Google Posts in Google Mijn Bedrijf beheren met gratis WordPress plugin

Google Mijn Bedrijf is uitgebreid met berichten: Google Posts. Hiermee kun je in Google’s zoekresultaten een gerichte boodschap tonen, voor een aanbieding, mededeling of vacature.Je hebt alleen toegangsbeheer nodig tot je Google Mijn Bedrijf profiel. Tycoon Media heeft hiervoor een superhandige tool gemaakt om vanuit WordPress je Google Posts te beheren. In dit blog gaan we uitgebreid in op Google Posts en deze gratis WordPress plugin voor Google Mijn Bedrijf.
Voorbeeld afkomstig van Google Mijn Bedrijf
Google Mijn Bedrijf is Google’s bedrijvenvermelding. Daarvoor hebben ze geen toestemming nodig. Google verzamelt allerlei gegevens, met name Google reviews, en toont die aan bezoekers. Redenen om je Google Mijn Bedrijf vermelding te claimen zijn:
Overtuigd? Claim je Google Mijn Bedrijf vermelding.
Sinds 22 juni 2017 heeft elke Google Mijn Bedrijf vermelding de mogelijkheid om Google Posts te plaatsen. Google Posts worden getoond in de zoekresultaten en op Google Maps, en bedrijven krijgen daarmee de mogelijkheid om direct bovenaan in Google hun eigen boodschap te tonen aan iedere bezoeker.
Een Google Post is een bericht dat wordt getoond bij de bedrijfsvermelding in de zoekresultaten en op Google Maps. Deze wordt aangemaakt in Google Mijn Bedrijf, en bestaat uit een omschrijving, een afbeelding en een link. Een Google Post is beperkt houdbaar, standaard een week, is te verlengen en loopt bij evenementen tot de ingestelde datum. Google Posts worden ingezet voor promoties, evenementen, downloads zoals whitepapers, belangrijk nieuws, speciale aanbiedingen en beperkte beschikbaarheid.
Desktop:
Mobiel:
Let op! Na publicatie kun je de Google post nog steeds bewerken of verwijderen.
De social media stagiaire zal nu zeggen: leuk! Weer een nieuwe tool om mee te spelen. En de drukke ondernemer of zzp-er die elke dag al start met een waslijst aan taken ziet er weer eentje bijkomen. Wat kun je nu precies met Google Posts en hoe zet je dit slim in als bedrijf? We geven je vijf zeven praktische tips:
Idealiter gebruik je Google Posts zoals je andere social media, waar je regelmatig van je laat horen. Voeg Google Posts dus toe aan je social media lijstje en loop het regelmatig af. Andersom: zie het als een gratis campagnetool die je kunt overwegen wanneer je iets te melden hebt. Zoals die vacature breed wegzetten, voordat je een online recruitment bureau inschakelt.
Koen van Tycoon Media zag de potentie van Google Posts, maar ook de uitdaging. Waar je voor je social media allerlei publishing tools hebt zoals Hootsuite of Tweetdesk, moet je voor Google Mijn Bedrijf posts iedere keer inloggen en doorklikken. Google is toch geen social media bedrijf, (Google Plus is immers geflopt) en dat merk je in zoiets simpels als geen berichten kunnen inplannen of via één centrale tool beheren voor al je locaties.
Met zijn gratis WordPress plugin Post to Google My Business biedt Koen:
Reden genoeg om de gratis versie uit te proberen. Daarnaast biedt Koen echter ook een betaalde versie die tijd bespaart en meer commerciële mogelijkheden biedt:
Kortom, alles om Google Posts in Google Mijn Bedrijf als serieus marketingkanaal in te zetten. Check hier Koen’s site voor alle opties, prijs en support.
U zit lekker aan tafel in de keuken. Buiten regent het. En dan opeens hoort…
Matt Cutts werkt als hoofd van het Google webspam team. Hij beantwoord regelmatig vragen van…
Een vraag die ik geregeld krijg: hoe geef je iemand toegang tot Google Analytics? En…
Vragen? Opmerkingen? Geef je reactie: