Amazon prime vrachtwagen blauw groot

Hoe verwijder ik een Amazon review?

Met de komst van Amazon naar Nederland, stijgt ook het belang van Amazon reviews. Amazon verkoopt in Nederland al meer online dan de Media Markt bijvoorbeeld, en heeft recent iDEAL toegevoegd. De verwachting is dat Nederlandse retailers en webshops de macht van Amazon gaan voelen. De enige oplossing? Meedoen. En dan heb je goede Amazon reviews nodig. Maar wat als je in plaats van vier of vijf sterren er maar eentje krijgt? En wat als het bericht ook jouw product helemaal afkraakt? Zeker als je alles eraan gedaan hebt om een goed product te leveren, kan zo’n slechte review erg zuur zijn. Dat voel je in je omzet. Het liefst wil je de review aanpassen of verwijderen, maar hoe doe je dat? (meer…)

    Online consumententrends 2018

    Online consumententrends 2018 deel 1: de online stand van zaken in Nederland

    2018 brengt ons meer. De economie draait weer op volle kracht, het consumentenvertrouwen is onverminderd positief en onze stroom aan informatie en belevingen is weer gegroeid. Meer dan ooit, moeten we leren kiezen. Want als wij het niet zelf doen, wordt dat wel wordt voor ons gedaan. We kijken in deel een naar de huidige staat van het online consumentengedrag nu: meer online, via mobiel, voor meer online shopping en social media. In deel twee lees je straks over de te verwachten trends voor 2018.

    (meer…)

      Sticker marketing tips

      Sticker marketing tips: zo blijft je bedrijf plakken bij klanten

      Sticker marketing is misschien niet het eerste waar je aan denkt als je je onderneming onder de aandacht van consumenten wilt brengen. Toch is het een zeer effectieve vorm van marketing. Hoewel ook online marketing belangrijk is, gebeurt slechts 23% van alle consumentenbestedingen online. De rest gebeurt offline. Het is niet voor niets dat je in winkelcentra raam stickers en posters met “SALE” ziet hangen. Hieronder lees je meer over de voordelen van sticker marketing en hoe je het maximale uit je stickers kan halen.  (meer…)

        Webcare team en online imago beheer

        Webcare en online imagebeheer: hoe doe je dat?

        Waar men voorheen per e-mail of telefonisch contact met je organisatie opnam, ligt dat tegenwoordig gecompliceerder. De wereld van de klantenservice achter een bedrijf is veranderd! Dit valt onder meer te verklaren door de toegenomen macht van grote websites als Facebook en Google. Op deze websites wordt ontzettend veel gecommuniceerd over bedrijven en organisaties. Een slechte afwikkeling van een consumentenklacht betekent vaak direct een negatieve recensie. Deze recensies worden opgepikt door de robots van Google. Google zorgt ervoor dat de negatieve recensie direct naar voren komen als een potentiële klant op je bedrijfsnaam zoekt. Reden genoeg om goed na te denken over de inrichting van je webcare en online imagobeheer! (meer…)

          Online marketing trends 2018

          De 5 online marketing trends van 2018

          Als ondernemer weet je dat de markt voortdurend in beweging is. Dat geldt voor je eigen branche maar ook zeker voor allerlei trends, waaronder die van online marketing. Want je doelgroep verschuift niet alleen van kanalen, ook de wetgeving en toepassing van data verandert. 2018 gaat nog meer om het volgen van je doelgroep – niet de concurrentie – en het bieden van echte waarde. Je online marketing verandert daardoor enorm: het wordt uiteindelijk je product zelf. Dit zijn de vijf online marketing trends van 2018.

          (meer…)

            Vertaalbureau - native speaker

            Lost in translation: Waarom je als Nederlander niet wegkomt met snelle vertalingen en een vertaalbureau nodig hebt

            Dagen zijn dagen in het Nederlands. Of je nu drie dagen in Amsterdam hebt doorgebracht, of er drie onvergetelijke dagen hebt beleefd, het woord blijft hetzelfde. In het Frans, niet de makkelijkste taal ter wereld, ligt dat anders. Heb je het over drie dagen als tijdsaanduiding, dan schrijf je trois jours. Wil je de ervaring en emotie van deze dagen weergeven, dan schrijf je trois journées. (meer…)