Online consumententrends 2018

Online consumententrends 2018 deel 1: de online stand van zaken in Nederland

2018 brengt ons meer. De economie draait weer op volle kracht, het consumentenvertrouwen is onverminderd positief en onze stroom aan informatie en belevingen is weer gegroeid. Meer dan ooit, moeten we leren kiezen. Want als wij het niet zelf doen, wordt dat wel wordt voor ons gedaan. We kijken in deel een naar de huidige staat van het online consumentengedrag nu: meer online, via mobiel, voor meer online shopping en social media. In deel twee lees je straks over de te verwachten trends voor 2018.

(meer…)

    Marketingcampagne opzetten

    Marketingcampagne opzetten? Volg deze drie stappen

    Voor organisaties is een goede marketingcampagne van groot belang. Door verschillende vormen van marketing op de juiste wijze in te zetten, kun je nieuwe klanten aan je organisatie binden. Ook helpt marketing je om bestaande klanten te behouden: loyaliteitsmarketing. Je wilt als organisatie immers voorkomen dat klanten overstappen naar een concurrent. Bij het gebruik van marketing is het van groot belang dat je volgens een vast plan te werk gaat. Je begint met het bepalen van je doelgroep, het opstellen van doelen en het kiezen van je strategie. Wanneer je de verkeerde doelgroep aanspreekt met je marketingcampagne, zorgt dit voor hoge en onnodige kosten. (meer…)

      Online marketing trends 2018

      De 5 online marketing trends van 2018

      Als ondernemer weet je dat de markt voortdurend in beweging is. Dat geldt voor je eigen branche maar ook zeker voor allerlei trends, waaronder die van online marketing. Want je doelgroep verschuift niet alleen van kanalen, ook de wetgeving en toepassing van data verandert. 2018 gaat nog meer om het volgen van je doelgroep – niet de concurrentie – en het bieden van echte waarde. Je online marketing verandert daardoor enorm: het wordt uiteindelijk je product zelf. Dit zijn de vijf online marketing trends van 2018.

      (meer…)

        Online consumententrends 2017 door Bloeise

        10 Online consumententrends voor 2017

        2017 brengt hoop. Dat het soms toch anders voelt, vertelt veel over ons venster op de wereld. Een op de drie mensen ziet hun sociale netwerk als primaire nieuwsbron. Dat maakt van nepnieuws op sociale media het probleem van nu in het communicatietijdperk: we moeten een scherper beeld krijgen. Ook dit jaar toename in alles online, met de mobiel als afstandsbediening van onze digitale leven. Hier volgen de 10 online consumententrends voor 2017.
        (meer…)

          AI Chatbot Facebook store

          De AI chatbot komt eraan

          De smartphone markt stagneert. Wat zal dat straks weer gaan veranderen? Wat kunnen we straks verwachten in onze handpalm? “Smartphones die pas echt smart worden”, vertelt Danijel Bonacic van TamTam. Met de inzet van content buiten de apps, AI (artificiële intelligentie) chatbots en smart notificaties.

          (meer…)

            De fysieke wereld vergeten met de virtuele wereld

            Column: Waarom marketeers de fysieke wereld vergeten

            De geur van koffie. Een ferme handdruk. Een welgeplaatste grap. De lijst is eindeloos: lang niet alles is online. Toch bekruipt dat gevoel je  wanneer je artikelen over marketing leest. Hoe komt dat en is dat terecht?

            De boot niet missen. Dat is de hoofdboodschap van veel aanbieders. Ze wijzen op een nieuwe ontwikkeling – bijvoorbeeld Instagram marketing – en stellen: Paniek! Je wil toch niet ingehaald worden door je concurrent? Koop mijn diensten want anders! (meer…)