Identiteitsmodel imago en identiteit

Het identiteitsmodel: identiteit vs reputatie

Gastblog door Suzan Romar

Op verschillende scholen wordt het identiteitsmodel van Birkigt en Stadler geleerd aan studenten. Dit model wordt gebruikt in onderzoeken en verslagen over identiteit en imago. Tijdens een interview met Thomas Lapperre wordt de theorie en praktijk in kaart gebracht van dit model en hier zitten verschillen in. Eerst zal de theorie over het identiteitsmodel worden toegelicht en daarna de praktijk inzichten die voortkwamen uit het interview. (meer…)

    Online consumententrends 2017 door Bloeise

    10 Online consumententrends voor 2017

    2017 brengt hoop. Dat het soms toch anders voelt, vertelt veel over ons venster op de wereld. Een op de drie mensen ziet hun sociale netwerk als primaire nieuwsbron. Dat maakt van nepnieuws op sociale media het probleem van nu in het communicatietijdperk: we moeten een scherper beeld krijgen. Ook dit jaar toename in alles online, met de mobiel als afstandsbediening van onze digitale leven. Hier volgen de 10 online consumententrends voor 2017.
    (meer…)

      huisstijl-voor-imago verfdoos

      Waarom een goed doordachte huisstijl belangrijk is voor je bedrijf

      Gastblog door Roos Jansen van iWriter

      Elk bedrijf zou een goed doordachte huisstijl moeten hanteren. Toch is dit (nog) niet vanzelfsprekend voor elke onderneming. Bedrijven hebben vaak te maken met diverse soorten documenten, waaronder contracten, polissen, offertes en rapportages of bijvoorbeeld reclame uitingen. Doordat diverse medewerkers deze documenten opstellen ontstaan er talloze variaties in opmaak. Jammer, want hiermee loop je een cruciale stap in je branding mis en zorgt dit ook voor een verwarrende structuur binnen je eigen bedrijf. Dit artikel deelt waarom een succesvolle huisstijl belangrijk is en wat je kan doen om deze te hanteren. (meer…)