Waarom jij als bedrijf een app moet ontwikkelen

brand
waarom een app als bedrijf

Waarom jij als bedrijf een app moet ontwikkelen

10 maanden geleden

Heb je wel eens naar een gezin gekeken dat eigenlijk samen tijd zou moeten doorbrengen, maar in plaats daarvan zit iedereen op hun telefoon te kijken, geconcentreerd, verveeld of zelfs enthousiast? Met een smartphone kan iemand het nieuws bekijken, werken, gamen, op sociale media scrollen, winkelen, met een vriend aan chatten of huiswerk maken.

Statistieken over mobiele apps voor 2023 laten zien dat er 1,96 miljoen applicaties beschikbaar zijn in de Apple Store en 2,87 miljoen in de Google Play Store. Van scholen tot multinationale bedrijven, iedereen neigt ertoe hun eigen app laten maken om wereldwijd meer verbonden te zijn en het mensen gemakkelijker te maken om alles te bereiken wat ze willen met slechts een snelle tik op het scherm van hun smartphone.

Vergroot merkbekendheid

Met een eigen app voor je merk kun je met een simpele klik je bedrijf promoten. Mensen kunnen meer vertrouwd raken met wie je bent en wat voor diensten je aanbiedt. Bovendien bieden apps merken de mogelijkheid om een emotionele band met hun klanten op te bouwen. Met een app van DTT kunnen mensen kennismaken met jouw bedrijf en gemakkelijk zaken met je doen met slechts een paar tikken of klikken.

Stelt je in staat om te personaliseren

Met een app kun je jouw diensten personaliseren om specifiek aan te sluiten bij jouw doelgroep. Je kunt bijvoorbeeld een quiz maken om erachter te komen waar jouw klanten van houden, zodat je hun inhoud en meldingen relevanter voor hen kunt maken. Dit maakt het gemakkelijker om gepersonaliseerde ervaringen te creëren die klanten terug laten komen en meer mensen jouw app laten gebruiken. Het geeft je ook waardevolle informatie over het gedrag van gebruikers, die je kunt gebruiken om jouw marketingstrategieën te verbeteren en meer te weten te komen over jouw klantenbestand.

Bespaart tijd

Studies hebben aangetoond dat een app beter was dan een website als het gaat om tijd besparen. Een website kan tijd kosten om te laden of op een gegeven moment zelfs crashen. Een app kan jouw klanten tijd besparen door ze snel en gemakkelijk toegang te geven tot de diensten van jouw bedrijf.  Ook bleek uit een onderzoek in 2019 dat betalingen via mobiele applicaties naar verwachting zullen stijgen van 41,8% in 2019 naar 52,2% in 2023.

Betere betrokkenheid

Bedrijfsapps kunnen ook de betrokkenheid van mensen bij jouw bedrijf vergroten. Door alleen app-aanbiedingen, aanbiedingen of creatieve campagnes te maken, kun je de betrokkenheid van mensen bij jouw app en bedrijf vergroten. Met een app kunnen bedrijven een breder publiek bereiken. Een app kan mensen bewuster maken van jouw bedrijf en het gemakkelijker maken voor hen om jou te vinden en jouw producten of diensten te gebruiken. Je hoeft niet beperkt te zijn door fysieke locatie; nu kun je een breder publiek bereiken, ongeacht waar ze zich ter wereld bevinden.

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *