White Hat SEO uitgelegd
Gastblog door Web Exact
Als ondernemer wil je graag hoog komen te staan binnen de zoekresultaten van Google. Dit is makkelijk gezegd maar moeilijk gedaan. Als het scoren in de zoekresultaten gemakkelijk was geweest, dan zouden er flink wat ondernemers succesvol zijn geworden door middel van Google. Dit is verre van de realiteit.
Het scoren in de zoekresultaten van Google is lastig, maar het is zeker jouw tijd waard. Wanneer je hoog scoort in de zoekresultaten van Google, zul je meer bezoekers krijgen naar jouw website wat zal resulteren tot meer conversie, en wie wil dat nou niet. In deze gastblog artikel zal ik uitleggen wat White Hat SEO inhoudt en waarom je dit zou moeten implementeren binnen jouw website.
Wat is White Hat SEO
Zie White Hat SEO als een juiste manier om jouw website te optimaliseren in SEO. Wanneer jij de richtlijnen volgt die Google heeft opgesteld en zo aan de slag gaat met het optimaliseren van jouw website, dan ben je bezig met White Hat SEO.
Je zult je dan misschien afvragen waarom de term niet al te bekend is. Dit komt, omdat de term niet vaak wordt besproken door SEO’ers omdat het vanzelfsprekend is. White Hat SEO zou je kunnen zien als ‘Good Sport’. Het tegenovergestelde van ‘Good Sport’ is ‘Bad Sport’. Dit zijn dan alle methodes die tegen de richtlijnen gaan van Google.
Welke methoden van SEO zijn dan White Hat?
- Backlinks verkrijgen op organische wijze
- Content relevanter maken door meer te verdiepen in het onderwerp
- Gebruik maken van sterke meta-title en meta-description
- Kwalitatieve foto’s die geoptimaliseerd zijn door middel van alt-tags en title-tags
Backlinks verkrijgen op organische wijze
Laten we het even hebben over hoe je dit kunt doen. Google vindt het belangrijk dat jouw website autoriteit bezit voordat ze jouw website hoog zullen positioneren binnen de zoekresultaten. Wat dan belangrijk is voor jou als ondernemer met een website, is om jouw website aan te melden bij hoog kwalitatieve startpagina’s. Alhoewel startpagina’s steeds minder gebruikt worden, blijven ze een belangrijke factor voor het verkrijgen van kwalitatieve backlinks. Je wilt dan dat jouw website op die startpagina’s komt te staan.
Doordat jouw website op de startpagina’s komt te staan, zal jouw autoriteit verhogen. Naast het aanmelden bij startpagina’s kun je ook de creatieve manier opzoeken door te gaan gastbloggen. Het gastbloggen zal niet alleen jouw website flink helpen om autoriteit te bouwen, maar ook de website waar jij de blog voor zal schrijven. Het schrijven van content is belangrijk om bij te blijven met de concurrentie en zo help je de website waar je zult gastbloggen ook om hoger te scoren in Google. Begin dus zeker met gastbloggen als je houdt van teksten schrijven, maar ook voor je eigen website is content essentieel. Volgens Daniël Ungerer van SEOinsider.nl zijn link de belangrijkste rankingfactoren van Google: deze twee onderdelen kun je eigenlijk niet apart van elkaar zien.
Content relevanter maken door meer te verdiepen in het onderwerp
Content blijft een belangrijke factor binnen SEO. Google wilt namelijk dat jouw content inspeelt op de behoeften van haar bezoekers. Met relevante content zul je deze standaard ontmoeten wat uiteindelijk zal leiden tot betere positionering in Google. Schrijf slechts content die belangrijk is voor de lezer om te weten. Vermijd het schrijven over onrelevante dingen die niet te maken hebben met het onderwerp om beter te scoren.
Gebruik maken van sterke meta-title en meta-description
Met een sterke meta-title en meta-description kom je al heel ver in SEO. Wanneer wij een zoekopdracht doen, zien wij een lijst van websites tevoorschijn komen die gaan over hetzelfde onderwerp. Waar je op zult klikken hangt af van welke website jou persoonlijk aanspreekt. Bij de meeste mensen raken ze gemotiveerd om te klikken op een website met een sterke titel. De titel en beschrijving van de website pagina zal dus aantrekkelijk moeten zijn om op geklikt te worden. Versterk jouw meta-descriptie en meta-title en profiteer van een betere CTR (Click Through Rate).
Kwalitatieve foto’s die geoptimaliseerd zijn door middel van alt-tags en title-tags
Elk website heeft wel wat foto’s. Deze foto’s dienen van hoog kwaliteit te zijn, maar ook dienen deze foto’s geoptimaliseerd te zijn in SEO. Hoe je deze foto’s kunt optimaliseren in SEO, is door de foto’s te voorzien van een alt-tag en een title-tag. Alt-tags zijn een manier voor slechtzienden en blinde gebruikers van het internet om een beeld te krijgen van de foto. Title-tags zijn manieren om jouw foto te publiceren in Google Afbeeldingen. Door jouw title-tag te optimaliseren in SEO en je zoekwoord erin te vermelden, heb je een grote kans dat jouw foto gezien zal worden binnen de Google Afbeeldingen.
Tot slot
Ben je zo ver gekomen binnen dit artikel, dan wil ik je bedanken voor jouw aandacht en jouw doorzettingsvermogen :D.
Reacties