Google trainingen en ICT trainingen nieuwe noodzaak voor marketeers

ICT trainingen: een nieuwe noodzaak voor marketeers

Marketing draait om de juiste boodschap, naar de juiste doelgroep, via het juiste kanaal, op het juiste moment. Hiervoor is inzicht in de customer journey van groot belang: aan welke informatie heeft de klant in deze fase van het service- of aankoopproces precies behoefte? Voor het juist afstemmen van informatie op de klant – personalisatie – heb je veel data nodig. Hoe meer marketing om data gaat draaien, hoe belangrijker kennis van ICT voor jou als marketeer wordt. (meer…)

    Starten Google Adwords Kosten Bepalen Budget

    De kosten van adverteren in Google Adwords (SEA) bepaal je zo  

    Een ding is zeker bij Google Adwords: het geld dat je investeert ben je kwijt. Wanneer je met Adwords begint, doet Google er alles aan om jouw je budget afhandig te maken. Dure zoekwoorden en ‘wij stellen alles wel voor je in’. Die gratis Adwords voucher en coupon ten spijt, want die gelden nu pas wanneer je echt eigen budget gebruikt. De grote vraag is natuurlijk: wat kost Adwords en wat levert het op? In dit blog geven we je handvatten om Adwords economisch in te zetten.

    (meer…)

      Marketingcampagne opzetten

      Marketingcampagne opzetten? Volg deze drie stappen

      Voor organisaties is een goede marketingcampagne van groot belang. Door verschillende vormen van marketing op de juiste wijze in te zetten, kun je nieuwe klanten aan je organisatie binden. Ook helpt marketing je om bestaande klanten te behouden: loyaliteitsmarketing. Je wilt als organisatie immers voorkomen dat klanten overstappen naar een concurrent. Bij het gebruik van marketing is het van groot belang dat je volgens een vast plan te werk gaat. Je begint met het bepalen van je doelgroep, het opstellen van doelen en het kiezen van je strategie. Wanneer je de verkeerde doelgroep aanspreekt met je marketingcampagne, zorgt dit voor hoge en onnodige kosten. (meer…)

        SEO of SEA verschil - SEM voor Google Marketing

        De balans tussen SEO en SEA heet SEM – uitleg en 5 tips om te kiezen

        Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Marketing (SEA) zijn termen die zeer regelmatig door online marketeers gebruikt worden. Wat betekenen deze termen eigenlijk? Op welke manieren zijn SEO, SEA en SEM in te zetten? Hoe dragen deze technieken bij aan de prestaties van mijn website? Het zijn vragen waar een beginnende internetondernemer mee te maken krijgt. In dit korte artikel beschrijven we de verschillen tussen deze technieken. Ook lichten we toe met welke doelen je deze technieken kunt gebruiken.  (meer…)

          Workshop Facebook marketing voor bedrijven door Bloeise in Den Helder

          Facebook Workshop

          1,56 miljard mensen waarvan 9,6 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook, waarvan 6,6 miljoen dagelijks. We checken 14 keer per dag Facebook en spenderen gemiddeld 20 minuten per dag aan Facebook.

          Facebook heeft onze aandacht. Veel bedrijven willen ‘vissen waar de vissen zijn’, dus maken die een gratis Facebookpagina aan en beginnen met likes te verzamelen. Maar terwijl ze daarmee bezig zijn, vergeten ze koers te houden. Facebook is geen doel. (meer…)

            Waar plaats je SEO in je bedrijfsvoering

            Waar plaats je SEO in je bedrijfsvoering?

            Scoren in Google is belangrijk en SEO helpt je daarbij. Dat weten de meeste ondernemers nu wel. In de praktijk hebben ze het druk en doen ze weinig aan SEO tot een zeker moment. Dan willen ze alles weten: waarom, hoe en wat. Maar na de waarom en vóór de hoe zit nog de waar. Waar plaats je SEO precies in je bedrijfsvoering?  (meer…)