Google Posts in Google Mijn Bedrijf beheren met gratis WordPress plugin

brand
Google Posts met Google Mijn Bedrijf

Google Posts in Google Mijn Bedrijf beheren met gratis WordPress plugin

Google Mijn Bedrijf is uitgebreid met berichten: Google Posts. Hiermee kun je in Google’s zoekresultaten een gerichte boodschap tonen, voor een aanbieding, mededeling of vacature.Je hebt alleen toegangsbeheer nodig tot je Google Mijn Bedrijf profiel. Tycoon Media heeft hiervoor een superhandige tool gemaakt om vanuit WordPress je Google Posts te beheren. In dit blog gaan we uitgebreid in op Google Posts en deze gratis WordPress plugin voor Google Mijn Bedrijf. (let op: hier en verder staan affiliate links, klik en betaal mijn koffie!)

Google Mijn Bedrijf claimen

Google Mijn Bedrijf Claimen

Voorbeeld afkomstig van Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is Google’s bedrijvenvermelding. Daarvoor hebben ze geen toestemming nodig. Google verzamelt allerlei gegevens, met name Google reviews, en toont die aan bezoekers. Redenen om je Google Mijn Bedrijf vermelding te claimen zijn:

  • Organisch zoekresultaten. Zoekt iemand op jouw bedrijf, dan staat de Google Mijn Bedrijf vermelding direct bovenaan. Hier heb je vervolgens het beheer over. Wat er in de zoekresultaten wordt getoond, niet. Concurrenten kunnen bijvoorbeeld op jouw merknaam adverteren. Dat kunnen wel drie advertenties zijn, voordat je homepage naar boven komt.
  • Google reviews beheren. Jouw bedrijf krijgt gevraagd en ongevraagd beoordelingen. Van klanten én neppers. Het is raadzaam om vanuit je Google Mijn Bedrijf account altijd hierop te reageren. Je kunt ook onder bepaalde voorwaarden Google verzoeken om die Google review te verwijderen.
  • Communicatiekanaal. Je krijgt allerlei opties van Google: Google posts, contactgegevens, geschiedenis en achtergrond over jouw bedrijf. Het helpt ook met je vindbaarheid.

Overtuigd? Claim je Google Mijn Bedrijf vermelding.

Google Mijn Bedrijf Posts

Google Posts: berichten die bij je Google bedrijfsvermelding worden getoond

Sinds 22 juni 2017 heeft elke Google Mijn Bedrijf vermelding de mogelijkheid om Google Posts  te plaatsen. Google Posts worden getoond in de zoekresultaten en op Google Maps, en bedrijven krijgen daarmee de mogelijkheid om direct bovenaan in Google hun eigen boodschap te tonen aan iedere bezoeker.

Wat is een Google Post?

Een Google Post is een bericht dat wordt getoond bij de bedrijfsvermelding in de zoekresultaten en op Google Maps. Deze wordt aangemaakt in Google Mijn Bedrijf, en bestaat uit een omschrijving, een afbeelding en een link. Een Google Post is beperkt houdbaar, standaard een week, is te verlengen en loopt bij evenementen tot de ingestelde datum. Google Posts worden ingezet voor promoties, evenementen, downloads zoals whitepapers, belangrijk nieuws, speciale aanbiedingen en beperkte beschikbaarheid.

Google Post voorbeeld - Google Mijn Bedrijf

Google Post aanmaken in Google Mijn Bedrijf in 5 stappen

Desktop: 

  1. Ga naar Google Mijn Bedrijf en log in.
  2. Open de gewenste locatie indien je meerdere locaties beheert.
  3. ga naar Post maken of klik op Posts in het menu.
  4. Kies welk type Google post je wil maken: Wat is er nieuw / Evenement / Aanbieden / Product. Opties zijn foto of video’s, tekst (100 – 300 woorden), en optioneel een knop voor een link naar een eigen pagina: Reserveren / Online bestellen / Bestellen / Meer informatie / Registreren / Aanbod bekijken.
  5. Met Voorbeeld zie je hoe het eruit komt te zien. Met Publiceren zet je de Google Post direct live.

Mobiel:

  1. Open de app Google Mijn Bedrijf.
  2. Tik op Maken rechtsonderin en daarna op Posts.
  3. Voeg een foto toe of kies Overslaan.
  4. Volg de stappen in Post maken: opties voor foto’s / video’s, tekst, evenement, aanbieding en eventueel een knop.
  5. Met Voorbeeld zie je hoe het eruit komt te zien. Met Publiceren zet je de Google Post direct live.

Let op! Na publicatie kun je de Google post nog steeds bewerken of verwijderen.

Google Marketing met Google Posts – 7 tips

Google marketing met Google Posts Google Mijn Bedrijf

De social media stagiaire zal nu zeggen: leuk! Weer een nieuwe tool om mee te spelen. En de drukke ondernemer of zzp-er die elke dag al start met een waslijst aan taken ziet er weer eentje bijkomen. Wat kun je nu precies met Google Posts en hoe zet je dit slim in als bedrijf? We geven je vijf zeven praktische tips:

  1. Het is gratis bereik. In Google Mijn Bedrijf zie je het aantal keer dat jouw bedrijf als zoekresultaat is getoond, en hoe vaak er is doorgeklikt. Met Google Posts adverteer je gratis en verhoog je de aantallen klikken.
  2. Meerdere vestigingen? Meerdere Google Mijn Bedrijf vermeldingen! Ideaal voor wanneer jouw bedrijf meerdere locaties heeft. zorg ervoor dat elke locatie ook een eigen Google Mijn Bedrijf vermelding heeft.
  3. Meerdere Google Posts. Je kunt tot 10 berichten plaatsen, de laatste wordt als eerste getoond. Oudere posts worden in een carousel getoond, de eerste 2.5 direct en de andere pas na scrollen.
  4. Foto’s worden liggend getoond. Dus upload geen staande foto’s van jezelf, want de bovenkant wordt door Google niet getoond. Minimaal 250 x 250, idealiter 750 x 750 pixels.
  5. Doorzetten van je Google Posts. Elk bericht heeft een unique url, die je vervolgens weer via andere kanalen zou kunnen delen. Deze url’s worden verder niet door Google apart als zoekresultaat geindexeerd.
  6. Gebruik Google Posts als boodschap. Niet voor SEO met een stapel zoekwoorden, want dat doet verder niets. Dus zoals genoemd: aanbiedingen, nieuws, producten showcase, downloads, evenementen (webinar? Open Coffee?) en specifieke diensten (demo, adviesgesprek, kennismaking met koffie, nieuwsbrief).
  7. Gebruik UTM-codes. Dat zijn toevoegingen aan je URL waarmee je in Google Analytics precies ziet vanaf welk medium, bron en campagne je verkeer en conversie komt. Deze Google UTM-tool vraagt je alleen om de oorspronkelijk link en het invullen van de velden. Moeilijk? Ok, gebruik dan Bitly.

Idealiter gebruik je Google Posts zoals je andere social media, waar je regelmatig van je laat horen. Voeg Google Posts dus toe aan je social media lijstje en loop het regelmatig af. Andersom: zie het als een gratis campagnetool die je kunt overwegen wanneer je iets te melden hebt. Zoals die vacature breed wegzetten, voordat je een online recruitment bureau inschakelt.

Gratis WordPress plugin voor Google Posts

Google mijn Bedrijf Posts met gratis WordPress Plugin

Koen van Tycoon Media zag de potentie van Google Posts, maar ook de uitdaging. Waar je voor je social media allerlei publishing tools hebt zoals Hootsuite of Tweetdesk, moet je voor Google Mijn Bedrijf posts iedere keer inloggen en doorklikken. Google is toch geen social media bedrijf, (Google Plus is immers geflopt) en dat merk je in zoiets simpels als geen berichten kunnen inplannen of via één centrale tool beheren voor al je locaties.

Met zijn gratis WordPress plugin Post to Google My Business biedt Koen:

  • Optie om vanuit WordPress Google Posts te maken, aan te passen of te verwijderen. Google Mijn Bedrijf is dus niet mogelijk.
  • Het publiceren van WordPress posts als Google posts.
  • Praktische vertaalfunctionaliteiten wanneer je in meerdere talen werkt.

Reden genoeg om de gratis versie uit te proberen. Daarnaast biedt Koen echter ook een betaalde versie die tijd bespaart en meer commerciële mogelijkheden biedt:

  •  Inplannen. Plan je Google Posts in met een praktische kalender;
  • Maak Google Posts vanuit elk type WordPress posts. Zoals WooCommerce producten.
  • Publiceer één post naar al je locaties. Of plan per locatie een post in.
  • Automatisch herposten. Bepaal wanneer je Google Posts worden herplaatst, hoe vaak en met welke intervals.
  • Variabelen. Met %site_name% of %post_content% kun je eenvoudig variabelen in dezelfde posts gebruiken.
  • Support. Koen weet wat ie doet. Hij hoort graag wat je wilt doen, om jou te helpen dat mogelijk te maken. Het helpt immers ook zijn andere klanten.

Kortom, alles om Google Posts in Google Mijn Bedrijf als serieus marketingkanaal in te zetten. Check hier Koen’s site voor alle opties, prijs en support.

Thomas Lapperre

Eigenaar Bloeise. Neemt altijd de zakelijke insteek. Schrijft over organisatie, IT infrastructuur en innovatie. Voor digitale bureaus, IT-bedrijven en mkb-bedrijven. Link met mij op LinkedIn.
Alle artikelen van Thomas Lapperre

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *