Hoe verwijder ik een Thuisbezorgd beoordeling?

brand

Thuisbezorgd is de grootste site voor het bestellen van eten. Restaurants kunnen zichzelf aanmelden bij deze website om via het platform eten aan te bieden aan mensen die een maaltijd thuis bezorgd willen krijgen. Het grootste deel van de aangesloten restaurants levert fastfood, maar dit is geen vereiste. Horecagelegenheden moeten aan Thuisbezorgd betalen om de gerechten op de website aan te mogen bieden. In ruil hiervoor krijgen zij ruimte op de website voor het presenteren van het menu. Bestellingen worden door Thuisbezorgd doorgestuurd en betalingen worden geregeld. Daarnaast verzamelt de website beoordelingen van mensen die hebben besteld.

Let op: Thuisbezorgd is ook bekend onder de naam Just Eat Takeaway. Het is een Nederlands platform (opgezet door Jitse Groen) dat in andere landen opereert onder de namen Lieferando.de (Duitsland), Takeaway (België) en Just Eat (Frankrijk, Engeland, Italië etc).

Thuisbezorgd review schrijven

Het is zo gemakkelijk: voer je locatie in, kies je restaurant en gerechten, betaal en het eten wordt bezorgd. Essentieel in dit proces zijn de Thuisbezorgd reviews of recensies: welk Italiaans restaurant is nou beter? Na ontvangst van je bestelling krijg je van Thuisbezorgd.nl ook een beoordelingsmail. Via de link kun je een Thuisbezorgd review schrijven en zo je beoordeling plaatsen. Authentiek, maar niet altijd even positief.

Positieve en negatieve beoordelingen op Thuisbezorgd

Wanneer je eens kritisch naar de restaurants op Thuisbezorgd kijkt, dan zal je opvallen dat er geen enkel restaurant is met uitsluitend goede recensies. Het gaat dan ook om eten. Wat de ene persoon lekker vindt, vindt de andere persoon niet te eten. Zoals pizza Hawaii bijvoorbeeld.

Daarnaast kan het zijn dat er een slechte beoordeling wordt geschreven wanneer de bezorging wat lang duurde, bijvoorbeeld. Uiteindelijk ontvangt ieder uitstekend restaurant ook slechte recensies. Dit maakt het beoordelingssysteem van Thuisbezorgd dan ook betrouwbaar. Positieve en negatieve recensies worden afgewisseld, waardoor hongerige klanten een goed compleet beeld van een restaurant krijgen.

Hoe werkt beoordelen bij Thuisbezorgd?

  • Bij ieder restaurant met meer dan drie beoordelingen worden de beoordelingen getoond.
  • Twee uur na het ontvangen van de bestelling krijgt de klant van Thuisbezorgd.nl een beoordelingsmail.
  • Een Thuisbezorgd review achterlaten kan enkel na bestellen via Thuisbezorgd.
  • Anoniem beoordelen is mogelijk zonder naam, maar alleen na de bestelling.

Heb je een Thuisbezorgd klacht over de kwaliteit van het eten? Dan verwijst Thuisbezorgd je door naar het restaurant. Zij hebben tenslotte je gerecht bereid. Ontevreden over de bezorgdienst? Dat ligt wél bij Thuisbezorgd. Contacteer het platform met je ordernummer, de datum en locatie, en een toelichting op wat er is gebeurd.

Thuisbezorgd verwijdert beoordelingen niet

Thuisbezorgd verwijdert beoordelingen niet. Dit is kort, maar krachtig. De foodwebsite vindt het heel belangrijk dat mensen een eerlijk beeld krijgen van een restaurant, van de (bezorg)service en van de gerechten.

Hier komt bij dat het vrij lastig te controleren is of een beoordeling klopt of niet. Eten wordt opgegeten. Achteraf kan dus niet worden vastgesteld of het al koud was bij bezorging of dat het bijvoorbeeld niet lekker was. Daarnaast is de smaak van voedsel heel persoonlijk. Een kok kan het gerecht wel goed gemaakt hebben, maar iemand kan het ook gewoon niet lekker vinden. Dit maakt dat het lastig is om te beoordelen of een beoordeling terecht is of niet. Om deze reden verwijdert Thuisbezorgd beoordeling zeer zelden.

Als reviewer kun je ook niet je Thuisbezorgd beoordeling wijzigen of verwijderen. Je Thuisbezorgd account verwijderen? Dat kan alleen door erover te mailen (vanuit het juiste mailadres) naar info@thuisbezorgd.nl.

Er zijn wel uitzonderingen op de regel

Thuisbezorgd is geen makkelijke partij wanneer je een negatieve beoordeling wilt laten verwijderen. Toch is het niet compleet onmogelijk. Er zijn namelijk wel uitzonderingen. Wanneer een beoordeling sterk ongepast is, bijvoorbeeld omdat er gediscrimineerd, gescholden of gevloekt wordt, dan kan er wel een verzoek tot verwijdering worden ingediend.

Als duidelijk is dat een beoordeling nep is of dat een beoordeling verkeerd is geplaatst, dan kan er ook een verzoek tot verwijdering worden ingediend bij Thuisbezorgd. Uiteindelijk is Thuisbezorgd altijd de beslissende partij. Je kunt in alle gevallen een verzoek neerleggen om een negatieve beoordeling te verwijderen, maar Thuisbezorgd heeft hierin het laatste woord.

Een verzoek bij Thuisbezorgd indienen

Heb je een negatieve recensie via Thuisbezorgd ontvangen? Dan kan het nuttig zijn om de betreffende klant te contacteren. In veel gevallen zorgt een excuses er al voor dat de klant de mening bijstelt. Niet alle ‘foutjes’ kunnen immers worden voorkomen. Wil je de recensie echt laten verwijderen, omdat je van mening bent dat deze je bedrijf schaadt? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice van Thuisbezorgd om een verzoek in te dienen.

 

Review marketing: waarom, hoe en wat

Serieus aan de slag met review marketing? Lees hier hoe belangrijk reviews zijn, wat je precies doet,  8 praktische tips voor omgaan met negatieve reviews en advies van Koninklijke Horeca Nederland over review chantage.

 

Thomas Lapperre

Eigenaar Bloeise. Neemt altijd de zakelijke insteek. Schrijft over organisatie, IT infrastructuur en innovatie. Voor digitale bureaus, IT-bedrijven en mkb-bedrijven. Link met mij op LinkedIn.
Alle artikelen van Thomas Lapperre

Reacties

4 Reacties
  • Ik heb bbq besteld bij thuisbezorgd.nl ik had echt jonger en heb 5sterren gege ven.eten was waardeloos uitgekooktvlees met saus overheen hard broodje niets was lekker adres amsterdam oost veemarkt76 1019DD
    ik wil 2 sterren geven
    K gaf 4euro fooi order29
    240922.31 gepofte aardappel
    Was gewoon gaar gekookt met niets

  • L.K. schreef:

    Wilt u de recensie van vandaag over Orient Plaza Nijmgen verwijderen?
    Is netjes opgelost door hen. Hopleijk in de toekomst weer gewoon lekker daar eten.

  • Claudia schreef:

    Zou mijn bericht verwijderd kunnen worden wat ik geplaatst heb bij chicken express de buiten haven ik werd gebeld door de eigenaar.

  • Henny schreef:

    De ondernemer kan er helemaal niet op reageren zoals bij booking.com.
    Soms is het ook zo dat een beoordeling zeer onterecht is en thuisbezorgd alsnog weigert om deze te verwijderen bv als een klant een verkeerd huisnummer heeft ingevuld en daardoor het eten koud word.
    Als de bezorger dan begint te bellen en de telefoon word niet opgenomen word het moeilijk om het huisnummer te vinden en gaat de tijd verder dit ten koste van het eten e andere klanten die daardoor de bestelling later krijgen.
    Thuisbezorgd heeft teveel macht en doet niet veel voor de ondernemer die ze uiteindelijk betalen.

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *