De reden waarom jij je zakenrelaties een kerstpakket moet sturen
Kerstmis staat voor de deur en dat betekent dat het tijd is om na te denken over hoe je je waardering kunt tonen aan je zakenrelaties. Een geweldige manier om dit te doen is door ze een kerstpakket cadeau te geven. Waarom is het zo belangrijk om je zakenrelaties in het zonnetje te zetten en waarom zou je juist voor een kerstpakket kiezen? In dit artikel leggen we je uit waarom het versturen van een kerstpakket chocolade of ander leuk thema naar je zakenrelaties een slimme zet is.
Dankbaarheid en waardering
Een kerstpakket heeft vele voordelen. Ten eerste toont het je dankbaarheid en waardering voor de zakelijke relatie die jullie hebben opgebouwd. Door een persoonlijk geschenk te geven, laat je zien dat je de samenwerking waardeert en dat je wilt investeren in de relatie. Dit zal vooral door de andere partij als ontzettende blijk van waardering worden ervaren, wat er zelfs voor kan zorgen dat jullie nog beter zullen gaan samenwerken. Aan de andere kant is het ook slim om te doen op het moment dat je op het punt staat een belangrijke deal te sluiten, maar het bijvoorbeeld nog op een paar kleine puntjes vast zit. De kans dat je dan op basis van goodwill toch hetgeen krijgt wat je gevraagd hebt, is dan een stuk groter.
Merk en naamsbekendheid
Naast een blijk van waardering creëert een kerstpakket ook een positieve associatie met jou en je bedrijf. Het is een tastbare herinnering aan jouw naam en merk. Elke keer dat je zakenpartner hetgeen wat in het pakket heeft gezeten ziet of gebruikt, zal hij of zij aan jou en je bedrijf denken. Dit kan van onschatbare waarde zijn wanneer er nieuwe zakelijke mogelijkheden ontstaan. Zorg er daarom dus ook altijd voor dat je je kerstpakket voorziet van branding, dus een logo of item waar je bedrijfsnaam en logo op staan. Dit zorgt ervoor dat je op een relatief voordelige manier extra reclame maakt.
Persoonlijke touch
Met het versturen van een kerstpakket, zorg je toch ergens voor een persoonlijke touch. In tegenstelling tot andere zakelijke geschenken, toont een kerstpakket aan dat je aandacht hebt besteed aan de ontvanger. Wel is het dan de bedoeling dat je ook kiest voor iets persoonlijks, dus bijvoorbeeld iets wat aansluit bij zijn of haar hobby’s. Op het moment dat iemand gek is op speciaal bier, dan is het natuurlijk extra punten scoren wanneer je met een paar speciaal biertjes in een mooi cellofaan ingepakt op de stoep staat. Want juist dat is iets wat vaak vergeten wordt en zorgt ervoor dat je het nog persoonlijker maakt. Het mag dan misschien wel even wat tijd kosten, maar het persoonlijk langsbrengen van het pakket, zal ervoor zorgen dat de boodschap nog beter over komt.
We kunnen dus wel stellen dat het versturen van een kerstpakket naar je zakenrelaties een goed en ook slimme investering in de relatie is en kan talloze voordelen kan opleveren. Het toont je waardering, creëert een positieve associatie met jouw merk, promoot je bedrijf en geeft een persoonlijke touch. Dus waar wacht je nog op? Maak deze kerst nog specialer en stuur je zakenrelaties een kerstpakket.
Reacties