SEO of SEA verschil - SEM voor Google Marketing

De balans tussen SEO en SEA heet SEM – uitleg en 5 tips om te kiezen

Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Marketing (SEA) zijn termen die zeer regelmatig door online marketeers gebruikt worden. Wat betekenen deze termen eigenlijk? Op welke manieren zijn SEO, SEA en SEM in te zetten? Hoe dragen deze technieken bij aan de prestaties van mijn website? Het zijn vragen waar een beginnende internetondernemer mee te maken krijgt. In dit korte artikel beschrijven we de verschillen tussen deze technieken. Ook lichten we toe met welke doelen je deze technieken kunt gebruiken.  (meer…)

    Workshop Facebook marketing voor bedrijven door Bloeise in Den Helder

    Facebook Workshop

    1,56 miljard mensen waarvan 9,6 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook, waarvan 6,6 miljoen dagelijks. We checken 14 keer per dag Facebook en spenderen gemiddeld 20 minuten per dag aan Facebook.

    Facebook heeft onze aandacht. Veel bedrijven willen ‘vissen waar de vissen zijn’, dus maken die een gratis Facebookpagina aan en beginnen met likes te verzamelen. Maar terwijl ze daarmee bezig zijn, vergeten ze koers te houden. Facebook is geen doel. (meer…)

      Waar plaats je SEO in je bedrijfsvoering

      Waar plaats je SEO in je bedrijfsvoering?

      Scoren in Google is belangrijk en SEO helpt je daarbij. Dat weten de meeste ondernemers nu wel. In de praktijk hebben ze het druk en doen ze weinig aan SEO tot een zeker moment. Dan willen ze alles weten: waarom, hoe en wat. Maar na de waarom en vóór de hoe zit nog de waar. Waar plaats je SEO precies in je bedrijfsvoering?  (meer…)

        Instagram Marketing 2016 - waarom Instagram - hoe en wat

        Instagram Marketing: Waarom, Hoe en Wat

        In de serie Waarom, Hoe en Wat nu de blik op Instagram: het social media platform om mooie foto’s te delen. Welke kansen biedt Instagram voor bedrijven? Ten eerste is het nog visueler, populairder bij jongeren en heeft het meer interactie dan Facebook. We bekijken de geschiedenis, cijfers, zakelijke onderbouwing en de how-to’s voor Instagram marketing.

        (meer…)

          8 Twittertips door Omnileads

          8 tips om meer uit Twitter te halen

          Gastblog door Daniël Mulder van Omnileads.nl

          Als professioneel online marketeer zet ik social media en Twitter met succes in voor zowel mijzelf en voor klanten. Een veel gehoorde reden waarom men stopt met social media  marketing en met name Twitter marketing is ‘omdat het niet genoeg oplevert’. (meer…)

            Conversie voor meer nieuwsbrieflezers met MailMunch - ZAP

            Nieuwsbriefconversies met supercontent creëren

            Bloeise doet het vrij goed in de Google zoekresultaten en dat komt door de kennis en tips die ik deel in diverse blogs. Maar het weggeven van al die gratis informatie resulteerde niet direct in meer klanten of meer nieuwsbriefaanmeldingen. Ik moest conversie creëren. Dus hoe doe je dat?
            (meer…)