Het belang van offline branding door middel van POS materiaal in een online samenleving

brand
Promotiemateriaal gebruiken

Het belang van offline branding door middel van POS materiaal in een online samenleving

We leven tegenwoordig in een wereld die voor het grootste gedeelte online doorleeft. Ieder jaar worden er talloze nieuwe ontwikkelingen gedeeld op het gebied van media en voor beginnende ondernemingen lijkt het daardoor steeds lastiger te worden om jezelf meer online naamsbekendheid te geven.

Dit is waar het belang van offline branding naar voren komt. Het creëren van een connectie met de klant speelt namelijk een cruciale rol in het succes van je onderneming. Combineer deze connectie met POS materiaal om jouw producten of diensten te promoten en ervaar zelf hoe goed offline branding daadwerkelijk is.

Waarom zou je als onderneming POS materiaal inzetten?

POS materiaal staat voor Point of Sale materiaal. Dit is een manier om op een slimme manier reclame te displayen voor jouw onderneming. Dit promotiemateriaal komt veel voor, bijvoorbeeld als displays in winkels, schapstoppers in supermarkten, toonbankmatten, banners en actieverpakkingen. Op deze promotiematerialen, wordt informatie gegeven over het desbetreffende product in de vorm van een simpele beschrijving.

Vooral startende ondernemers kunnen in het begin moeite hebben met het correct inzetten van reclame. Als kleine bedrijven schreeuwerige reclames publiceren, komt dit niet betrouwbaar over voor de consumenten. Daarnaast hebben consumenten standaard de neiging om producten en diensten te vertrouwen waar zij bekend mee zijn. Als beginnende ondernemer is het daarom belangrijk om zo snel mogelijk een band te creëren met je klanten. Vertrouwen wek je, door na te komen wat je belooft. Als je een product bijvoorbeeld labelt met “hoogwaardige kwaliteit”, is het belangrijk dat deze uitspraak waar is. POS materiaal informeert, en kan ervoor zorgen dat jij overkomt als een betrouwbare onderneming.

Offline branding voor je bedrijf

Communiceren met de klant om de juiste doelgroep te bereiken

Point of Sale materiaal biedt daarnaast een goede manier om te communiceren met consumenten. Op actieverpakkingen, schapstoppers en andere displays kun je uitstekend informatie over het product of de dienst delen met de klant, zodat zij weten waar ze aan toe zijn. Weinig mensen houden er namelijk van om een product te kopen waar geen informatie over bekend is.

De juiste vormgeving van het POS materiaal kan er daarnaast voor zorgen dat je de juiste doelgroep bereikt. Onthoudt dat reclame voor babykleding er bijvoorbeeld heel anders uitziet dan reclame voor hondenspeeltjes. Het blijkt dat de meerderheid van de consumenten een bepaald product pas koopt wanneer zij in de winkel staan. Speel in op datgene dat jouw doelgroep aanspreekt, zodat jouw producten en/of diensten bij de juiste consumenten terecht komen.

Kies je doelgroep

Breng jouw boodschap en onderneming duidelijk over met POS materiaal

Als startup gebruik maken van POS materiaal kan binnen een korte tijd leiden tot meer naamsbekendheid. Grotere, langer bestaande ondernemingen kunnen echter ook profiteren van Point of Sale materiaal. Zo komt dit promotiemateriaal van pas bij het displayen en bekend maken van nieuwe producten. Promotiemateriaal kan ervoor zorgen dat je opvalt, waardoor consumenten jouw merk onthouden.

Daarnaast zorgt deze naamsbekendheid op de lange termijn voor een verhoogde omzet. Zet jouw producten op de juiste manier in de spotlights met POS materiaal en ervaar de voordelen.

Promotiemateriaal inzetten voor je marketing

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.