Conversie website verhogen met deze 3 tips
Een hoge conversie behalen is een van de speerpunten van veel organisaties. Dit kan op het gebied van telefonische marketing zijn, maar bijvoorbeeld ook op je website. Het komt zeer geregeld voor dat organisaties een website hebben, waar bezoekers uiteindelijk niets kopen. Dit is zonde, want iedere bezoeker is immers een potentiële klant. In het bijzonder wanneer de bezoeker meerdere pagina’s bekijkt, alvorens hij of zij de website verlaat. Er zijn verschillende manieren om de conversie van je website te verhogen. In dit artikel geven we je drie handige tips om hieraan bij te dragen.
Houd er overigens rekening mee dat het verhogen van je conversie al een stap eerder begint. Hoe komen bezoekers op je website? Bij het gebruik van een nieuwsbrief begint het verhogen van je conversie al in de nieuwsbrief. Datzelfde geldt voor het gebruik van sociale media! Je wilt een zo groot mogelijk deel van je volgers omzetten in bezoekers voor je website bij het plaatsen van content.
Neem een bezoeker bij de hand
Wanneer een bezoeker op je website terechtkomt, wil een bezoeker bij de hand genomen worden. Dit betekent dat je er als webbeheerder voor moet zorgen, dat een bezoeker wordt begeleid. Zorg dat er op iedere pagina duidelijke call to actions staan, om een bezoeker door te sturen. Het doel hiervan is dat een bezoeker uiteindelijk bij een bestelpagina terechtkomt voor het plaatsen van een bestelling. Ook een offerte- of een contactpagina kan een eindstation van de bezoeker zijn. Ontbrekende call to action-buttons kunnen ertoe leiden dat een bezoeker de website verlaat. Houd er rekening mee dat een bezoeker doorgaans niet meer dan twee of drie keer wil klikken tot hij de eindpagina bereikt
Meten is weten bij conversiepercentages
Veel webbeheerders hebben geen idee hoe bezoekers zich over hun website bewegen. Dit maakt het lastig om bezoekers bij de hand te nemen. Meten is in dit geval weten! Er zijn verschillende tools, zoals Google Analytics, die je hierbij kunnen helpen. Met deze tools breng je heel inzichtelijk in kaart hoe bezoekersstromen lopen. Op welke pagina verlaten bezoekers je website doorgaans? Waar komen bezoekers je website binnen? Welke kanalen zorgen voor meer omzet? Deze informatie kun je gebruiken om bezoekers uiteindelijk naar de juiste pagina te begeleiden bij een bezoek aan je website.
Zorg voor duidelijke teksten
Ook wil een bezoeker zich serieus genomen voelen. Dit betekent dat de informatie op je website kloppend en met de juiste schrijfstijl geschreven moet zijn. Een informeel taalgebruik is bijvoorbeeld niet voor iedere doelgroep geschikt. Andersom zijn teksten met tal van lastige termen vaak ook niet ideaal. Wanneer een tekst een lezer niet aanspreekt, zal deze de pagina al na een of twee alinea’s verlaten. Dit is zonde, want zo bereikt een bezoeker de call to action onderaan de pagina niet. Zorg er zodoende voor dat de tekst de juiste richting en toon heeft, om een bezoeker geboeid te houden. Ook vergroot dit de kans dat een bezoeker de tekst op een volgende pagina zal lezen.
Eerst toe aan een nieuwe website? Als contentmarketingbureau ondersteunt Bloeise bij het gehele bouwproces van jouw nieuwe website. Lees hier verder over het laten bouwen van conversiegerichte website. Staat je website als een huis, maar vind je het ingewikkeld aansprekende teksten te schrijven? Bekijk dan onze dienst ‘Webteksten‘.
Reacties