Hoe verwijder ik een Thuisbezorgd beoordeling?

geopende pizzadozen met verse pizza's en cola blikjes eromheen met zittende mensen op de vloer

Thuisbezorgd is de grootste site voor het bestellen van eten. Restaurants kunnen zichzelf aanmelden bij deze website om via het platform eten aan te bieden aan mensen die een maaltijd thuis bezorgd willen krijgen. Het grootste deel van de aangesloten restaurants levert fastfood, maar dit is geen vereiste. Horecagelegenheden moeten aan Thuisbezorgd betalen om de gerechten op de website aan te mogen bieden. In ruil hiervoor krijgen zij ruimte op de website voor het presenteren van het menu. Bestellingen worden door Thuisbezorgd doorgestuurd en betalingen worden geregeld. Daarnaast verzamelt de website beoordelingen van mensen die hebben besteld.

Positieve en negatieve beoordelingen op Thuisbezorgd

Wanneer je eens kritisch naar de restaurants op Thuisbezorgd kijkt, dan zal je opvallen dat er geen enkel restaurant is met uitsluitend goede recensies. Het gaat dan ook om eten. Wat de ene persoon lekker vindt, vindt de andere persoon niet te eten.

Daarnaast kan het zijn dat er een slechte beoordeling wordt geschreven wanneer de bezorging wat lang duurde, bijvoorbeeld. Uiteindelijk ontvangt ieder uitstekend restaurant ook slechte recensies. Dit maakt het beoordelingssysteem van Thuisbezorgd dan ook betrouwbaar. Positieve en negatieve recensies worden afgewisseld, waardoor hongerige klanten een goed compleet beeld van een restaurant krijgen.

Hoe werkt beoordelen bij Thuisbezorgd?

  • Bij ieder restaurant met meer dan drie beoordelingen worden de beoordelingen getoond.
  • Twee uur na het ontvangen van de bestelling krijgt de klant van Thuisbezorgd.nl een beoordelingsmail.
  • Beoordelen kan enkel na bestellen.
  • Anoniem beoordelen is mogelijk zonder naam, maar alleen na de bestelling.

Thuisbezorgd verwijdert beoordelingen niet

Thuisbezorgd verwijdert beoordelingen niet. Dit is kort, maar krachtig. De foodwebsite vindt het heel belangrijk dat mensen een eerlijk beeld krijgen van een restaurant, van de (bezorg)service en van de gerechten.

Hier komt bij dat het vrij lastig te controleren is of een beoordeling klopt of niet. Eten wordt opgegeten. Achteraf kan dus niet worden vastgesteld of het al koud was bij bezorging of dat het bijvoorbeeld niet lekker was. Daarnaast is de smaak van voedsel heel persoonlijk. Een kok kan het gerecht wel goed gemaakt hebben, maar iemand kan het ook gewoon niet lekker vinden. Dit maakt dat het lastig is om te beoordelen of een beoordeling terecht is of niet. Om deze reden verwijdert Thuisbezorgd beoordeling zeer zelden.

Er zijn wel uitzonderingen op de regel

Thuisbezorgd is geen makkelijke partij wanneer je een negatieve beoordeling wilt laten verwijderen. Toch is het niet compleet onmogelijk. Er zijn namelijk wel uitzonderingen. Wanneer een beoordeling sterk ongepast is, bijvoorbeeld omdat er gediscrimineerd, gescholden of gevloekt wordt, dan kan er wel een verzoek tot verwijdering worden ingediend.

Als duidelijk is dat een beoordeling nep is of dat een beoordeling verkeerd is geplaatst, dan kan er ook een verzoek tot verwijdering worden ingediend bij Thuisbezorgd. Uiteindelijk is Thuisbezorgd altijd de beslissende partij. Je kunt in alle gevallen een verzoek neerleggen om een negatieve beoordeling te verwijderen, maar Thuisbezorgd heeft hierin het laatste woord.

Een verzoek bij Thuisbezorgd indienen

Heb je een negatieve recensie via Thuisbezorgd ontvangen? Dan kan het nuttig zijn om de betreffende klant te contacteren. In veel gevallen zorgt een excuses er al voor dat de klant de mening bijstelt. Niet alle ‘foutjes’ kunnen immers worden voorkomen. Wil je de recensie echt laten verwijderen, omdat je van mening bent dat deze je bedrijf schaadt? Dan kun je contact opnemen met de klantenservice van Thuisbezorgd om een verzoek in te dienen.

Review marketing: waarom, hoe en wat

Serieus aan de slag met review marketing? Lees hier hoe belangrijk reviews zijn, wat je precies doet,  8 praktische tips voor omgaan met negatieve reviews en advies van Koninklijke Horeca Nederland over review chantage.

    Eigenaar Bloeise en blogger voor Dutchcowboys en Emerce.

    Geef je reactie:

    Loading Facebook Comments ...