Bloeise zoekt Online tekstschrijver – Thuiswerk freelance / parttime

brand
online freelance tekstschrijver

Bloeise zoekt Online tekstschrijver – Thuiswerk freelance / parttime

Deze vacature is nu gesloten.   

Heb je een passie voor schrijven en kun je het ook goed? Ben je op zoek naar een interessante bijbaan of extra opdrachten? Bloeise zoekt hulp bij het schrijven van zakelijke teksten. Je werkt voornamelijk vanuit huis en deelt je eigen werkdag in.

FUNCTIEOMSCHRIJVING

Als online tekstschrijver schrijf je teksten voor het internet: blogs, websiteteksten, artikelen en whitepapers. Je kunt schakelen in je schrijfstijl, van vlot en tutoyerend tot zakelijk en abstract. Taalfouten vind je (echt) erg en je weet de rode draad vast te houden.

Je informatie haal je online, waarbij je broninformatie weet te vinden, te beoordelen en toe te passen, maar ook door het telefonisch interviewen van specialisten. Of het nu gaat om polymeer additieven, loyaliteitsmarketing of Office 365, je kruipt in de huid van je doelgroep en gaat de logische vragen over het onderwerp onderzoeken en invullen. Je kunt de commerciële klank in een tekst afstemmen, van objectief tot wervend. Je kunt schakelen tussen het inschatten van werk en het uitvoeren er van. Naast tekstschrijven ben je ook geïnteresseerd in de marketingkant: zoekwoorden, SEO en schrijven naar conversie.

OVER BLOEISE

Bloeise is een eenmanszaak, een online marketing & communicatiebureau opgezet door Thomas. Hij is erg lang, kan zeer langdradig zijn met zijn verhaal maar weet precies hoe hij zijn klanten blij maakt. En nu heeft hij er teveel. De B2B-klanten van Bloeise zetten in op contentmarketing: kwalitatieve teksten die lezers informeren en overtuigen, goed gevonden worden in Google én converteren naar klanten.

JOUW VERANTWOORDELIJKHEDEN

Je wordt verantwoordelijk voor het schrijven van verschillende kwalitatieve B2B-teksten in opdracht binnen een gestelde tijd.

JOUW WERKDAG

Je start je werkdag thuis. Je opent Word, Google, je -mail en je muziek. Je ziet een nieuwe opdracht in de mail voor een blog over location based marketing en checkt direct of je genoeg input hebt om te beginnen. Je leest de feedback e-mails op je gemaakte opdrachten, tikt er snel twee af en zet er eentje voor de planning van vandaag, dat was die whitepaper van 1.500 woorden.

Je besluit eerst met de nieuwe opdracht te beginnen en doet een uitgebreide zoek op Google naar location based marketing. Nederlands biedt te weinig informatie en dus schakel je naar Engels. Je vindt allerlei teksten en gebruikt deze als basis voor een snel artikel over location based marketing.

Het artikel is al bijna af wanneer je ziet dat het tijd is om je op je interview voor te bereiden. De persoon die je interviewt weet alles over de GDPR, maar niet hoe hij dat mooi op papier krijgt. Met je waarom-, hoe- en wat-vragen krijg je een helder beeld over het onderwerp. Je typt al pratende en vraagt naar echte praktijkvoorbeelden waarmee je haarfijn kunt uitleggen wat de GDPR voor zzp’ers zal betekenen. Direct na het interview zet je de eerste verhaallijn op waarmee je straks het artikel zo af kan maken.

Nu is het tijd voor de lunch, die je ook gebruikt om even boodschappen te doen en de afwas te doen. Daarna begin je met de feedback op de whitepaper. Twee punten zijn niet helemaal duidelijk, en die noteer je voor de call later in de middag met Thomas. Eerst tik je nog even dat location based marketing artikel af en vervolgens het GDPR interview. Voordat je die definitief inzendt, controleer je je werk nog een paar keer, want foutjes in je werk kan gewoon niet.

In de namiddag spreek je met Thomas de status door. Het gaat lekker en de klanten zijn tevreden over je. De feedback op de whitepaper is je nu duidelijk en in je laatste uurtje zorg je ervoor dat deze weer terug bij de klant komt te liggen. Je dag is al weer om!

WAT BLOEISE BIEDT:

  • Afwisseling in de opdrachten;
  • Thuiswerken, vanuit het buitenland in overleg;
  • Salaris passend bij het niveau van je werk;
  • Continu leren en doorgroeien in de rol als copywriter, contentmarketeer of online marketeer;
  • Flexibele werktijden;
  • 8 a 16 uur per week in overleg;
  • Part-time via payroll of freelance als zzp’er;

DE IDEALE KANDIDAAT:

  • Beheerst de Nederlandse tekst in woord en geschrift, kan ook in het Engels schrijven;
  • Heeft aantoonbare schrijfervaring en wil altijd beter leren schrijven;
  • Kan werken in Microsoft Word en WordPress. Een nieuw CMS maak je jezelf snel eigen;
  • Kan goed zelfstandig werken, gaat voor kwaliteit en kan helder communiceren;
  • Is nauwgezet, nieuwsgierig en leert graag;
  • Kan schakelen, tijdig aan de bel trekken en verifiëren;
  • Duits of perfect Engels is een pre;
  • Werkbare SEO-kennis is een pre;

Diploma’s zijn niet vereist. Je kunt wel voor een HBO-publiek schrijven. Ook als je niet volledig voldoet aan de functieomschrijving maar je bent wel echt geïnteresseerd, kun je reageren. Door de diversiteit aan opdrachten is de invulling flexibel. Je zal in deze functie altijd blijven leren.

SOLLICITEREN

Stuur je cv en motivatiebrief naar thomas@bloeise.nl. Ik ben benieuwd wie je bent, waar je naar toe wilt en welke match je ziet met deze functie. Na het eerste kennismakingsgesprek in Den Helder vraag ik je om een voorbeeldtekst te schrijven a 500 woorden. Na het tweede sollicitatiegesprek doe ik je een voorstel en kun je direct beginnen.

Deze vacature is nu gesloten. Nieuwe sollicitaties worden niet meer behandeld. Iedere sollicitant krijgt persoonlijk bericht. Hartelijk dank voor alle reacties. 

Thomas Lapperre

Eigenaar Bloeise. Neemt altijd de zakelijke insteek. Schrijft over organisatie, IT infrastructuur en innovatie. Voor digitale bureaus, IT-bedrijven en mkb-bedrijven. Link met mij op LinkedIn.
Alle artikelen van Thomas Lapperre

Reacties

0 Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *