Webshop starten? Zo begin je een webwinkel in boxershorts!

brand

Webshop starten? Zo begin je een webwinkel in boxershorts!

Je wilt graag een webshop beginnen? Maar je weet nog niet precies waarin? Wat dacht je van boxershorts? In dit artikel leggen we uit waarom dit het ideale (start)item is. Daarnaast geven we tips om van je slippenshop een succes te maken! En ja, deze tips zijn natuurlijk ook prima toe te passen op een ander product. 😉

Waarom kiezen voor boxershorts?

Boxershorts hebben veel voordelen: er zal altijd vraag naar zijn (de mannelijke lezers hebben er hoogstwaarschijnlijk nu één aan!), je hebt nauwelijks vakkennis nodig, er is een breed assortiment en ze zijn makkelijk via externe leveranciers te leveren. Maar zelfs met zo’n simpel te verkopen artikel, moet je een aantal zaken goed in de gaten houden. We zetten hier alvast de vier belangrijkste aandachtspunten op een rij.

Klantbehoefte

Onderzoek eerst en vooral de behoeften van mensen. Velen kopen boxershorts, maar wie vindt nog niet precies wat hij zoekt? Waar is er dus nog (meer) behoefte aan? Zoeken mensen vooral naar goedkope onderbroeken? Of speelt duurzaamheid de grootste rol en kun je beter kiezen voor bijvoorbeeld bamboe boxershorts? Kijk hierbij ook naar hoe vaak men nieuwe moet scoren. Wellicht ligt dat een stuk hoger bij de goedkope variant, dan bij de duurzame. Bepaal daarnaast via welke kanalen ze het meest gekocht worden.

Breng je concurrent in kaart

Als je weet wat voor boxershorts jij wilt gaan verkopen, dan kun je ook bepalen wie jouw concurrenten zijn. Kijk heel goed hoe deze hun onderbroeken aan de man brengen. Belangrijke punten om in de gaten te houden, zijn de prijzen die ze hanteren, de verzendkosten, levertijden, retourzendingen, hoe ze speciale aanbiedingen presenteren en hoe ze hun waren in het algemeen aanbieden. Vergeet niet om ook op hun social media te kijken.

Boxershorts - marketing

Jouw meerwaarde

Waarom moeten mensen bij jouw webshop zijn? Om dit in kaart te brengen, kun je gebruikmaken van de 6 P’s:

  • Product: wat ga je precies aanbieden? Hoe groot ga je jouw assortiment maken? Wat is de kwaliteit van je product? Bij deze P kijk je bijvoorbeeld ook naar verpakkingsmaterialen.
  • Prijs: deze wordt uiteraard voor een deel bepaald door je product en de kwaliteit daarvan. Prijs is een erg belangrijke: te hoog en klanten kopen niet bij jou. Te laag en je verdient niet voldoende. Het is dus van groot belang om hierin de juiste balans te vinden.
  • Plaats: de plek waar je jouw onderneming gaat vestigen. Bij een webshop is de kans aanwezig dat je gewoon vanuit huis start. Kies je ervoor om alleen online te verkopen? Of wil je ook een stenen winkel?
  • Personeel: begin je jouw webshop in je eentje of zijn er anderen die mee in de onderneming stappen? Wanneer personeel contact heeft met jouw klanten, zijn ze het visitekaartje van je bedrijf. Zet dus altijd de juiste persoon op de juiste plek. Een goede klantenservice – die vlot én vriendelijk reageert – is topprioriteit.
  • Promotie: hoe ga je jouw bedrijf promoten? Er zijn verschillende manieren om dit aan te pakken. Maar een online bedrijf kun je meestal het beste online promoten, via social media of bijvoorbeeld Google Ads.
  • Presentatie: hoe kom je als bedrijf naar buiten? Bij deze P gaat het vooral om jouw huisstijl, die zorgt voor de juiste uitstraling. Ga hier dan ook niet te licht overheen, maar kies heel bewust jouw bedrijfslogo, je bedrijfskleuren, het lettertype, enzovoort.

Kies je doelgroep

Heb je een duidelijk beeld van ‘wie’ jouw bedrijf is? Dan kun je ook de bijpassende doelgroep bepalen. Het is namelijk echt niet mogelijk om aan iedereen te verkopen. Als je te breed richt, vang je niemand. Kijk dus heel goed welke groep aansluit bij jouw product. Richt je P’s hier nu verder op in en starten maar!

 

Redactie Bloeise

De Bloeise redactie bestaat uit Thomas Lapperre. Deze berichten worden niet op persoonlijk titel vermeld omdat ze geschreven zijn door anderen: ingehuurde tekstschrijvers voor inhoudelijke artikelen, ingezonden persberichten en soms ook sponsored content. Voor ingezonden persberichten geldt dat de redactie geen verantwoording kan nemen -[…]
Alle artikelen van Redactie Bloeise

Reacties

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.