5 geteste manieren om je contentmarketing effectief te maken

brand
Leuke mevrouw lacht enthousiast achter laptop

5 geteste manieren om je contentmarketing effectief te maken

10 maanden geleden

Als je je bedrijf wilt laten groeien en je doelklanten wilt bereiken, creëer dan content die op hen betrekking heeft. Veel bedrijven worstelen echter met contentmarketing, waardoor het moeilijk is om hun doelklanten te bereiken. Hoewel het gebruik van internet gemakkelijk lijkt, zijn er veel factoren waar bedrijven rekening mee moeten houden om de effectiviteit ervan te garanderen.

Gelukkig zijn er tips die je kunt gebruiken om content te maken en te verspreiden die consistent en waardevol is om nieuwe klanten aan te trekken en te behouden. In dit artikel bespreken we manieren om je contentmarketing effectief te maken.

Begin met een plan

Begin bij je doelgroep

Voordat je begint met je contentmarketingreis, moet je een plan maken om de content te krijgen die het beste werkt voor jou en je klanten. Het maken van een plan houdt in dat je onderzoek doet naar je doelgroep en doelstellingen opstelt die je wilt bereiken. Zorg er bij het maken van je doelen voor dat ze realistisch zijn en passen bij de behoeften van je bedrijf. Net als bij het spelen van casinospellen moet je je grenzen kennen en het budget plannen dat je nodig hebt voor je contentmarketingproject.

Je moet onderzoek doen naar je publiek en erachter komen wat hen vermaakt en wat ze leuk vinden. Inzicht in je doelgroep helpt je bij het ontdekken van de beste toon voor je content en waar je het moet plaatsen om het toegankelijk te maken.

Begrijp je branche

Bij het maken van je content moet je bekend zijn met je branche en je richten op wat je aanbiedt. Het proberen van willekeurige dingen kan je focus verpesten, ook al vindt je doelgroep dat misschien geweldig. Daarom moet je content informatief zijn en je publiek helpen hun problemen op te lossen.

Je kunt je inhoud volgen met een analysetool waarmee je de bouncepercentages kunt bekijken. Als je prospects de tijd nemen om je inhoud te lezen, geeft dat aan dat ze ervan genieten. Als het bouncepercentage echter hoog is, moet je wijzigingen aanbrengen om het te verlagen.

Maak een kalender

Nadat je hebt begrepen wat voor soort content je doelgroep wil en waar je die moet plaatsen, maak je een contentkalender. Elk kanaal dat je gebruikt om je doelgroep te bereiken, heeft verschillende frequenties voor het plaatsen van berichten. Het maken van een contentkalender helpt je dus om te focussen op kwaliteit en herhaling te voorkomen. Bovendien krijg je zo een actueel overzicht van wat je al hebt gepost.

Post niet alleen om actief te blijven

De meeste bedrijven verpesten hun content door te posten om door hun publiek als actief te worden gezien. Het is belangrijk om op te merken dat het plaatsen van inhoud waarin je volgers niet geïnteresseerd zijn hen er alleen maar van weerhoudt om zich in te zetten voor je merk. Met een contentkalender kun je content ontwerpen die gericht is op je merk en die voldoet aan de eisen van je doelgroep.

Mix je inhoud

Inhoud moet aantrekkelijk zijn voor je publiek door het te mixen met afbeeldingen, video en tekst. Als je variatie aanbrengt in je content, stimuleer je mensen om je merk te volgen en verhoog je de betrokkenheid. Overweeg daarom om e-books, casestudy’s, infographics, checklists en memes te gebruiken bij het schrijven van je content.

Conclusie? 

Contentmarketing is niet zo ingewikkeld als de meeste mensen denken. Doe altijd onderzoek naar je doelgroep om hun behoeften te begrijpen en content op maat te maken waar ze van zullen houden.

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *