Je kunt ook met Instagram’s Search and Explore die gebruikers vinden die bepaalde hashtags gebruiken of zich in een bepaalde locatie begeven.
    10. De gemiddelde toelichting (“caption”) op Instagram is 138 karakters. De limiet is 2200 karakters.
    11. Gebruik geotagging als je klanten zich vooral lokaal begeven.
    12. Verbind je kanalen: meld waar relevant je Instagram account en gebruik widgets en galerijen om Instagram foto’s direct op je website te plaatsen.
    13. Merken publiceren gemiddeld zes posts per week.
    14. Waarom volgen mensen merken op Instagram? 62 procent (van de Amerikaanse Instagrammers) volgt een merk op Instagram om de eenvoudige reden dat ze het merk leuk vinden, 54 procent om nieuwe dingen te ontdekken en 48 procent omdat de content vermakelijk is. 41 procent voor cadeautjes en voordeeltjes. 70 procent van de Instagram gebruikers heeft al eens meegedaan met een contest / wedstrijd.
    15. Hou het leuk: plaats niet meer dan 10 procent promotionele content om je Instagram volgers te behouden. Plaats 30 procent eigen content, 60 procent van anderen (curated content) en slechts 10 procent (1 op de 10 dus) promotioneel.
    16. Kopen? Niet doen natuurlijk. Staat wel leuk, die duizenden volgers, maar volgen ze je echt? Zijn ze je doelgroep en zijn ze geïnteresseerd in wat jij plaatst? Nee.

En natuurlijk: meer interactie op je posts.

Hoe krijg je Meer Likes op Instagram? En interactie? 9 tips

Instagram Marketing metric voor interactie

Op Instagram hebben merken veel meer interactie dan op Facebook en Twitter… maar dat komt natuurlijk niet vanzelf. Zo krijg je meer likes en interactie:

    1. Hashtags! Je foto’s worden beter gevonden door hashtags die de context aangeven en actuele labels gebruiken waar op wordt gezocht. 88 procent van de Instagram posts heeft een hashtag. Met meer dan vijf hashtags vermindert de interactie… als merk. Consumenten komen er wél mee weg. De limiet aan aantal hashtags is 30 per post. Kijk hoe je je volgers kan stimuleren om jouw hashtags te gebruiken. Tip: plaats je hashtags niet in de caption maar in een reactie eronder.
    2. Kwaliteit.
    3. Lifestyle! Spreek je publiek aan op hun levenswijze. Voorbeeld: Nike plaatste 60 procent lifestyle content en zag 8 keer meer interactie dan Adidas (in 2014)
    4. Helderheid! Foto’s met een hoge helderheid genereren 24 procent meer likes.
    5. Ga minimaal: veel witte achtergrond zorgt voor 29 procent meer likes.
    6. Kies een kleur: een enkele dominante kleur zorgt voor 17 procent meer likes dan foto’s met meerdere kleuren.
    7. Stel gerichte vragen: Zou je blauw of groen dragen? Slecht is: wat is je favoriete kleur?
    8. Call to action: “Tag een vriend!” “Click op de bio link!” Het werkt.
    9. Shout out! Betekenis: namedropping op Influencer om die persoon te helpen met bereik en groei in fans. Typisch via een post waarin een andere Instagram-gebruiker wordt genoemd, krijgt 56 procent meer interactie.

Automatisch berichten liken met een Instagram Growbot

Een veelgehoorde techniek is de inzet van een Instagram Growbot. Deze liked volgens bepaalde instellingen de berichten van potentiële volgers. Door de automatische like leren ze van jouw account en kunnen de gebruikers besluiten om jouw te volgen. Als Instagram gebruiker heb je dit waarschijnlijk zelf al eens meegemaakt. Meer weten? Lees hier over de Instagram Growbot.

Hoe verkoop ik op Instagram?

Daarvoor zijn twee manieren.

Verkopen via je Instagram account

De snelste en gratis manier:

    1. Een mooie foto / video
    2. Call to action (in de tekst, afbeelding of video)
    3. Directe link in bio
    4. Landingspagina op je website (mobielvriendelijk)
    5. Consistente afbeelding en details
    6. Koop nu knop.

Verkopen via Instagram Shopping

De betaalde en meest efficiënte manier vraagt eerst om een uitgebreide checklist:

  1. Je moet in de juiste Instagram markt zitten.
  2. Je moet voldoen aan de voorwaarden voor Instagram Shopping. Dat zijn:
  3. Voldoen aan de overeenkomst voor verkopers van commerciële producten. (o.a. 5% verkoopcommissie)
  4. Voldoen aan Facebook’s handelsbeleid. (zoals: geen erotische producten, alcohol, dieren, digitale media etc)
  5. Een Instagram business-account hebben. (stappenplan)
  6. Beschikken over een gekoppelde Facebook-pagina. (uitleg over koppelen)
  7. Voornamelijk fysieke goederen verkopen.
  8. Je Instagram bedrijfsaccount koppelen aan een Facebook-catalogus. (zie Facebook uitleg)
  9. Aanmelden en je account laten beoordelen. Ga naar de instellingen van je Instagram Business-profiel, tik op Business en tik op Instagram Shopping.

Ben je eindelijk aangemeld? Dan kun je in een Instagram post een product taggen met een product link. Gebruikers die jouw product zien in een foto en er op klikken, kunnen vervolgens direct doorklikken naar de productpagina.

Je kan ook overwegen om apps te gebruiken om direct vanaf je Instagram account te verkopen, zoals Soldsie, Like2knowit en Like2buy (Curalate van Like2buy is overgenomen door Bazaarvoice in juli 2020). Instagram werkt verder ook ondersteunend in de gehele customer journey: 67 procent van de (Amerikaanse) consumenten zegt dat gedetailleerde foto’s hun aankoopbeslissing sterk beïnvloedt. Je kunt ook productafbeeldingen van je productdatabases overnemen in Instagram – van oa Shopify en WooCommerce – om te kijken welke producten echte interesse en interactie opwekken.

Adverteren op Instagram

Instagram promotie is belangrijk wanneer je snel stappen wilt zetten. Dit  kan sinds oktober 2017. Betalen voor Instagram promotie werkt niet altijd bij iedereen, maar om simpele redenen: te weinig saldo op je bankkaart of creditkaart, of je gebruikt geen professioneel account. Er zijn twee mogelijkheden om te promoten op Instagram:

  1. Instagram advertenties. Reclame die je via een Facebook-advertentieaccount heel specifiek kunt richten op geslacht, locatie, leeftijd, interesses etc.
  2. Social influencers. Dit is buiten Facebook en Instagram om met eigenaren van Instagram-accounts met veel volgers. Dit is of rechtstreeks of via een tussenpartij zoals een influencer platform.

Wat voor content zet je op Instagram?

Content is de basis van Instagram. Veel B2C bedrijven zetten Instagram vooral in om hun producten te laten zien, terwijl B2B bedrijven meer focussen op bedrijfscultuur en nieuw talent. De beste aanpak is die waarin je je merk het sterkste naar voren laat komen.

Content thema’s

Kijk naar je doelstellingen en je doelgroep. Kijk welke aspecten van je merk daar het beste bijpassen. Producten, diensten, werknemers, klanten, evenementen, cultuur en beleving bieden allemaal potentieel. Wanneer je eenmaal je thema’s hebt, kun je vervolgens bedenken wat voor onderwerpen passen bij je foto’s en videos.

Type content

Instagram is niet alleen foto’s: het is ook bewegende gifs en video’s. Met video kun je veel meer informatie en gevoel overbrengen, maar is ook kostbaar om te maken. Er zijn een groot aantal Instagram apps beschikbaar die helpen met het maken van content: Hyperlapse voor het versnellen van video, Layout voor het samenvoegen van meerdere afbeeldingen tot één Instagram post, Boomerang om gifs te maken. User generated content is een veelgebruikte bron voor Instagram content – maar vraag wel altijd om toestemming. (kost een beetje tijd en scheelt je later zoveel tijd).

Styleguide

Instagram gaat om kwaliteit en consistentie. Een styleguide helpt je met het vaststellen van de merkuitstraling in termen van kleuren, iconen, filters en typische beelden. Daarnaast helpt het ook met het vastleggen van een herkenbare compositie: achtergronden, de hoeveelheid witte achtergrond, dominante kleur en plaats van het onderwerp. Een uitstekend voorbeeld van een bedrijf met een styleguide is MailChimp: zie hun Instagram en styleguide.

Vierkant

De foto’s op Instagram zijn vierkant. Een echte tijdsbesparing is wanneer je je foto’s al vierkant schiet. Veel camera’s hebben die instelling al gelukkig. Of kies een app (“Awesome” van Smugteam is niet meer, suggesties welkom!) welke een raster heeft waarmee je rekening kan houden met the rule of thirds.

Emoticons

Relevante emoticons kunnen je post echt laten opleven en aanvullen. Mits juist gebruikt natuurlijk. Zie dit voorbeeld van Birchbox:

Birchbox gebruikt emoticons voor productomschrijvingen

Birchbox gebruikt emoticons voor zijn productomschrijvingen.

The what’s what van Instagram: betekenissen

Zeker als je pas begint met Instagram Marketing dan kan het je even duizelen. Hier een korte uitleg per Instagram betekenis:

  • Link in bio betekenis: De standaard manier om volgers door te verwijzen naar content of een actie buiten Instagram. Je kunt op je Instagram profiel in de bio één link plaatsen. Wees hier zuinig op.
  • Social influencers betekenis: Mensen die met een grote schare aan volgers op social media een eigen publiek creëert gericht op zichzelf als merk. Ze adverteren doorlopend voor zichzelf en sporadisch voor merken en bedrijven op een manier die persoonlijk is.
  • Shout out betekenis: wanneer iemand jou of je merk op zijn of haar Instagram noemt en de volgers vraagt om jouw pagina te bekijken.
  • Instagram gebruiker betekenis: feitelijk iedere bezoeker die via een browser (desktop en mobiel) of een app een Instagram-pagina bezoekt. In de praktijk is dit vooral een bezoeker die ook is ingelogd op Instagram met een Instagram-profiel.
  • Brand awareness betekenis: Iedereen kent AH of bol.com. Maar hoeveel mensen kennen B2B contentbureau Bloeise bijvoorbeeld? (dat is de site waar je nu op zit). Veel minder, dus de brand awareness is gewoon minder.
  • Engagement rate betekenis: In hoeverre Instagam gebruikers ook interactie (hartje! Deel! Reageer!) hebben met jouw Instagram content.

Influencer Marketing betekenis

Stapje terug: wat betekent het eigenlijk dat iedereen op social media zich kan profileren en een eigen bereik kan creëren? Dit is de ware revolutie van het internet: iedereen kreeg – in principe – net zoveel zeggenschap als merken, bedrijven, instellingen, organisaties en overheidsinstellingen. Het is de ondergang van de vanzelfsprekende autoriteit, en de opkomst van de sociale autoriteit. Weet je een eigen publiek te creëren op social media, dan kun je dat publiek informeren en beïnvloeden: influencen. Doe je als influencer aan marketing voor bedrijven en merken, dan heet dat Influencer Marketing.

Influencer Marketing met Instagram

Een apart hoofdstuk in Instagram Marketing is de inzet van influencers voor bedrijven. Met de juiste partners kun je brand awareness vergroten en verkoop stimuleren, omdat zij een specifieke doelgroep aan zich hebben gebonden. De uitdaging is dus de overlap vinden van influencers met een achterban in jouw doelgroep. Influencer marketing op Instagram gaat om het uitwisselen van content, soms betaald en soms onbetaald. Je kan dus ook een mix maken van een groter aantal onbetaalde influencers en een paar grotere betaalde influencers.

Thomas Lapperre

Eigenaar Bloeise. Neemt altijd de zakelijke insteek. Schrijft over organisatie, IT infrastructuur en innovatie. Voor digitale bureaus, IT-bedrijven en mkb-bedrijven. Link met mij op LinkedIn.
Alle artikelen van Thomas Lapperre

Reacties

3 Reacties
  • lonenlau schreef:

    Van oudsher een beruchte instinker: billion (engels) is geen biljoen.

  • De toekomst van Instagram voor marketeers | Blog Online Marketing schreef:

    […] Bloeise. (2016, November 21). Opgehaald van Instagram marketing: Bloeise […]

  • Thomas Lapperre schreef:

    Verhip… Inderdaad een instinker, dank! Direct aangepast. (en pas ik ook op andere berichten aan)

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *