Leg de focus als bedrijf niet uitsluitend op online marketing

brand
Offline marketing werkt ook

Leg de focus als bedrijf niet uitsluitend op online marketing

Online marketing is door de jaren heen steeds belangrijker geworden voor organisaties. Niet voor niets, daar het aantal aankopen wat consumenten online doen sterk is toegenomen. De verwachting is dat het percentage online aankopen van een gemiddelde consument de komende jaren oploopt tot zo’n 40 procent in 2027. Toch wordt het bedrijven afgeraden zich uitsluitend op online marketing te richten; buitenreclame in de vorm van lichtmast- of bijvoorbeeld rotonde reclame is minstens zo belangrijk. Dat heeft te maken met het feit, dat de offline zichtbaarheid van een organisatie de betrouwbaarheid ervan vaak ten goede komt. Zeker in een tijd waarin het aantal dubieuze, frauderende online webwinkels op hoog tempo toeneemt. Het is voor consumenten steeds belangrijker geworden de betrouwbaarheid van een online aanbieder te controleren. Bedrijven die zowel online als offline zichtbaar zijn, lopen hierbij vaak een streepje voor. Welke vormen van offline marketing gebruikt jouw organisatie momenteel al?

Zakelijke offline marketing kent verschillende vormen 


Reeds werd buitenreclame als een vorm van offline marketing genoemd. Er zijn verschillende organisaties die bedrijven bij deze vorm van offline marketing ondersteunen. Het gaat hierbij niet alleen om lichtmast- en rotonde reclame, maar bijvoorbeeld ook om de digitale abri’s langs de kant van de weg of in bushokjes. Nog makkelijker is het gebruik van een groot logo of bijvoorbeeld een banner aan je winkel- of bedrijfspand. Een andere veel gekozen vorm van offline marketing is een advertentie of banner in de lokale krant; een vorm die ook geschikt is voor partijen die uitsluitend online actief zijn. Een vierde optie is de keuze voor een reclamebord langs de kant van een sportveld. 

Maatschappelijke betrokkenheid tonen met offline marketing 

Offline marketing biedt je bij uitstek de kans om je maatschappelijke betrokkenheid als organisatie te tonen. Denk aan het sponsoren van de lokale sportvereniging met een reclamebord langs de kant van het veld. Of denk aan het sponsoren van een eigen rotonde in de wijk waar je bedrijf gevestigd zit. Er zijn steeds meer gemeenten die je deze mogelijkheid aanbieden. In ruil voor een reclamebord op de rotonde, ben je als bedrijf verantwoordelijk voor het onderhoud van het groen op de rotonde. 

Snel een grote groep mensen bereiken met buitenreclame 

Billboard voor meer bereik
De keuze voor buitenreclame biedt je het voordeel, dat je in een korte tijd een grote groep mensen bereikt. Denk nog eens aan de abri’s of lichtmastreclame aan de kant van de weg; in een grotere plaats zullen er dagelijks honderden tot zelfs duizenden voorbijgangers langs het bord wandelen of rijden. Zou je dat bereik middels online marketing nastreven, dan liggen de kosten vaak al snel vele malen hoger. Andersom biedt online marketing je de mogelijkheid om campagnes te focussen op een specifieke doelgroep; iets wat middels buitenreclame lastiger is. De combinatie van online- en offline marketing laat je profiteren van de kracht van herhaling. Des te vaker een consument je merk- of bedrijfsnaam tegenkomt, des te groter is de kans dat deze een dienst of product bij je afneemt. 

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *