

Basiskennis Online Marketing
Topic
Hier lees je meer over online marketing, bedoeld voor lezers die startende zijn of nog studeren. Marketing staat voor het in de markt zetten van je product of dienst. Met de doorlopende digitalisering in onze samenleving, gebeurt veel van alle marketing steeds meer online. Hier kun je alles meten, gegevens samenvoegen en klantprofielen samenstellen. Zo kun je direct marketing toepassen: de juiste boodschap voor de juiste persoon op het juiste moment. Voor websites gaat het om de volgende kernzaken: het verkeer op de website, de conversie en het aankoopbedrag per bezoeker of per klant. Zo zal de inzet van SEO goedkoper zijn dan van online adverteren, maar zullen die bezoekers weer een hogere koopintentie hebben. Bestaande klanten zullen via een nieuwsbrief ook sneller converteren.


Twitter marketing: 8 tips om meer uit Twitter te halen

Nieuwsbriefconversies met supercontent creëren
Wil je Online Groeien? Ontvang onze nieuwsbrief

Hoe optimaliseer je Google Adwords? Tips!

Facebookmarketing: Waarom, Hoe en Wat precies?

Wat kan Facebook doen voor jouw bedrijf?

Waarom adverteren op Facebook: een SWOT analyse

12 online consumententrends voor 2015
