Starten Google Adwords Kosten Bepalen Budget

De kosten van adverteren in Google Adwords (SEA) bepaal je zo  

Een ding is zeker bij Google Adwords: het geld dat je investeert ben je kwijt. Wanneer je met Adwords begint, doet Google er alles aan om jouw je budget afhandig te maken. Dure zoekwoorden en ‘wij stellen alles wel voor je in’. Die gratis Adwords voucher en coupon ten spijt, want die gelden nu pas wanneer je echt eigen budget gebruikt. De grote vraag is natuurlijk: wat kost Adwords en wat levert het op? In dit blog geven we je handvatten om Adwords economisch in te zetten.

(meer…)

    Online marketing trends 2018

    De 5 online marketing trends van 2018

    Als ondernemer weet je dat de markt voortdurend in beweging is. Dat geldt voor je eigen branche maar ook zeker voor allerlei trends, waaronder die van online marketing. Want je doelgroep verschuift niet alleen van kanalen, ook de wetgeving en toepassing van data verandert. 2018 gaat nog meer om het volgen van je doelgroep – niet de concurrentie – en het bieden van echte waarde. Je online marketing verandert daardoor enorm: het wordt uiteindelijk je product zelf. Dit zijn de vijf online marketing trends van 2018.

    (meer…)

      SEO of SEA verschil - SEM voor Google Marketing

      De balans tussen SEO en SEA heet SEM – uitleg en 5 tips om te kiezen

      Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Marketing (SEA) zijn termen die zeer regelmatig door online marketeers gebruikt worden. Wat betekenen deze termen eigenlijk? Op welke manieren zijn SEO, SEA en SEM in te zetten? Hoe dragen deze technieken bij aan de prestaties van mijn website? Het zijn vragen waar een beginnende internetondernemer mee te maken krijgt. In dit korte artikel beschrijven we de verschillen tussen deze technieken. Ook lichten we toe met welke doelen je deze technieken kunt gebruiken.  (meer…)

        Facebook ads tips voor betere Facebookmarketing

        4 Facebook Ads tips: haal meer uit je Facebookbudget

        Als bedrijfsmiddel moet je Facebook Ads afstemmen op jouw product en jouw markt. De volgende tips zijn bedoeld voor Facebook adverteerders die al even bezig zijn, weten wat de Facebook pixel is en meer uit hun Facebookbudget willen halen.
        (meer…)

          Native Advertising Content Marketing Study Nederland 2016

          Native advertising & contentmarketing 2016 (PDF)

          Sinds kort staat onder ieder blog op Bloeise een mooi blok met relevante blogs. Dit is ontwikkeld door media technologiebedrijf Strossle, en gebruikt Artificial Intelligence om te bepalen wie welke suggesties daar krijgt te zien. Zodat je als lezer voor jou relevante content krijgt. Strossle deed in december een studie naar native advertising & contentmarketing. De gegeven cijfers zijn helaas van het content marketing Institute en dus ‘wij van WC-eend adviseren WC-eend’ maar het stuk geeft wel een mooi overzicht van de huidige trends en ontwikkelingen rondom contentmarkting. Voor native advertising wordt ook ingegaan op de adblocker, een belangrijke ontwikkeling op het snijvlak tussen content (wat je wil lezen) en adverteren (wat je niet wil zien), precies waar native advertising zich bevindt.

          Native advertising tips

          Er worden ook een aantal handige tips voor native advertising gegeven:

          • Zorg voor beeld waarbij het product in een realistische situatie geplaatst wordt (dus niet alleen een product
            foto in fotostudio).
          • Gebruik echte mensen en geen modellen in een echte omgeving (dus ook hier wederom niet in de studio).
          • Zorg ervoor dat de kop niet meer dan 150 karakters is en de tekst eronder niet meer dan 300 karakters.
          • Blijf experimenteren en benut de mogelijkheden op mobile.
          • Maak Native Advertisement campagnes een vast onderdeel van het mediabudget.
          • Succes kost tijd: Kijk-Klik-Koop bestaat niet!

          Bekijk de Native Advertising & Content Marketing Study Nederland 2016 hier.

            Facebook ads relevantiescore

            De relevantiescore van Facebook Ads verbeteren: checklist!

            Je Facebook Ads campagne loopt. Als graadmeter toont Facebook per advertentie de relevantiescore: een score van 1 tot 10 die aangeeft hoe je doelgroep reageert op je advertentie. Interactie verhoogt je relevantiescore, en een lagere relevantiescore betekent lagere kosten per interactie. Dus. Hoe verhoog je die relevantiescore?

            (meer…)