Regionale online marketing

Regionale online marketing: wat kun je zelf doen?

Online marketing heeft zich door de jaren heen sterk ontwikkeld. Voorheen probeerde men bezoekers met drukke banners naar een website te trekken. Tegenwoordig doet men dit subtieler! SEO, een afkorting voor search engine optimization, is net als SEA, wat staat voor search engine advertising, niet meer weg te denken uit de online marketingstrategie van organisaties. Net als online marketing in z’n geheel, hebben ook SEO en SEA zich steeds verder ontwikkeld. Regionale online marketing is een van de elementen die met name aan SEO is toegevoegd. In dit artikel vertellen we je meer over regionale online marketing. Ook de manier waarop je dit voor je eigen organisatie kunt gebruiken komt aan bod. (meer…)

    SEO of SEA verschil - SEM voor Google Marketing

    De balans tussen SEO en SEA heet SEM – uitleg en 5 tips om te kiezen

    Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Marketing (SEA) zijn termen die zeer regelmatig door online marketeers gebruikt worden. Wat betekenen deze termen eigenlijk? Op welke manieren zijn SEO, SEA en SEM in te zetten? Hoe dragen deze technieken bij aan de prestaties van mijn website? Het zijn vragen waar een beginnende internetondernemer mee te maken krijgt. In dit korte artikel beschrijven we de verschillen tussen deze technieken. Ook lichten we toe met welke doelen je deze technieken kunt gebruiken.  (meer…)

      Skyscraper USA - Hoger in Google met super content

      Hoger in Google met super content: zo doe je dat snel en effectief

      Tijd is kostbaar. Zoek je informatie, dan wil je de beste informatie die jou direct verder helpt. Veel bedrijven realiseren zich dat nog niet. Hun pagina’s, blogs en berichten gaan over zichzelf, niet over de klant. Die willen geen wij-van-wc-eend verhaal. Google snapt dit heel goed: content die bezoekers helpt, scoort hoger in Google. Maar hoe maak je deze content? In dit artikel krijg je alle praktische handvatten voor super content. (meer…)

        Guide to Linkbuilding

        12 ongebruikelijke tips voor linkbuilding

        Ook al zet Google vol in op AI met RankBrain, linkbuilding blijft ontzettend belangrijk om goede posities te krijgen. Alleen dat ‘bedelen’ om links of een linkuitwisseling is een typische bezigheid die je liever uitbesteedt. Gelukkig zijn er ook andere manieren om mooie links te bouwen, hetzij onbekend of verrassend. Variërend van simpel tot pittig, volgen hier 12 ongebruikelijke tips voor linkbuilding.  (meer…)

          SEO tekstschrijver voor SEO-teksten, zoekwoordonderzoek, meta-descriptions en effectieve content

          Waar let een SEO-tekstschrijver op?

          Een SEO-tekstschrijver schrijft de teksten die jouw bedrijf helpen met het hoog scoren in zoekmachines, terwijl de teksten fijn leesbaar blijven voor je bezoekers. De SEO-teksten zijn speciaal geschreven om hoog te eindigen in zoekresultaten in Google. Hierbij wordt rekening gehouden met het menselijke aspect, zodat de teksten bezoekers trekken die op je website blijven en zodoende overtuigd worden van je boodschap. (meer…)

            optimaliseren-voor-rankbrain-google

            Optimaliseren voor RankBrain?

            Gastblog door Romano Groenewoud van SEOgeek

            RankBrain is een van de meest nieuwe en interessante algoritmes die Google sinds kort gebruikt om de beste zoekresultaten te krijgen. RankBrain wordt met name gebruikt voor het optimaliseren van zoekresultaten in Google door het omzetten van ingetypte leestekens tot zinnen die de computer, en Google, kunnen begrijpen. Kort gezegd is RankBrain daarom net als het menselijk brein: het ziet, het decodeert en het organiseert, en geeft vervolgens een hopelijk (voldoende) antwoord.De respons van Google is natuurlijk net als in ons brein afhankelijk van in hoeverre de ontvangen informatie juist is gedecodeerd en georganiseerd. Snijdt de zoekopdracht wel hout?

            (meer…)