Webcare team en online imago beheer

Webcare en online imagebeheer: hoe doe je dat?

Waar men voorheen per e-mail of telefonisch contact met je organisatie opnam, ligt dat tegenwoordig gecompliceerder. De wereld van de klantenservice achter een bedrijf is veranderd! Dit valt onder meer te verklaren door de toegenomen macht van grote websites als Facebook en Google. Op deze websites wordt ontzettend veel gecommuniceerd over bedrijven en organisaties. Een slechte afwikkeling van een consumentenklacht betekent vaak direct een negatieve recensie. Deze recensies worden opgepikt door de robots van Google. Google zorgt ervoor dat de negatieve recensie direct naar voren komen als een potentiële klant op je bedrijfsnaam zoekt. Reden genoeg om goed na te denken over de inrichting van je webcare en online imagobeheer! (meer…)

    Online marketing trends 2018

    De 5 online marketing trends van 2018

    Als ondernemer weet je dat de markt voortdurend in beweging is. Dat geldt voor je eigen branche maar ook zeker voor allerlei trends, waaronder die van online marketing. Want je doelgroep verschuift niet alleen van kanalen, ook de wetgeving en toepassing van data verandert. 2018 gaat nog meer om het volgen van je doelgroep – niet de concurrentie – en het bieden van echte waarde. Je online marketing verandert daardoor enorm: het wordt uiteindelijk je product zelf. Dit zijn de vijf online marketing trends van 2018.

    (meer…)

      Vertaalbureau - native speaker

      Lost in translation: Waarom je als Nederlander niet wegkomt met snelle vertalingen en een vertaalbureau nodig hebt

      Dagen zijn dagen in het Nederlands. Of je nu drie dagen in Amsterdam hebt doorgebracht, of er drie onvergetelijke dagen hebt beleefd, het woord blijft hetzelfde. In het Frans, niet de makkelijkste taal ter wereld, ligt dat anders. Heb je het over drie dagen als tijdsaanduiding, dan schrijf je trois jours. Wil je de ervaring en emotie van deze dagen weergeven, dan schrijf je trois journées. (meer…)

        Review marketing - hoe waarom en wat

        Review marketing: waarom, hoe en wat

        Dankzij het internet is de communicatie én marketing enorm veranderd. We gaan niet meer massaal bij dat ene vriendje langs op zaterdagmiddag om op het enige televisietoestel in de straat Swiebertje te kijken. Iedereen is altijd online, vanaf iedere device en kan met iedereen contact leggen. Als consument kun je ook je mening geven over bedrijven: beoordelingen, recensies of op z’n Engels reviews. Voor bedrijven is het niet alleen de kunst om een zo goed mogelijke product of dienst af te leveren, maar ook om een goed online imago te beheren. Dat heet review marketing en in dit artikel lees je hoe je dat doet en krijg je praktische tips als ondernemer. (meer…)

          SEO of SEA verschil - SEM voor Google Marketing

          De balans tussen SEO en SEA heet SEM – uitleg en 5 tips om te kiezen

          Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Marketing (SEA) zijn termen die zeer regelmatig door online marketeers gebruikt worden. Wat betekenen deze termen eigenlijk? Op welke manieren zijn SEO, SEA en SEM in te zetten? Hoe dragen deze technieken bij aan de prestaties van mijn website? Het zijn vragen waar een beginnende internetondernemer mee te maken krijgt. In dit korte artikel beschrijven we de verschillen tussen deze technieken. Ook lichten we toe met welke doelen je deze technieken kunt gebruiken.  (meer…)

            Offline branding promotiemiddelen

            Het verschil tussen offline en online branding – welke promotiemiddelen werken nog?

            Offline en online branding hebben een belangrijke overeenkomst: succes hangt samen met de lange adem. Bouwen aan een merk, dat is wat branding in alle eenvoud is, vraagt om geduld en consistentie. Of je nu een paginagrote advertentie in een glossy plaatst of investeert in een AdWords campagne, ze hebben allebei invloed op de manier waarop de markt jouw merk beleeft. Dat is, welbeschouwd, weer een overeenkomst. Hoe zit het dan met het verschil tussen offline en online branding?  (meer…)