Hoe verwijder ik een Facebook recensie?

Een negatieve recensie op Facebook is erg vervelend. Dit sociale netwerk is het grootste van dit moment. Voor bedrijven worden social media steeds belangrijker, waardoor steeds meer ondernemingen ervoor kiezen om een bedrijfspagina aan te maken op diverse sociale kanalen. Facebook staat dan bovenaan de lijst. Dit is niet verwonderlijk, want vrijwel iedere doelgroep is op Facebook te vinden. Het is voor bedrijven dan ook de ideale plaats om reviews te verzamelen: op Facebook heten deze beoordeling officieel ‘recensies’. Positieve recensies worden door eindeloos veel mensen gezien, maar dit geldt natuurlijk ook voor negatieve recensies. Hier lees je hoe je een negatieve recensie op Facebook kunt verwijderen.
Negatieve recensies kunnen een groot effect op je business hebben. Een enkele negatieve recensie is geen ramp, zeker niet wanneer deze staat tussen veel positieve beoordelingen. Toch kan een negatieve beoordeling zwaar wegen, juist omdat er zo veel mensen op Facebook zijn om deze te lezen. Geen enkel bedrijf zit te wachten op negatieve aandacht. Wanneer je een Facebook recensie hebt ontvangen waar je niet blij mee bent, dan kun je deze markeren.
Er wordt wel eens gedacht dat markeren hetzelfde is als verwijderen, maar dit is niet het geval wanneer het gaat om een Facebook recensie. Door een recensie te markeren geef je eigenlijk aan bij Facebook dat je niet blij bent met de recensie. Facebook kan de beoordeling dan nader bekijken en wanneer het sociale netwerk het met jou eens is zal de recensie worden verwijderd door Facebook. Heb jij een negatieve recensie op Facebook ontvangen en ben je hier allerminst blij mee? Dan kun je stappen ondernemen om deze te laten verwijderen.
Je kunt een stappenplan volgen om een negatieve recensie van Facebook te laten verwijderen door het sociale netwerk. Gebruik hiervoor eenvoudig het volgende stappenplan:
Je krijgt nu twee mogelijkheden te zien. Je kunt op de eerste plaats aanklikken dat je van mening bent dat de recensie niets te maken heeft met jouw bedrijf of bedrijfspagina. Als je deze optie aanklikt, dan wordt je melding nar Facebook verzonden ter beoordeling.
Als Facebook een beslissing heeft genomen ontvang je hier bericht van in je persoonlijke Support-Inbox. De tweede optie is aanklikken dat je van mening bent dat de recensie niet op Facebook thuishoort. Je krijgt dan een lijstje mogelijkheden te zien waarom jij vindt dat dit zo is. Je kunt de reden aangeven en je krijgt direct de mogelijkheid om de betreffende persoon te blokkeren. Dit betekent dat je niet meer via Facebook kunt communiceren met deze persoon.
Bedenk je altijd in hoeverre een negatieve review daadwerkelijk schadelijk is. Heb je 100 positieve beoordelingen en slechts 1 negatieve recensie? Dan kan het zelfs nuttig zijn om deze te laten staan. Het zorgt ervoor dat mensen zien dat jij ook niet perfect bent en dat je niet bang bent om dit ook te laten zien. Vind je een recensie echt ongepast? Dan kun je Facebook volgens het stappenplan verzoeken om de review te verwijderen.
Serieus aan de slag met review marketing?
Lees hier hoe belangrijk reviews zijn, wat je precies doet, 8 praktische tips voor omgaan met negatieve reviews en advies van Koninklijke Horeca Nederland over review chantage.
€ 12,50 via Bol.com
Uitstekend boek om te beginnen met adverteren op Facebook. Zet je aan het denken over je Facebookdoelstellingen. Wat wil je nu uiteindelijk bereiken? Dit boek legt je in 60 minuten de basisprincipes uit.
Geschreven door Marcel van der Heijden, oprichter a friend of mine?, het eerste Facebookmarketingbureau van Nederland. Bekijk hier op Bol.com.
Thuisbezorgd is de grootste site voor het bestellen van eten. Restaurants kunnen zichzelf aanmelden bij…
TripAdvisor is een populaire beoordelingssite waarop mensen de meest uiteenlopende bedrijven kunnen beoordelen. Met een…
Dankzij het internet is de communicatie én marketing enorm veranderd. We gaan niet meer massaal…
Vragen? Opmerkingen? Geef je reactie: