Privacy

15 november, 2017

Bloeise neemt jouw privacy heel serieus. Omdat we zelf kritische consumenten zijn. Omdat wij vinden dat je zonder het ongevraagd verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens, prima je toko kan draaien.

Privacy verantwoordelijke 
Vragen? Opmerkingen? Neem contact op met Thomas Lapperre.

Jouw persoonsgegevens bij Bloeise
Dit is een zo volledige opsomming van hoe Bloeise persoonsgegevens verzamelt en opslaat, en waarom. Wat zijn persoonsgegevens? Ieder stukje informatie waarmee je een persoon identificeert. Ook je zakelijk mailadres, een IP-adres of Twitter handle.

Klanten en potentiële klanten

  • Klanten moeten we kunnen factureren, contacteren en verifiëren. Daarvoor verzamelen we NAW-gegevens, contactgegevens (telefoon / e-mail), bedrijfsgegevens (BTW-nr, KvK-nr).  Voor de belastingdienst leggen we facturen vast uiteraard.
  • Partijen waar we mee spreken, maken we gespreksnotities en aantekeningen over. Zodat we weten wat er speelt bij de klant, of een offerte kunnen opstellen. Deze gegevens worden met niemand gedeeld buiten Bloeise.
  • Aangeleverde input, opdrachtversies en definitieve versies bewaren we in het klantarchief. Hiermee kunnen we onze klanten snel vertellen hoe iets zat of hoe we dat hebben gedaan. Indien gevraagd, tekenen we een non-disclosure agreement of geven we een verklaring per e-mail.

Bloeise werkt in de cloud (hip!) middels Dropbox met multifactor authenticatie.

  • Dropbox is momenteel hard bezig volledig te voldoen aan de GDPR. Lees hier de status van Dropbox.
  • Onze boekhouder heeft toegang tot onze administratie, waaronder de facturen waarop persoonsgegevens staan. 

Website – Cookies en Google Analytics

Een website gebruikt cookies om verschillende redenen. Technisch zodat je website werkt, analytisch zodat je als website-eigenaar inzicht hebt in je verkeer en commercieel zodat je bezoekers buiten je website kan volgen en advertenties kan tonen.

Wij hanteren cookies als volgt:

  • Cookiemelding: je wordt geïnformeerd dat Bloeise.nl cookies gebruikt.
  • Cookies uitzetten: klik je op NEE dan wordt alle plugin data gedeactiveerd.
  • Cookie lijst: hier vind je de cookies die Bloeise op 15 november 2017 gebruikt:

bloeise.nl
apis.google.com
accounts.google.com
www.google.com
www.facebook.com
staticxx.facebook.com
web.facebook.com

Cookies vinden

Voor Google Chrome: ga naar menu rechtsboven in / More Tools / Developer Tools. (of CTRL+SHIFT+I) Een extra venster verschijnt onderaan. Kik op het tabblad Resources en een rijtje verschijnt. Klik op Cookies om de cookies te zien. 

Analyse

De eerste vier cookies zijn voor Google. Hiermee kan Bloeise bezoekgedrag meten (bezoeken, tijd op de pagina, conversie, browser, land etc) en zo de dienstverlening verbeteren, zoals meer artikelen schrijven die gewaardeerd worden. Bloeise deelt deze informatie niet met derden. Zie de Google Analytics instellingen voor gegevens delen van Bloeise.nl:

Gegevens delen Google Analytics

  • Bloeise heeft een overeenkomst met Google gesloten als dataverwerker volgens de GDPR.
  • Verzamelde gegevens worden niet gedeeld met derden. 

Remarketing

Ben je ingelogd in Gmail of Facebook (wat iedereen standaard doet) en bezoek je een website die dat registreert? Dan kun je vervolgens op andere websites daarmee worden benaderd. Dus: die rode schoenen die ze niet in jouw maat hadden op de e-commerce site, volgen jou op de nieuwssites.

  • Bloeise doet niet aan deze remarketing.

WordPress

Bloeise gebruikt WordPress en formulieren. Dat betekent dat als je een contactverzoek doet of meedoet aan bijvoorbeeld een prijsvraag, je contactgegevens in WordPress worden geregistreerd. Het doel is om je te kunnen contacteren. De websitebouwer en gastbloggers hebben toegang tot WordPress, alleen de websitebouwer kan de formulieren inzien.

  • Wedstrijdformulieren en contactverzoeken schonen we eens per jaar. 
  • Er is nog een discussie gaande of hostingpartijen en websitebouwers nu met alle klanten een dataverwerkerovereenkomst moeten sluiten. Bloeise volgt deze discussie. 

Strossle – passende content op basis van de pagina

Onder elk blog vindt je een blok met ‘Lees meer’. Dat wordt gevuld met een script dat probeert te bepalen welke content het beste past bij dat blog, zodat je daar sneller op klikt. Dit is een script van Strossle en het kijkt naar het klikgedrag. Werkt niet met een cookie. Klik je op Gesponsord, dan krijgt Bloeise daar een betaling voor. (want je verlaat dan ook Bloeise).

  • De suggesties onderaan elke blogpagina zijn uitsluitend op basis van de pagina zelf, niet van jouw persoonsgegevens.

 

Nieuwsbrief – nooit spam en je kan je altijd afmelden

Bloeise verzamelt actief e-mailadressen voor de maandelijkse nieuwsbrief. Dit doen we door het aanbieden van downloads: super relevante content die echte tips en uitleg geven. Zoals de MailChimp handleiding bijvoorbeeld. Ontvang jij de Bloeise nieuwsbrief en meen je dat je je daarvoor niet hebt aangemeld? Je hebt de volgende opties:

  • Afmelden. Standaard in iedere nieuwsbrief vind je meerdere opties: direct met één klik, via je voorkeuren of via een verzoekmailtje. Bij afmelden kun je ook aangeven dat je dit als spam ervaart. Maar let op: Bloeise doet niet aan spam. Hoe kom je dan op de lijst? Nou:
  • Opvragen. MailChimp houdt precies bij hoe jij op onze nieuwsbrieflijst bent gekomen. Doe een verzoek en we zoeken het voor je op welke download jij hebt aangevraagd. Downloads zijn uitsluitend voor nieuwsbrieflezers.

Daarnaast, belangrijk om te onthouden:

  • Ben je klant van Bloeise? Dan mogen we je informeren over soortgelijke producten en diensten. Zoals via de nieuwsbrief. 

MailMunch – waar je bent op de pagina 

Specifiek gebruiken we de gratis WordPress plugin genaamd MailMunch (aanrader). MailMunch houdt bij hoever je op de pagina bent. Bezoek je Bloeise voor de eerste keer? Dan krijg je halverwege rechts een niet storende pop up (non-intrusive heet dit mooi), om je uit te nodigen voor de nieuwsbrief. MailMunch houdt bij welk e-mailadres via welk formulier op welke datum is geregistreerd, en geeft dat door aan MailChimp. Deze gegevens dienen geen ander doel.

Zie je een PDF die jij wilt lezen? Die is alleen voor nieuwsbrieflezers. Maar na ontvangen van de PDF, kun je je gerust afmelden, en dat doet ook gemiddeld een tot een half procent. Dat vinden we juist prima, want we willen dat onze content ook waardevol is. Meld je gerust af als je er niks aan hebt. MailMunch pop up

  • 15 november 2017: verzoek gestuurd aan MailMunch voor toelichting op GDPR 

MailChimp – Je mailadres en klikgedrag

In MailChimp staan alle mailadressen. Het houdt bij wie de nieuwsbrief opent en wie waar op heeft geklikt. Hiermee leren we welke content wel en niet interessant is. We willen relevant blijven. Hiermee bouwt MailChimp een lezersprofiel op. Met een score van 1-5 wordt aagegeven hoe je de nieuwsbrief opent en doorklikt. Van iedere nieuwsbrief is terug te zien waar je op hebt geklikt.

  • Met je aanmelding via MailMunch voor de nieuwsbrief, geef je goedkeuring voor het ontvangen van de nieuwsbrieven en het volgen van je klikgedrag vanuit de nieuwsbrief. 
  • Afmelden kan altijd. 
  • Benieuwd naar jouw klikgedrag via MailChimp? Doe een aanvraag. We vragen eerst om een verificatie van je mailadres.

Overig

Bloeise gebruikt, zoals zoveel bedrijven, de volgende diensten waarbij persoonsgegevens opgeslagen kunnen worden. Dat klinkt vager dan we willen, maar we zijn hiervan gewoon gebruiker. We verzamelen niet actief persoonsgegevens en zien geen aanleiding om hier meer over te moeten melden dan dat we het gebruiken:

We gebruiken geen CRM-systeem.

Meldplicht datalekken

Bloeise kent de meldplicht datalekken. Worden er persoonsgegevens gemist of verloren? Dan moeten we dat melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Bij een ernstige datalek of gevaar voor de personen erachter, moeten we ook de betreffende personen rechtstreeks informeren.

  • Op 15 november 2017 zijn er geen datalekken bij Bloeise geweest.

Contact

Heb je verder vragen of suggesties? Neem even contact op. We gaan er vanuit jou als bezoeker hiermee ruimhartig te hebben geïnformeerd. Vind je een uitgebreidere privacyverklaring, dan horen we dat graag. Ook als je toch iets mist. Privacy moet het uitgangspunt  zijn bij elk bedrijf. Zo zetten we de klant namelijk centraal.