Marketing content revolutie - denk als een uitgever

De revolutie van marketing content: van campagne naar uitgeverij

De consument van vandaag is mondiger en kritischer. Klakkeloos mooie praatjes geloven gebeurt niet meer. Ze willen gewoon goed geïnformeerd worden. Daardoor evolueert de focus van bedrijven: van verkoopgericht of marketinggericht, naar klantgericht. De marketeer van nu kan niet meer vertrouwen op het bombarderen met reclameboodschappen. Ze moeten een doorlopend, goedlopend verhaal hebben. Precies zoals een uitgever.

(meer…)

    Starten Google Adwords Kosten Bepalen Budget

    De kosten van adverteren in Google Adwords (SEA) bepaal je zo  

    Een ding is zeker bij Google Adwords: het geld dat je investeert ben je kwijt. Wanneer je met Adwords begint, doet Google er alles aan om jouw je budget afhandig te maken. Dure zoekwoorden en ‘wij stellen alles wel voor je in’. Die gratis Adwords voucher en coupon ten spijt, want die gelden nu pas wanneer je echt eigen budget gebruikt. De grote vraag is natuurlijk: wat kost Adwords en wat levert het op? In dit blog geven we je handvatten om Adwords economisch in te zetten.

    (meer…)

      MozRank logo met radartjes

      MozRank: wat is een goede score en hoe verhoog ik deze?

      Om je website goed gevonden te laten worden in Google, doe je aan Search Engine Optimazation (SEO). SEO is een combinatie van techniek, kwalitatief goede content en een sterk linkprofiel. Iedere link naar je website telt als een stem. Des te meer stemmen je voor een website verzameld hebt, des te hoger staat je website in de zoekresultaten. Maar de link van een Nu.nl is veel waardevoller dan die van je lokale hockeyclub. Tenzij je een lokale sportwinkel bent. In dit artikel bekijken we de MozRank, waarmee de waarde van je linkprofiel wordt geduidt.

      (meer…)

        Regionale online marketing

        Regionale online marketing: wat kun je zelf doen?

        Online marketing heeft zich door de jaren heen sterk ontwikkeld. Voorheen probeerde men bezoekers met drukke banners naar een website te trekken. Tegenwoordig doet men dit subtieler! SEO, een afkorting voor search engine optimization, is net als SEA, wat staat voor search engine advertising, niet meer weg te denken uit de online marketingstrategie van organisaties. Net als online marketing in z’n geheel, hebben ook SEO en SEA zich steeds verder ontwikkeld. Regionale online marketing is een van de elementen die met name aan SEO is toegevoegd. In dit artikel vertellen we je meer over regionale online marketing. Ook de manier waarop je dit voor je eigen organisatie kunt gebruiken komt aan bod. (meer…)

          SEO of SEA verschil - SEM voor Google Marketing

          De balans tussen SEO en SEA heet SEM – uitleg en 5 tips om te kiezen

          Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Marketing (SEA) zijn termen die zeer regelmatig door online marketeers gebruikt worden. Wat betekenen deze termen eigenlijk? Op welke manieren zijn SEO, SEA en SEM in te zetten? Hoe dragen deze technieken bij aan de prestaties van mijn website? Het zijn vragen waar een beginnende internetondernemer mee te maken krijgt. In dit korte artikel beschrijven we de verschillen tussen deze technieken. Ook lichten we toe met welke doelen je deze technieken kunt gebruiken.  (meer…)

            Skyscraper USA - Hoger in Google met super content

            Hoger in Google met super content: zo doe je dat snel en effectief

            Tijd is kostbaar. Zoek je informatie, dan wil je de beste informatie die jou direct verder helpt. Veel bedrijven realiseren zich dat nog niet. Hun pagina’s, blogs en berichten gaan over zichzelf, niet over de klant. Die willen geen wij-van-wc-eend verhaal. Google snapt dit heel goed: content die bezoekers helpt, scoort gewoon hoger in Google. Maar hoe maak je deze super content? In dit artikel krijg je alle praktische handvatten en tips voor in de praktijk. (meer…)