Social Media Shopping – Online consumentrend 2019

brand
Social media shopping - online consumententrends 2019

Social Media Shopping – Online consumentrend 2019

Fysiek winkelen is een beleving, maar online is dat bij veel webshops meer de beleving alsof je het magazijn inloopt. Roosters met dezelfde soort producten, filters voor saaie producteigenschappen. De trend social media shopping combineert social media met e-commerce op een laagdrempelige manier die vooral jongeren aanspreekt. Zo klik je van een Instagram post zo door naar de webshop met Instagram shoppable posts, in plaats van moeilijk lopen doen met die ene bio-link. Dit zit ook in TikTok, een populaire Chinese app eerder bekend Musical.ly, een media app voor het maken en delen van korte video’s met karaoke, uitdagingen, dansen en comedy.  Chinese internet celebrities, zogeheten wanghong, gebruiken TikTok om producten van Alibaba (specifiek: dochteronderneming TaoBao) te verkopen.

De adoptiesnelheid wereldwijd gaat ongekend snel: in 2017 versloeg TikTok Snapchat in aantal gebruikers en in 2018 was het de vierde meest gedownloade app wereldwijd, boven Instagram en YouTube. TikTok is razend populair onder Generatie Z. Zo hebben de Nederlandse Lisa en Lena bijvoorbeeld al 32.7 miljoen fans.

Dit is één van de negen online consumentrends 2019. Lees alle negen consumentrends hier: Het jaar van de Normering. 

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.