Guide to Linkbuilding

12 ongebruikelijke tips voor linkbuilding

Ook al zet Google vol in op AI met RankBrain, linkbuilding blijft ontzettend belangrijk om goede posities te krijgen. Alleen dat ‘bedelen’ om links of een linkuitwisseling is een typische bezigheid die je liever uitbesteedt. Gelukkig zijn er ook andere manieren om mooie links te bouwen, hetzij onbekend of verrassend. Variërend van simpel tot pittig, volgen hier 12 ongebruikelijke tips voor linkbuilding.  (meer…)

    SEO tekstschrijver voor SEO-teksten, zoekwoordonderzoek, meta-descriptions en effectieve content

    Waar let een SEO-tekstschrijver op?

    Een SEO-tekstschrijver schrijft de teksten die jouw bedrijf helpen met het hoog scoren in zoekmachines, terwijl de teksten fijn leesbaar blijven voor je bezoekers. De SEO-teksten zijn speciaal geschreven om hoog te eindigen in zoekresultaten in Google. Hierbij wordt rekening gehouden met het menselijke aspect, zodat de teksten bezoekers trekken die op je website blijven en zodoende overtuigd worden van je boodschap. (meer…)

      optimaliseren-voor-rankbrain-google

      Optimaliseren voor RankBrain?

      Gastblog door Romano Groenewoud van SEOgeek

      RankBrain is een van de meest nieuwe en interessante algoritmes die Google sinds kort gebruikt om de beste zoekresultaten te krijgen. RankBrain wordt met name gebruikt voor het optimaliseren van zoekresultaten in Google door het omzetten van ingetypte leestekens tot zinnen die de computer, en Google, kunnen begrijpen. Kort gezegd is RankBrain daarom net als het menselijk brein: het ziet, het decodeert en het organiseert, en geeft vervolgens een hopelijk (voldoende) antwoord.De respons van Google is natuurlijk net als in ons brein afhankelijk van in hoeverre de ontvangen informatie juist is gedecodeerd en georganiseerd. Snijdt de zoekopdracht wel hout?

      (meer…)

        55 verrassende Google feiten

        55 verrassende Google feitjes die je nog niet wist

        Google is niet meer slechts een zoekmachine zoals Larry Page en Sergey Brin die in 1997 voor ogen hadden. Hun missie om de oneindige hoeveelheid informatie op het internet te organiseren is uitgemond in een miljoenenbedrijf dat niet alleen steeds meer diensten en producten aanbiedt, maar dat ook nog eens razend populair is als werkgever. Bekijk de infograpghic met 55 verrassende Google feitjes. 

        (meer…)