7 aspecten die horen bij het starten van een bedrijf

brand
Bedrijf starten - 7 aspecten

7 aspecten die horen bij het starten van een bedrijf

Gastblog door Daniel Nouman van Avirtual.nl 

We hebben allemaal verschillende redenen en motivaties om een ​​bedrijf te beginnen, of we nu creatieve vrijheid willen of onze passie willen samenvoegen met onze ondernemerskant, de uitkomst is hetzelfde. Ondernemerschap is een van die dingen waar je over kunt lezen en theoretiseren, maar net zoals bij een achtbaan, moet je er in zitten om het volledig te begrijpen. Er zijn bepaalde dingen die niemand vertelt over het starten van een bedrijf. Deze 7 aspecten van ondernemerschap helpen je goed op weg een succesvol bedrijf te starten.

1. je zult niet altijd de dingen doen waar je van houdt

Er wordt veel gepraat over doen waar je van houdt, maar vaak gebeurt dat maar 15% van de tijd. De rest wordt besteed aan alle andere activiteiten die je misschien haat, of je zult nieuwe dingen vinden die je ook graag doet.

Velen gaan als startende ondernemers blind de wereld van het ondernemerschap in en denken dat dit betekent dat je 24 uur per dag aan je passieprojecten kan werken. De realiteit is echter dat de meeste ondernemers en eigenaren van kleine tot middelgrote bedrijven slechts een beperkte hoeveelheid tijd hebben om aan projecten te werken waar ze van houden. Een bedrijf starten is eenvoudig, maar het onderhouden ervan vergt een aanzienlijke hoeveelheid administratie. Het werk dat onvermijdelijk de tandwieltjes doet laten draaien, is het minst glamoureus.

2. Je bent niet de enige

Samenwerken als ondernemer

Je bent niet de enige met dit probleem en je hoeft er niet in je eentje mee te dealen. Word lid van een groep ondernemers en vind mensen met gemeenschappelijke interesses. je kunt er levenslange vrienden mee maken!

Tenzij je een nieuwe technologie of een nieuw systeem bedenkt, is het waarschijnlijk niet zo dat je de enige persoon bent die probeert het probleem aan te pakken dat je probeert op te lossen. Het is gemakkelijk om je te verdiepen in de ideeënfase en het uitwerken hiervan alleen toevertrouwd aan jezelf. De waarheid is dat je veel verder zult komen wanneer je mensen met gemeenschappelijke interesses vindt en je investeert in delen van vaardigheden en samenwerken. Je vergroot niet alleen je netwerk, maar je bereikt ook veel sneller je doel.

3. Samenwerking is de sleutel

Leer zoveel als je kunt van anderen – ze zijn er niet allemaal op uit om je ideeën te stelen.

Er is een adagium dat luidt als “ideeën zijn gratis, uitvoering is duur”. De waarheid is dat iedereen een gouden idee van enkele miljoenen euro’s kan hebben, maar het verschil is de mensen die de de ideeën hebben en degenen die proberen die ideeën tot leven te brengen. De beste ideeën komen uit samenwerking, waarbij gelijkgestemde mensen samenkomen rond een idee om de beste wegen te vinden om ze te activeren op een manier die zowel winstgevend als impactvol is.

4. Focus op winst en kosten

Volgens Richard Branson moet er binnen twaalf maanden winst worden gemaakt.

Je zult waarschijnlijk op een bepaald moment geen geld meer hebben. Elk bedrijf komt op een of ander moment tot dit besef, maar je zult er aan de andere kant sterker uitkomen. De “waarom” kan je alleen zover brengen. Wat bedoel ik daarmee? Ik bedoel dat de reden waarom je jouw bedrijf bent gestart je brandstof zal zijn voordat je zover komt dat het ongelofelijk veel tijd, opoffering en moeite kost om je idee winstgevend te maken.

5. Marketing, Marketing, Marketing

Het is misschien gemakkelijk om te denken dat wanneer je het beste idee hebt mensen gewoon naar je bedrijf zullen stromen. Dat zal niet gebeuren. Of je dit nu leuk vindt of niet, je moet geld uitgeven aan marketing, online en offline. Het maakt niet uit dat jouw idee het beste is als niemand het weet. Het vergt veel marketing om je naam en merk erkend genoeg te maken voor vertrouwen. Uiteindelijk kopen mensen van merken met een solide reputatie die relatief bekend zijn, althans, voor zover dat kan. Maar als je hier eenmaal goed in bent geworden? Dan kun je weer een eigen marketing bedrijf beginnen.

6. Er is geen wegenkaart, je moet je eigen weg banen

De beste branche om bedrijf te starten? Die bestaat niet. De kans is groot dat je iets heel anders doet (zoals de aard van startups), dus je zult je eigen weg moeten banen. De waarheid is dat niemand het antwoord heeft als het gaat om succesvol te worden. Er zijn zoveel paden naar succes, maar uiteindelijk staan ​​authenticiteit en goede kwaliteit van service het hoogst in het vaandel. Je moet moedig genoeg zijn om je intuïtie te volgen en in je idee blijven geloven om het zo ver mogelijk te kunnen schoppen.

7. Vind constructieve en gezonde manieren om stress te verminderen

Zen op kantoor - mediteren voor beter resulaat

Wacht niet tot je 40ste om alle schade die je al hebt opgelopen ongedaan te maken. Hardlopen na het werk is net zo goed als het drinken van drie bier om de stress van de dag te verlichten. Jouw bedrijf, ondanks de branche waarin je werkt, zal je mentale en fysieke kracht testen. Om je door de afwijzing te vechten en op te staan ​​om uitdagingen aan te gaan, vereist een uitzonderlijke mentale kracht die als het ware in de praktijk wordt gecultiveerd. Het is een must om fysieke en mentale welzijn te prioriteren en die late nachten en hectische reisschema’s te compenseren. Overweeg daarom ook als ondernemer om te mediteren op te pakken.

Meer leren over het oprichten van je eigen bedrijf? Op zoek naar ideeën? Lees dan zeker dit vervolgblog over een eigen bedrijf starten vanuit huis.

Gastblog

Gastblogs zijn geschreven door gastauteurs: studenten, specialisten en betrokken marketingmedewerkers met een vlotte pen. Gastbijdragen zijn van harte welkom op Bloeise, omdat ze vaak een frisse blik werpen op bestaande onderwerpen waar we soms gewoon al teveel over hebben geschreven.
Alle artikelen van Gastblog

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *