Affiliate marketing tips voor publishers

brand

Affiliate marketing is een manier van adverteren die steeds vaker wordt ingezet door publishers. Dit is vooral te danken aan het feit dat er veel duidelijkere doelen en afspraken zijn rondom deze vorm van adverteren. Daardoor levert het niet alleen de adverteerder meer op, maar is het ook vele malen aantrekkelijker voor de publisher. Het is dan wel van belang dat er op de juiste manier te werk wordt gegaan. De volgende vijf affiliate marketing tips kunnen hier dan ook goed bij helpen.


1. Zoek een campagne die passend is

Misschien wel de belangrijkste tip is dat je een campagne zoekt die past bij jouw publiek. De omzet die je via affiliate marketing voor publishers genereert is immers gebaseerd op het aantal kliks of andere afgesproken acties die de adverteerder wenst. Wanneer je met een campagne werkt die totaal niet aanspreekt bij jouw publiek, dan zal de kans dat dit iets oplevert dus heel klein zijn. Een goed plan van aanpak met een duidelijk product of een duidelijke dienst is heel belangrijk om een goede inkomensstroom te kunnen genereren voor jou als publisher.

2. Leg het er niet te dik op

Ook belangrijk is het feit dat de affiliate links er heel natuurlijk uit moeten zien. Wanneer je te overduidelijk de acties bij jouw publiek opdringt, dan zullen zij direct je intenties doorhebben. Dit werkt averechts. Het is vooral ook belangrijk om de lezer op een aantrekkelijke manier duidelijk te maken waarom op de link klikken een goed idee is. Zowel visueel als tekstueel op een natuurlijke manier uitleg geven en tot actie aanzetten werkt op verschillende manieren. Denk aan woordgebruik of aan de plek van de advertentie op de website. Dit is echt één van de belangrijkste affiliate marketing tips.

3. Maak het jezelf gemakkelijk

Affiliate marketing voor jou als publisher lijkt misschien een flinke klus. Dit hoeft echter helemaal niet het geval te zijn. Zowel de netwerken voor affiliate advertenties als de platforms waarop websites worden gebouwd, zoals WordPress, bieden allerlei hulpmiddelen aan. Zo zijn er allerlei plugins (vaak gratis) die het werk een flink stuk gemakkelijker voor je maken. Zie hier een lijstje van 10. Daardoor is het vaak al mogelijk om binnen enkele minuten een goede campagne op te zetten.

Een dame achter een laptop, met twee diagrammen naast haar.

Check je statistieken regelmatig om je publiek beter te leren kennen.

4. Houd je statistieken bij

Wil je van affiliate marketing voor publishers een succes maken? Zorg dan in ieder geval dat je over de juiste cijfers blijft beschikken. Door statistieken bij te houden weet je goed wat wel werkt en wat niet werkt. Daarmee kan je dan aan de slag om meer succesvolle campagnes op te zetten. Het leert je bovendien je eigen publiek ook goed kennen. Dat maakt het alleen maar nog meer een win-win situatie. Het kan je heel veel interessante inzichten geven over bijvoorbeeld het soort advertentie en de plek van de advertentie op je website. Hier heb je veel waarde van.

5. Zorg voor diversiteit

Tot slot is het belangrijk om voor diversiteit te zorgen als publisher. Wanneer je aan affiliate marketing voor publishers doet via een netwerk, kies er dan voor om meerdere netwerken te gebruiken. Zo leg je de macht niet bij de aanbieder en kan je je inkomsten beter verdelen. Mocht er een netwerk tussenuit vallen omdat deze ermee stopt of om een andere reden, dan heb je daar niet meer pijn van dan nodig is. Alle reden om dit dus altijd te doen. Het zorgt ervoor dat je zelf meer controle houdt over je website en je campagnes.

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor sponsored content en ingezonden persberichten. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen - tekst en afbeeldingen zijn[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.