Social media groeit: er komen steeds meer verschillende social media bij

Welke content zet je in per social mediakanaal? De 5 grootste kanalen bekeken

Gastblog door Thijs Maas van Causeffect.nl

De term ‘COPE’ is iets waar veel bedrijven online gebruik van maken. COPE staat voor: Create Once, Publish Everywhere. Oftewel creëer één bericht en deel het via elk social mediakanaal waar jouw bedrijf gebruik van maakt. Laten we hier direct een eind aan maken! Elk social mediakanaal is uniek en heeft een andere doelstelling. Dat betekent dat voor elk social mediakanaal ook unieke content ontwikkeld moet worden. In dit blog lees je welke content je per social mediakanaal kunt toepassen.  (meer…)

    Facebook minderen

    Minder tijd op Facebook verspillen? Dit is waarom je op Facebook zit en 40 tips om je Facebookverslaving te minderen

    “Toch ook maar eens minderen met Facebook.” Deze opmerking heb ik nu al een paar keer gehoord in reactie op mijn blog 30 dagen geen Facebook. Fijn om mensen te inspireren, maar ik realiseerde me ook dat het niet zo gemakkelijk is om echt te minderen met deze digitale sigaret. Want minder facebooken, hoe doe je dat? En waarom zou je je eigenlijk lostrekken van het blauwe scherm? (meer…)

      Social media onderzoek 2016 Newcom

      115 verrassende feiten over social media

      Gastblog door Nevena Tamis

      Social media bestaat pas sinds december 2003, maar in de afgelopen 14 jaar heeft deze internet tak zich zo sterk verweven met het dagelijks leven van de meeste mensen én de dagelijkse gang van zaken in bedrijven, dat het niet meer weg te denken is uit onze huidige samenleving. Social media is al lang niet alleen meer de plek voor het verkrijgen en onderhouden van sociale contacten, maar het wordt ook gebruikt als een dagelijks bron van nieuws. Ook is het een platform voor het vinden van werk. Door bedrijven wordt social media actief ingezet voor zowel promotie als voor het rekruteren van personeel. Social media speelt onmiskenbaar een hoofdrol in de maatschappij van vandaag de dag en het is nog niet te voorspellen wat dit gaat betekenen in de toekomst. In dit artikel en bijbehorende infographic onderaan lees je 115 feiten over social media die je waarschijnlijk nog niet wist.

      (meer…)

        Online consumententrends 2017 door Bloeise

        10 Online consumententrends voor 2017

        2017 brengt hoop. Dat het soms toch anders voelt, vertelt veel over ons venster op de wereld. Een op de drie mensen ziet hun sociale netwerk als primaire nieuwsbron. Dat maakt van nepnieuws op sociale media het probleem van nu in het communicatietijdperk: we moeten een scherper beeld krijgen. Ook dit jaar toename in alles online, met de mobiel als afstandsbediening van onze digitale leven. Hier volgen de 10 online consumententrends voor 2017.
        (meer…)

          Facebook addiction. Illustrator: Michał Dziekan

          Facebook en de honger naar data

          Facebook heeft het stokje overgenomen van Google als vormgever van onze digitale levens. En ondanks de altijd aanwezige kritiek over privacy en vercommercialisering, blijven we Facebooken. Het vergroot ons sociale leven en biedt leuke berichten en interessant nieuws. Vanaf het begin gingen bedrijven daar maar wat graag in mee, want zo kon je gratis je klanten bereiken. Maar dat bereik wordt minder. Je moet er steeds meer voor doen. En gratis blijft het niet meer. Een kritische blik op Facebook en de onstilbare honger naar data. 

          (meer…)

            Workshop Facebook marketing voor bedrijven door Bloeise in Den Helder

            Facebook Workshop

            1,56 miljard mensen waarvan 9,6 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook, waarvan 6,6 miljoen dagelijks. We checken 14 keer per dag Facebook en spenderen gemiddeld 20 minuten per dag aan Facebook.

            Facebook heeft onze aandacht. Veel bedrijven willen ‘vissen waar de vissen zijn’, dus maken die een gratis Facebookpagina aan en beginnen met likes te verzamelen. Maar terwijl ze daarmee bezig zijn, vergeten ze koers te houden. Facebook is geen doel. (meer…)