Trends in online marketing voor 2022

brand
Dit zijn de marketing trends van 2022

Trends in online marketing voor 2022

Als het over online marketing gaat, zien we in razend tempo allerlei dingen veranderen. Trends van vorig jaar kunnen intussen alweer zijn vervangen door allerlei andere zaken waar juist nu weer op gelet moet worden. Dat maakt het best wel moeilijk om alles bij te houden en te weten hoe je precies te werk moet gaan wanneer je bijvoorbeeld een campagne opzet of een website gaat bouwen. Daarom hebben we alvast gekeken naar de grootste online marketingtrends van 2022, zodat je precies weet wat er voor nu belangrijk is.

Zo hoog mogelijke reviews

We wisten al een tijdje dat goede beoordelingen je stukken verder kunnen helpen, maar dit onderwerp wordt steeds relevanter. Een aantal slechte reviews op Google betekent eigenlijk een slecht visitekaartje. Het is namelijk het eerste waar veel mensen op zullen letten wanneer ze een zoekopdracht doen naar een bepaalde onderneming. Dat maakt het belangrijk om een zo hoog mogelijke score te realiseren. Mocht je een lage review score hebben in Google, probeer dan actief klanten te benaderen om een beoordeling achter te laten, zodat je deze op kunt krikken.

online marketing trends van 2022

Optimalisatie voor mobiel

Nog een onderdeel van online marketing waar het al jaren over gaat. Mocht je een website hebben die nog steeds niet geoptimaliseerd is voor mobiele gebruikers, dan loop je een flink stuk achter op de meeste concurrenten. Daarom verdient het zeker de prioriteit te krijgen mocht het nog niet zijn gedaan. Ook als je wel al een website en eventueel een app hebt is het goed om de laatste ontwikkelingen te volgen. Ook Google waardeert sites namelijk beter en beter wanneer ze zo goed mogelijk zijn geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers.

SEA

Doordat er allerlei ontwikkelingen plaatsvinden binnen Google gaat er ook op het gebied van adverteren een hoop anders worden. Daarbij wordt SEA (Search Engine Advertising) steeds meer van belang. Ook gaat Google alleen nog responsieve zoekadvertenties plaatsen. Dat wil zeggen dat je niet meer helemaal zelf kunt bepalen hoe een advertentie eruit ziet en wordt geplaatst. Je geeft Google een aantal opties en zij gaan vervolgens bepalen hoe deze precies worden weergegeven. Ook zal de grootste zoekmachine gaan stoppen met zogenaamde third party cookies, wat tevens een grote invloed gaat hebben op advertenties en hoe deze eruit zien.

SEA gebruiken voor je marketing

Zoekopdrachten met voice

Zoekopdrachten doen via spraak is iets wat de laatste jaren enorm in opkomst is, en die trend lijkt nog lang niet voorbij. Omdat er meer en meer mensen voice-assistenten in huis hebben, raken ze steeds meer gewend om op deze manier hun zoekopdrachten te doen. Als onderneming doe je er dus goed aan hier zoveel mogelijk op in te spelen. Een belangrijk onderdeel hiervan is het zo goed mogelijk invullen van je bedrijfspagina op Google, zodat alles makkelijk vindbaar wordt, ook via voice.

Social media

Dit is een van die trends die de laatste jaren al aan het doorzetten is, maar social media zijn ontzettend belangrijk geworden voor talloze bedrijven. Goede inhoud plaatsen op sociale kanalen trekt de aandacht van potentiële klanten en dat is natuurlijk alleen maar goed. Probeer zoveel mogelijk volgers op Instagram te krijgen, bijvoorbeeld door zo regelmatig mogelijk links in je stories te plaatsen. Maar vergeet je ook niet te focussen op de nieuwste sociale media, zoals TIkTok, want ook hier kun je tegenwoordig op adverteren.

Social media gebruiken voor je marketing

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.