

B2B Contentmarketing
Topic
Bij B2B contentmarketing (of content marketing, met spatie) focus je je als bedrijf op de informatiebehoefte van je zakelijke doelgroep en speel je daar op in met waardevolle content om nieuwe relaties en bestaande klanten te binden. Het betekent een afscheid van schreeuwerige advertenties en je als bedrijf positief onderscheiden door echt te helpen. De doelgroep wordt vaak beschreven in een zogeheten buyer persona waarin alle kenmerken, doelen, vraagstukken, mediagedrag en meningen worden vastgelegd. Essentieel aan B2B contentmarketing is het erkennen dat fysieke marketing (de binnendienst bellen, bezoek van de vertegenwoordiger) geleidelijk aan wordt vervangen door online communicatie (de website, FAQ, artikelen). Contentmarketing staat binnen B2B meer dan B2C centraal in de klantbeleving, vanwege de grotere informatiebehoefte.


De self-service trend: zelf je auto repareren

Snel een complex verhaal vertellen? Gebruik animatie!
Scherpe B2B-content? Ontvang onze nieuwsbrief

Reclamestrategie: de juiste mix vinden

In vier stappen naar een redactieformule voor jouw perfecte digitale nieuwsbrief

ERP voor de detailhandel: waar moet je op letten?

Conversie website verhogen met deze 3 tips

Conversie van je blog verhogen? 3 tips!

Conversie van je nieuwsbrief verhogen? 3 tips!

Lead nurturing per e-mail: een praktisch stappenplan

Je leadconversie verbeteren met Google Optimize: werkt dat?

5 Creatieve manieren om reclame te maken op het toilet

LinkedIn Marketing: waarom, content en vijf praktische tips

Vier cruciale tips voor de beginnende affiliate marketeer
