Waar wordt het meeste geld online besteed?

brand
Waar wordt het meeste geld online besteed?

Waar wordt het meeste geld online besteed?

Online wordt er steeds meer gewinkeld, dit is te danken aan het consumentenvertrouwen wat op zijn hoogste punt is. De bereidheid om te kopen is sterk verbeterd, toch is er een verschil te merken tussen mannen en vrouwen. Mannen zijn actiever geworden en hebben de weg gevonden naar het online winkelen.

Over het algemeen worden door mannen duurdere producten gekocht als elektronica, financiële producten en software. Maar ook casino777 is populair online.Opvallend genoeg is er ook een verschil te vinden waar er meer wordt gewinkeld, in de grote steden wordt er meer uitgegeven tijdens het online shoppen dan in de kleinere steden. Er is onderzoek gedaan door Trusted Shops onder 5000 Nederlanders.

Aankoopbedrag wordt hoger

Bij webwinkels binnen de EU wordt door Nederlanders erg veel online gekocht. Er wordt maar liefst 100 tot 500 euro per aankoop gekocht online. Shoppers uit het Verenigd Koninkrijk en Luxemburg spannen de kroon, zij geven 1000 euro of meer uit per aankoop. De verschillen zijn ook daar te zien tussen de kleine en de grote steden wat betreft aankopen in een webshop.

In Nederland doen inwoners van grotere steden grotere aankopen. In Den Haag wordt er per aankoop €165 per aankoop uitgegeven, in Zwolle ligt het gemiddelde aankoopbedrag met €78 een heel stuk lager. Ondanks dat de bedragen hoger worden, wordt het aantal aankopen wel minder per jaar. Gemiddeld gezien blijft de markt toch groeien door de hogere aankoopbedragen.

Beoordelingen voor een aankoop zijn belangrijk

Betrouwbaarheid is een belangrijk element tijdens een online aankoop. Van de kopers zoekt 91% naar reviews om een goede beoordeling te kunnen geven. Op basis van dit vertrouwen gaat men wel of niet over tot een aankoop.

Hoe hoger het vertrouwen in een webshop, hoe groter de kans op een hogere besteding. In kleinere steden worden hogere beoordelingen gegeven. Middelburg voert de lijst aan met een 4,6, terwijl in Amsterdam dit cijfer op 4,4 ligt.

Consument gaat voor zekerheid

Bij een online aankoop wordt er specifiek op een aantal punten gelet voordat men overgaat tot een bestelling. Leveringsmogelijkheden, bekendheid, en garantiecertificaten zijn belangrijke criteria bij de aankoop van een consument. Online shoppen is handig en comfortabel, maar kan wel degelijk ook risico’s met zich meebrengen. Krijg je wel waar voor je geld en waar koop je eigenlijk het product? Vrouwen denken hier meer over na dan mannen, en zijn hierdoor tijdens het online shoppen ook angstiger. Zij vinden het risicovoller dan mannen.

Men is ook vaak bezorgd over de details van bijvoorbeeld een creditcard of over een online transactie. Kopersbescherming bij aankoop van een product kan een consument toch net dat zetje geven om over te gaan tot een aankoop. Inwoners van kleinere steden kiezen vaak voor een webwinkel met kopersbescherming, dan inwoners van de grotere steden. In Maastricht wordt er het vaakst gekozen voor een kopersbescherming, gemiddeld 80%. In Utrecht ligt dit percentage met 50% een heel stuk lager. Natuurlijk is het ook luisteren naar je onderbuikgevoel. Als iets te mooi klinkt om waar te zijn is dit al een signaal dat dit vaak ook zo is.

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *