Webcare team en online imago beheer

Webcare en online imagebeheer: hoe doe je dat?

Waar men voorheen per e-mail of telefonisch contact met je organisatie opnam, ligt dat tegenwoordig gecompliceerder. De wereld van de klantenservice achter een bedrijf is veranderd! Dit valt onder meer te verklaren door de toegenomen macht van grote websites als Facebook en Google. Op deze websites wordt ontzettend veel gecommuniceerd over bedrijven en organisaties. Een slechte afwikkeling van een consumentenklacht betekent vaak direct een negatieve recensie. Deze recensies worden opgepikt door de robots van Google. Google zorgt ervoor dat de negatieve recensie direct naar voren komen als een potentiële klant op je bedrijfsnaam zoekt. Reden genoeg om goed na te denken over de inrichting van je webcare en online imagobeheer! (meer…)

    Online marketing trends 2018

    De 5 online marketing trends van 2018

    Als ondernemer weet je dat de markt voortdurend in beweging is. Dat geldt voor je eigen branche maar ook zeker voor allerlei trends, waaronder die van online marketing. Want je doelgroep verschuift niet alleen van kanalen, ook de wetgeving en toepassing van data verandert. 2018 gaat nog meer om het volgen van je doelgroep – niet de concurrentie – en het bieden van echte waarde. Je online marketing verandert daardoor enorm: het wordt uiteindelijk je product zelf. Dit zijn de vijf online marketing trends van 2018.

    (meer…)

      Social media voor non profit - stichtingen en goede doelen

      Gastblog: Social media voor stichtingen en non-profit

      Social media, wie kent het tegenwoordig niet? Diverse platformen waarop men van alles kan delen. Van foto’s en video’s tot aan een klacht, tegenwoordig wordt alles gedeeld. Ook bedrijven maken hier gretig gebruik van. Acties, sponsorberichten, alles wordt benut door een bedrijf om zoveel mogelijk awareness te creëren. Maar waar de grote bedrijven sponsorberichten kunnen kopen of spullen weg kunnen geven door middel van like & share acties, is het voor een stichting veel moeilijker om de juiste content te bepalen voor het publiek. (meer…)

        Social media groeit: er komen steeds meer verschillende social media bij

        Welke content zet je in per social mediakanaal? De 5 grootste kanalen bekeken

        Gastblog door Thijs Maas van Causeffect.nl

        De term ‘COPE’ is iets waar veel bedrijven online gebruik van maken. COPE staat voor: Create Once, Publish Everywhere. Oftewel creëer één bericht en deel het via elk social mediakanaal waar jouw bedrijf gebruik van maakt. Laten we hier direct een eind aan maken! Elk social mediakanaal is uniek en heeft een andere doelstelling. Dat betekent dat voor elk social mediakanaal ook unieke content ontwikkeld moet worden. In dit blog lees je welke content je per social mediakanaal kunt toepassen.  (meer…)

          Facebook minderen

          Minder tijd op Facebook verspillen? Dit is waarom je op Facebook zit en 40 tips om je Facebookverslaving te minderen

          “Toch ook maar eens minderen met Facebook.” Deze opmerking heb ik nu al een paar keer gehoord in reactie op mijn blog 30 dagen geen Facebook. Fijn om mensen te inspireren, maar ik realiseerde me ook dat het niet zo gemakkelijk is om echt te minderen met deze digitale sigaret. Want minder facebooken, hoe doe je dat? En waarom zou je je eigenlijk lostrekken van het blauwe scherm? (meer…)

            Social media onderzoek 2016 Newcom

            115 verrassende feiten over social media

            Gastblog door Nevena Tamis

            Social media bestaat pas sinds december 2003, maar in de afgelopen 14 jaar heeft deze internet tak zich zo sterk verweven met het dagelijks leven van de meeste mensen én de dagelijkse gang van zaken in bedrijven, dat het niet meer weg te denken is uit onze huidige samenleving. Social media is al lang niet alleen meer de plek voor het verkrijgen en onderhouden van sociale contacten, maar het wordt ook gebruikt als een dagelijks bron van nieuws. Ook is het een platform voor het vinden van werk. Door bedrijven wordt social media actief ingezet voor zowel promotie als voor het rekruteren van personeel. Social media speelt onmiskenbaar een hoofdrol in de maatschappij van vandaag de dag en het is nog niet te voorspellen wat dit gaat betekenen in de toekomst. In dit artikel en bijbehorende infographic onderaan lees je 115 feiten over social media die je waarschijnlijk nog niet wist.

            (meer…)