Meer transparantie door internet

brand

Steeds meer en steeds vaker wordt gebruik gemaakt van internet. Even snel wat opzoeken, hoe ziet die auto er ook alweer uit waar iedereen het over heeft? Filmpjes kijken, muziek luisteren, foto’s kijken en vooral bij de webshop online spullen kopen. Allemaal vanuit de luie stoel of zelfs het eten.

En er is meer…

Maar dat is allemaal nog niet transparant. Iedereen kan op internet van alles bekijken, lezen en horen. Bijna iedereen kan er ook aan bijdragen, door er wat voor te schrijven, er bijvoorbeeld een video op te zetten of lekker je spullen erop verkopen. Nog steeds niet transparant. Is het allemaal waarheid dat wat er op internet te vinden is? Of is het allemaal reclame en soms zelfs nepnieuws? De goedkoopste hier, de meest uitgebreide daar en de heerlijkste verderop. En dan komt juist het mooie van internet!

Vergelijken!

Dat is het prachtige van internet, vergelijken. Hier kijken, daar kijken, hier lezen, daar iets anders lezen. Dingen te weten komen, leren en groeien. Dan wordt internet transparant. Dan maakt het zichzelf eigenlijk transparant en helder. Doordat het zelf de mogelijkheid biedt om meerdere zaken en dingen met elkaar te vergelijken. Dat kan iedereen doen en met wat voor zaken dan ook. Of het nu gaat om nieuws, om spullen, om auto’s, om klimaatverandering of om energie. Gelukkig bestaat er tegenwoordig ook de energievergelijker.

Online groeien

We groeien allemaal online. We groeien mee met internet. Ook de ondernemer groeit online. Die weet inmiddels de mensen op allerlei manieren te bereiken en zal het winkelend publiek tot aankopen blijven proberen te bewegen. Als dat transparant is, is dat zeker geoorloofd en ook leuk. Online winkelen is heerlijk. Internet is al bijna overal en absoluut niet meer weg te denken. Gelukkig zijn steeds meer mensen in staat om internet te ervaren en er gebruik van te maken. Dat zorgt wel degelijk voor transparantie. Mensen komen meer te weten en krijgen meer en meer allemaal een stem. Men wordt meer in staat gesteld om keuzes te maken, om te kiezen. Laten we er met z’n allen goed en uitgebreid gebruik van maken!

Conclusie

Er is internet. Er is internet voor iedereen (nou ja, bijna voor iedereen). Voor allen is er de mogelijkheid om ergens voor te kiezen. Opgepast voor nepnieuws, er zijn immers te allen tijde personages en instanties die de publieke opinie willen beïnvloeden, maar hoera voor de transparanten onder ons. Degenen die duidelijk willen maken dat er meerdere opties zijn. De energievergelijker is er één van. Zo zijn er velen. Daar kan handig gebruik van worden gemaakt en van worden geleerd. Deel de ervaringen!

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor sponsored content en ingezonden persberichten. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen - tekst en afbeeldingen zijn[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.