4 tips om drukwerk in te zetten als advertentiemiddel

brand
Drukwerk tips

4 tips om drukwerk in te zetten als advertentiemiddel

Waar denk je aan als het over adverteren gaat? Facebook advertenties, advertenties in Google en influencers die een product aanprijzen op Instagram. Maar wat maakt deze digitale manieren van adverteren beter dan de old-skool manier? Zijn flyers, folders en magazines nog zinvol en zo ja, waarom dan? Lees hieronder de 4 voordelen van drukwerk gebruiken om je bedrijf of dienst aan te passen en waarom deze nog steeds werken!

1: Voor wat hoort wat

Wederkerigheid, 1 van de 7 principes van de godfather van marketing; Cialdini. Wanneer je een potentiële klant iets in de handen drukt, een flyer, boekje of folder, geef je ze iets. Omdat deze klant iets van je krijgt, is deze onbewust sneller geneigd om actie te ondernemen en iets terug te doen. In de wereld van marketing is dat ideaal, zo krijg je mensen zover om iets aan te schaffen of aan te vragen. Best een goede zet dus, zo’n stukje drukwerk.

2: De Rolodex

Zo goed als uitgestorven in Nederland, maar voordat alle contacten digitaal opgeslagen werden was een Rolodex een must-have accessoire voor op kantoor. Voor de mensen geboren na 1995, een Rolodex is een verzameling kaartjes bij elkaar gehouden door ringen, en waar op alfabet namen en gegevens van klanten in werden opgeslagen. Elk contact van het bedrijf kwam in dit apparaat terecht, zodat ze snel op te vragen waren mocht het nodig zijn. Tegenwoordig is alles digitaal, inclusief alle gegevens van degene die je zoekt. Nog een voorbeeld van drukwerk, visitekaartjes. Ze bestaan nog steeds en je vindt ze overal, in de auto, in je portemonnee en vooral op je bureau. Visitekaartjes zijn een onderdeel uit het verleden wat nog steeds een grote rol speelt. En uiteraard zijn ze volledig offline en analoog.

3: Drukwerk belandt niet in je spambox

De nachtmerrie van elke e-mail marketeer, de spambox. Je zult het zelf ook herkennen, regelmatig komen er mails in je spambox terecht, soms zelfs onterecht. Wanneer je dit niet op tijd opmerkt zijn ze weg, voorgoed verdwenen. Bij fysiek drukwerk is dit een stuk moeilijker, je gooit een mooi magazine of mooie folder niet zomaar weg. Hierdoor heeft drukwerk een hoge kans om door meer mensen gezien te worden, zeker als het ook nog een pakkend uiterlijk heeft.

4: Geef iets dat zonde is om weg te gooien

Eigenlijk is punt 4 een opvolging van punt 3. Wanneer je er voor kiest om drukwerk te gebruiken als advertentie middel is hoge kwaliteit zeer belangrijk. En zeg nou eerlijk, een prachtig vormgegeven magazine dat ook nog over jouw favoriete onderwerp gaat, die gooi je toch niet zomaar weg? Ook met andere soorten drukwerk is dat het geval. Een prachtige poster of flyer blijft lekker plakken, en belandt zelden in de afvalbak.

 

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *