Direct mail die blijft hangen? 10 ideeën om op te vallen

Je wilt aandacht vragen voor een evenement, relaties op een originele manier enthousiasmeren voor een speciale actie, of een nieuwe productlijn introduceren. Daar zet je de gebruikelijke internetkanalen voor in, maar met een direct mail voeg je daar een dimensie aan toe. Je stuurt je doelgroep namelijk iets tastbaars, per post. Die keuze optimaliseert de kans dat je verhaal gelezen wordt. Ongevraagde e-mails worden steeds vaker gedeletet, maar persoonlijke post? Dat maakt nieuwsgierig.
‘Persoonlijk’ is een kernbegrip als je aan de slag gaat met direct mailing. Je slaat een flater als je persoons- en adresgegevens niet compleet, correct en up-to-date zijn. Ga daar zorgvuldig mee om. Verplaats je bovendien goed in je doelgroep. Wil je zakelijke beslissers interesseren voor een ontbijtsessie? Doe dat niet met een geparfumeerde envelop. Wil je aan modebewuste vrouwen een nieuwe cosmeticalijn presenteren? Dan is een verpakking met een geurtje extra verleidelijk.
Voor je online marketingactiviteiten geldt dat je boodschap – de content – te allen tijde hoofdzaak is. Zonder relevant en onderscheidend te zijn, kom je er niet ‘doorheen’. Dat geldt ook voor je direct mail, maar daarbij legt de verpakking echter extra gewicht in de schaal. Die biedt onbegrensde mogelijkheden om op te vallen. Durf out-of-the-box te denken. Ga met je verkooptteam bij elkaar zitten en laat iedereen ideeën spuien. Daarmee creëer je meteen draagvlak, wat goed van pas komt als je gaat nabellen. Gebruik de volgende tips.
Wat je doel ook is, klantenbinding, een sales impuls of leads genereren, direct mailing is een effectieve methode om rechtstreeks met je klanten, relaties en prospects in contact te treden. Hoe scherper je mailing op je doelgroep is toegesneden, hoe groter de opbrengst. Zorg in de mailing voor handvatten die de ontvanger een duwtje in de rug geven om actie te ondernemen. Geef ze bijvoorbeeld een exclusieve actiecode voor op je website. Voorzie je mailing altijd van een telefoonnummer en e-mail adres. Denk vooral ook aan een follow-up in de vorm van een nabelactie. Die geeft je de gelegenheid om te inventariseren hoe je mail is gevallen en om de ontvanger nog net even dat laatste duwtje in de rug te geven.
BINGO! BlendTV maakte deze Facebingo om eens langs jouw Facebook tijdlijn te leggen. Hoe snel…
Advertising campagne voor “AeroMexico” airlines Gefilmd in Wharton, Texas, 2018 Titel: DNA Discounts Klant: Aeroméxico…
Ede, 24 januari 2018 Webwinkels en vervoerders in Nederland slaan de handen ineen om de…
Vragen? Opmerkingen? Geef je reactie: