LinkedIn voor online recruitment: 7 tips voor meer volgers van je bedrijfspagina

brand
LinkedIn online recruitment tips

LinkedIn voor online recruitment: 7 tips voor meer volgers van je bedrijfspagina

Met een bedrijfspagina op LinkedIn kun je informatie tonen over jouw bedrijf, berichten plaatsen, vacatures adverteren en ook producten of diensten tonen in een showcase. Hoe meer volgers je LinkedIn-bedrijfspagina heeft, hoe gemakkelijker het is om een groot, relevant publiek te bereiken. Deze zeven praktische tips helpen jou om meer volgers te krijgen en jouw online recruitment efficiënter te maken.

  1. Vraag alle werknemers om een LinkedIn-profiel aan te maken én te vullen. Door het opgeven van de organisatie als werkgever, wordt hun profiel gekoppeld aan de bedrijfspagina en tellen ze direct mee als volger. Let op: niet iedere werknemer is tekstschrijver of snapt social media volledig. Ondersteun waar nodig.
  2. Kondig je nieuwe bedrijfspagina aan. Daarvoor kun je een apart e-mailbericht, LinkedIn- bericht of bestaande nieuwsbrief gebruiken voor bestaande klanten en partners. Je kondigt in feite een nieuw communicatiekanaal aan. Geef aan wat ze kunnen verwachten en vraag wat ze willen ontvangen.
  3. Communiceer je bedrijfspagina. Vermeld LinkedIn overal waar je je social media kanalen al noemt, zoals in de handtekening van een bedrijfsmail, de nieuwsbrief, de footer op de website en natuurlijk op de werken-bij pagina’s. LinkedIn biedt hiervoor ook handige knoppen. Je kunt ook in discussies in Groepen onder je reactie een link plaatsen naar je bedrijfspagina.
  4. Houd het interessant. Wees niet te commercieel of te bijdehand, stuur niet te vaak updates (enkele keren per week is prima) en zorg dat de inhoud relevant is voor je volgers.
  5. Gebruik de blogfunctie. Met de functie artikel schrijven (“Write an article”) schrijf je een blog op je LinkedIn-profiel. Hiermee kun je publiek aanspreken met waardevolle inzichten en verwijzen naar je bedrijfspagina.
  6. Deel een bedrijfspaginabericht op je eigen profiel. Zo zien jouw contacten weer dat jouw bedrijf een eigen bedrijfspagina heeft met relevante content. Door er een reactie bij te zetten, geef je het bericht meer context en voelt het niet als spammen.
  7. Adverteren. Ieder bericht geplaatst op een bedrijfspagina kun je ook promoten als sponsored content. Daarmee komt er ook een volgknop voor je bedrijfspagina. Kies vooral berichten die al enige interactie (klikken, reacties) hebben om je advertentiebudget efficiënt in te zetten. Vacatures kun je op LinkedIn overigens ook alleen plaatsen als advertentie.

DOWNLOAD het e-book: Gevonden! 43 online recruitment tips voor website, content en social media

+ BONUS! Vijf tips voor een efficiënte fotoshoot

43 online recruitment tips

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.