Social media voor non profit - stichtingen en goede doelen

Gastblog: Social media voor stichtingen en non-profit

Social media, wie kent het tegenwoordig niet? Diverse platformen waarop men van alles kan delen. Van foto’s en video’s tot aan een klacht, tegenwoordig wordt alles gedeeld. Ook bedrijven maken hier gretig gebruik van. Acties, sponsorberichten, alles wordt benut door een bedrijf om zoveel mogelijk awareness te creëren. Maar waar de grote bedrijven sponsorberichten kunnen kopen of spullen weg kunnen geven door middel van like & share acties, is het voor een stichting veel moeilijker om de juiste content te bepalen voor het publiek. (meer…)

    Social media groeit: er komen steeds meer verschillende social media bij

    Welke content zet je in per social mediakanaal? De 5 grootste kanalen bekeken

    Gastblog door Thijs Maas van Causeffect.nl

    De term ‘COPE’ is iets waar veel bedrijven online gebruik van maken. COPE staat voor: Create Once, Publish Everywhere. Oftewel creëer één bericht en deel het via elk social mediakanaal waar jouw bedrijf gebruik van maakt. Laten we hier direct een eind aan maken! Elk social mediakanaal is uniek en heeft een andere doelstelling. Dat betekent dat voor elk social mediakanaal ook unieke content ontwikkeld moet worden. In dit blog lees je welke content je per social mediakanaal kunt toepassen.  (meer…)

      Facebook minderen

      Minder tijd op Facebook verspillen? Dit is waarom je op Facebook zit en 40 tips om je Facebookverslaving te minderen

      “Toch ook maar eens minderen met Facebook.” Deze opmerking heb ik nu al een paar keer gehoord in reactie op mijn blog 30 dagen geen Facebook. Fijn om mensen te inspireren, maar ik realiseerde me ook dat het niet zo gemakkelijk is om echt te minderen met deze digitale sigaret. Want minder facebooken, hoe doe je dat? En waarom zou je je eigenlijk lostrekken van het blauwe scherm? (meer…)

        Social media onderzoek 2016 Newcom

        115 verrassende feiten over social media

        Gastblog door Nevena Tamis

        Social media bestaat pas sinds december 2003, maar in de afgelopen 14 jaar heeft deze internet tak zich zo sterk verweven met het dagelijks leven van de meeste mensen én de dagelijkse gang van zaken in bedrijven, dat het niet meer weg te denken is uit onze huidige samenleving. Social media is al lang niet alleen meer de plek voor het verkrijgen en onderhouden van sociale contacten, maar het wordt ook gebruikt als een dagelijks bron van nieuws. Ook is het een platform voor het vinden van werk. Door bedrijven wordt social media actief ingezet voor zowel promotie als voor het rekruteren van personeel. Social media speelt onmiskenbaar een hoofdrol in de maatschappij van vandaag de dag en het is nog niet te voorspellen wat dit gaat betekenen in de toekomst. In dit artikel en bijbehorende infographic onderaan lees je 115 feiten over social media die je waarschijnlijk nog niet wist.

        (meer…)

          Online consumententrends 2017 door Bloeise

          10 Online consumententrends voor 2017

          2017 brengt hoop. Dat het soms toch anders voelt, vertelt veel over ons venster op de wereld. Een op de drie mensen ziet hun sociale netwerk als primaire nieuwsbron. Dat maakt van nepnieuws op sociale media het probleem van nu in het communicatietijdperk: we moeten een scherper beeld krijgen. Ook dit jaar toename in alles online, met de mobiel als afstandsbediening van onze digitale leven. Hier volgen de 10 online consumententrends voor 2017.
          (meer…)

            Facebook addiction. Illustrator: Michał Dziekan

            Facebook en de honger naar data

            Facebook heeft het stokje overgenomen van Google als vormgever van onze digitale levens. En ondanks de altijd aanwezige kritiek over privacy en vercommercialisering, blijven we Facebooken. Het vergroot ons sociale leven en biedt leuke berichten en interessant nieuws. Vanaf het begin gingen bedrijven daar maar wat graag in mee, want zo kon je gratis je klanten bereiken. Maar dat bereik wordt minder. Je moet er steeds meer voor doen. En gratis blijft het niet meer. Een kritische blik op Facebook en de onstilbare honger naar data. 

            (meer…)