

B2B Contentmarketing
Topic
Bij B2B contentmarketing (of content marketing, met spatie) focus je je als bedrijf op de informatiebehoefte van je zakelijke doelgroep en speel je daar op in met waardevolle content om nieuwe relaties en bestaande klanten te binden. Het betekent een afscheid van schreeuwerige advertenties en je als bedrijf positief onderscheiden door echt te helpen. De doelgroep wordt vaak beschreven in een zogeheten buyer persona waarin alle kenmerken, doelen, vraagstukken, mediagedrag en meningen worden vastgelegd. Essentieel aan B2B contentmarketing is het erkennen dat fysieke marketing (de binnendienst bellen, bezoek van de vertegenwoordiger) geleidelijk aan wordt vervangen door online communicatie (de website, FAQ, artikelen). Contentmarketing staat binnen B2B meer dan B2C centraal in de klantbeleving, vanwege de grotere informatiebehoefte.


Wat doet een content marketeer eigenlijk?

De marketinglessen van Philip Kotler
Wil je Online Groeien? Ontvang onze nieuwsbrief

TikTok inzetten als marketingtool: stappenplan

Beginnen met B2B videomarketing: hoe doe je dat?

The State of Marketing van HubSpot: de belangrijkste contentmarketingtrends van het moment

Contentful: next-level, API-first CMS met talrijke opties, maar niet voor iedereen geschikt

B2B e-commerce trends voor 2023

The Forrester Wave: Content Platforms. Wat is het en wat kun je ermee?

Website-trends voor dit jaar: mobile first, snelheid, eenvoud en content

Vijf trends voor de content marketeer dit jaar

Een contentstrategie die organische traffic scoort?

Buyer persona: wat is het en hoe gebruik je het in je marketing?

B2B contentmarketing: wat brengt 2022?
