Offline branding promotiemiddelen

Het verschil tussen offline en online branding – welke promotiemiddelen werken nog?

Offline en online branding hebben een belangrijke overeenkomst: succes hangt samen met de lange adem. Bouwen aan een merk, dat is wat branding in alle eenvoud is, vraagt om geduld en consistentie. Of je nu een paginagrote advertentie in een glossy plaatst of investeert in een AdWords campagne, ze hebben allebei invloed op de manier waarop de markt jouw merk beleeft. Dat is, welbeschouwd, weer een overeenkomst. Hoe zit het dan met het verschil tussen offline en online branding?  (meer…)

    Identiteitsmodel imago en identiteit

    Het identiteitsmodel: identiteit vs reputatie/imago

    Gastblog door Suzan Romar

    Op verschillende scholen wordt het identiteitsmodel van Birkigt en Stadler geleerd aan studenten. Dit model wordt gebruikt in onderzoeken en verslagen over identiteit en imago. Tijdens een interview met Thomas Lapperre wordt de theorie en praktijk in kaart gebracht van dit identiteitsmodel en hier zitten verschillen in. Eerst zal de theorie over het identiteitsmodel worden toegelicht en daarna de praktijk inzichten die voortkwamen uit het interview. (meer…)

      Online consumententrends 2017 door Bloeise

      10 Online consumententrends voor 2017

      2017 brengt hoop. Dat het soms toch anders voelt, vertelt veel over ons venster op de wereld. Een op de drie mensen ziet hun sociale netwerk als primaire nieuwsbron. Dat maakt van nepnieuws op sociale media het probleem van nu in het communicatietijdperk: we moeten een scherper beeld krijgen. Ook dit jaar toename in alles online, met de mobiel als afstandsbediening van onze digitale leven. Hier volgen de 10 online consumententrends voor 2017.
      (meer…)

        huisstijl-voor-imago verfdoos

        Waarom een goed doordachte huisstijl belangrijk is voor je bedrijf

        Gastblog door Roos Jansen van iWriter

        Elk bedrijf zou een goed doordachte huisstijl moeten hanteren. Toch is dit (nog) niet vanzelfsprekend voor elke onderneming. Bedrijven hebben vaak te maken met diverse soorten documenten, waaronder contracten, polissen, offertes en rapportages of bijvoorbeeld reclame uitingen. Doordat diverse medewerkers deze documenten opstellen ontstaan er talloze variaties in opmaak. Jammer, want hiermee loop je een cruciale stap in je branding mis en zorgt dit ook voor een verwarrende structuur binnen je eigen bedrijf. Dit artikel deelt waarom een succesvolle huisstijl belangrijk is en wat je kan doen om deze te hanteren. (meer…)