Webshop starten? Zo begin je een webwinkel in boxershorts!

Je wilt graag een webshop beginnen? Maar je weet nog niet precies waarin? Wat dacht je van boxershorts? In dit artikel leggen we uit waarom dit het ideale (start)item is. Daarnaast geven we tips om van je slippenshop een succes te maken! En ja, deze tips zijn natuurlijk ook prima toe te passen op een ander product. 😉
Boxershorts hebben veel voordelen: er zal altijd vraag naar zijn (de mannelijke lezers hebben er hoogstwaarschijnlijk nu één aan!), je hebt nauwelijks vakkennis nodig, er is een breed assortiment en ze zijn makkelijk via externe leveranciers te leveren. Maar zelfs met zo’n simpel te verkopen artikel, moet je een aantal zaken goed in de gaten houden. We zetten hier alvast de vier belangrijkste aandachtspunten op een rij.
Onderzoek eerst en vooral de behoeften van mensen. Velen kopen boxershorts, maar wie vindt nog niet precies wat hij zoekt? Waar is er dus nog (meer) behoefte aan? Zoeken mensen vooral naar goedkope onderbroeken? Of speelt duurzaamheid de grootste rol en kun je beter kiezen voor bijvoorbeeld bamboe boxershorts? Kijk hierbij ook naar hoe vaak men nieuwe moet scoren. Wellicht ligt dat een stuk hoger bij de goedkope variant, dan bij de duurzame. Bepaal daarnaast via welke kanalen ze het meest gekocht worden.
Als je weet wat voor boxershorts jij wilt gaan verkopen, dan kun je ook bepalen wie jouw concurrenten zijn. Kijk heel goed hoe deze hun onderbroeken aan de man brengen. Belangrijke punten om in de gaten te houden, zijn de prijzen die ze hanteren, de verzendkosten, levertijden, retourzendingen, hoe ze speciale aanbiedingen presenteren en hoe ze hun waren in het algemeen aanbieden. Vergeet niet om ook op hun social media te kijken.
Waarom moeten mensen bij jouw webshop zijn? Om dit in kaart te brengen, kun je gebruikmaken van de 6 P’s:
Heb je een duidelijk beeld van ‘wie’ jouw bedrijf is? Dan kun je ook de bijpassende doelgroep bepalen. Het is namelijk echt niet mogelijk om aan iedereen te verkopen. Als je te breed richt, vang je niemand. Kijk dus heel goed welke groep aansluit bij jouw product. Richt je P’s hier nu verder op in en starten maar!
Veel bedrijven nemen een website, vullen deze en dan houdt het wel op. Het online…
Je hebt het wellicht al eens gehoord: e-mails zijn ouderwets en uit en social media…
Een eigen webwinkel of webshop starten is in de afgelopen jaren steeds eenvoudiger geworden. Niet…
Geef je reactie: