Welke content zet je in per social mediakanaal? De 5 grootste kanalen bekeken
Gastblog door Thijs Maas van Causeffect.nl
De term ‘COPE’ is iets waar veel bedrijven online gebruik van maken. COPE staat voor: Create Once, Publish Everywhere. Oftewel creëer één bericht en deel het via elk social mediakanaal waar jouw bedrijf gebruik van maakt. Laten we hier direct een eind aan maken! Elk social mediakanaal is uniek en heeft een andere doelstelling. Dat betekent dat voor elk social mediakanaal ook unieke content ontwikkeld moet worden. In dit blog lees je welke content je per social mediakanaal kunt toepassen.
Facebook
Facebook is de ideale manier om op verschillende manieren jouw boodschap over te brengen op jouw doelgroep. Dit kan door middel van tekst, afbeeldingen en video’s. Denk bijvoorbeeld aan het toepassen van 360°Live beelden of gebruik te maken van Facebook Live. Ook is Facebook de ideale manier om jouw doelgroep te linken naar jouw website, overige social mediakanalen en om een groter klantenbestand te creëren. Biedt bijvoorbeeld (gratis) e-books of interessante nieuwsbrieven en webinars aan. Men hoeft alleen zijn/haar naam, e-mail en wellicht leeftijd in te vullen en de klantengegevens stromen binnen via Facebook Leads.
Lees hier verder over Facebookmarketing
Instagram
Belangrijk bij het creëren van content via Instagram is dat de focus wordt gelegd op het plaatsen van opvallend beeldmateriaal en niet zozeer op de tekst. Maar wil je gebruik maken van oproep tot actie, dan is het verstandig om de tekst toe te voegen aan de foto. Naast opvallend beeldmateriaal kan men net zoals op Facebook gebruik maken van de livestream functie.
Lees hier verder over Instagram Marketing
Snapchat
Bij Snapchat is het belangrijk dat je in een aantal seconden indruk maakt op jouw doelgroep. De foto of video die je post is namelijk na max. 10 seconden weer verdwenen. Content kan voorzien worden van verschillende filters en stickers en is de ideale manier om bijvoorbeeld jouw volgers een kijkje te geven in wat er achter de schermen gebeurt.
Lees hier verder over Snapchat Marketing
YouTube
Het gebruik van video is de toekomst! Volgens Cisco zal al in 2019, 80 procent van de content bestaan uit video. Als men gebruik maakt van YouTube is het wel van belang dat je genoeg videomateriaal hebt om te posten. Een YouTube kanaal aanmaken en vervolgens maar één video posten heeft natuurlijk weinig zin. Maak video’s die interessant zijn voor de doelgroep. Werk je bijvoorbeeld in de evenementenbranche, denk dan aan het posten van trailers van hetgeen wat men te wachten staat, een timelaps van de opbouw, aftermovies van het evenement, video’s van artiesten etc.
Lees hier verder over YouTube Marketing
LinkedIn
LinkedIn wordt voor zakelijke doeleinden gebruikt en is een goede manier om belangrijke informatie te delen met jouw connecties. Schrijf je bijvoorbeeld vanuit jouw website interessante blogs, dan kun je deze via jouw Linkedinpagina delen door simpelweg de URL van deze blog te posten.
Lees hier verder over LinkedIn Marketing
Toch nog moeite met het creëren van de ideale content passend bij jouw ingezette social mediakanalen? Neem dan contact op met mij!
Gastblog door Thijs Maas van Causeffect.nl
Afbeelding via http://mkhmarketing.wordpress.com
Persoonlijk advies nodig over contentmarketing? Boek een contentmarketing sessie
Telefonische 1-op-1 waarin we alles over jouw contentmarketing kunnen bespreken: doelstellingen, strategie, leadgeneratie en content creatie. Na deze sessie begrijp je hoe contentmarketing werkt en kun je direct stappen maken.
Reacties