Facebook Marketing voor bedrijven

Artikelen over Facebook Marketing en Facebook tips voor meer interactie op je Facebookpagina, Facebook adverteren en Facebookmarketing: Waarom, Hoe en Wat.

Alles over Facebook ads

Opstarten, kosten, doelgroepen, checklist relevantiescore en alle segmentatieopties.

> Bloeise Helpdesk voor Facebookvragen

    Facebook minderen

    Minder tijd op Facebook verspillen? Dit is waarom je op Facebook zit en 40 tips om je Facebookverslaving te minderen

    “Toch ook maar eens minderen met Facebook.” Deze opmerking heb ik nu al een paar keer gehoord in reactie op mijn blog 30 dagen geen Facebook. Fijn om mensen te inspireren, maar ik realiseerde me ook dat het niet zo gemakkelijk is om echt te minderen met deze digitale sigaret. Want minder facebooken, hoe doe...
    Lees verder...

      Facebook ads tips voor betere Facebookmarketing

      4 Facebook Ads tips: haal meer uit je Facebookbudget

      Als bedrijfsmiddel moet je Facebook Ads afstemmen op jouw product en jouw markt. De volgende tips zijn bedoeld voor Facebook adverteerders die al even bezig zijn, weten wat de Facebook pixel is en meer uit hun Facebookbudget willen halen....
      Lees verder...

        beinvloedingsprincipes verslaving Facebook

        De 7 beïnvloedingsprincipes voor Facebook

        De bedrijfstoepassing van psychologie is al jaren groeiend en ook Facebook maakt er gretig gebruik van. Kijk maar hoe je je voelt wanneer je na enige tijd weer op Facebook bevindt en je rechtsboven allerlei rode knopjes ziet. Daarmee krijg je namelijk een shot dopamine – een verslavend hersenstofje geassocieerd met beloningen – waardoor je...
        Lees verder...

          facebook-adverteren-segmentatieopties-infograpgic-door-wordstream

          Facebook adverteren: alle doelgroep- en segmentopties in één handige infographic

          Adverteren op Facebook kent heel veel verschillende doelgroep- en segmentatieopties. Wordstream was zo aardig om deze allemaal in een handig overzicht te plaatsen als infographic....
          Lees verder...

            Facebook addiction. Illustrator: Michał Dziekan

            Facebook en de honger naar data

            Facebook heeft het stokje overgenomen van Google als vormgever van onze digitale levens. En ondanks de altijd aanwezige kritiek over privacy en vercommercialisering, blijven we Facebooken. Het vergroot ons sociale leven en biedt leuke berichten en interessant nieuws. Vanaf het begin gingen bedrijven daar maar wat graag in mee, want zo kon je gratis je klanten...
            Lees verder...

              Het einde van Facebook

              30 dagen geen Facebook: 10 observaties

              Ik verwijderde de app van de mobiel, logde uit op de site en verwijderde de link uit mijn favorieten. Dertig dagen lang even geen ge-Facebook. Niet alleen privé, maar ook zakelijk voor mijn bedrijf.  Dat laatste bleek toch lastig. En ik zocht al snel naar iets anders om te scrollen. Tien observaties....
              Lees verder...

                Facebook Workshop voor Bedrijven

                Persbericht: Nieuwe workshops Facebook voor bedrijven

                Deze zomer geeft het Helderse marketingbureau Bloeise weer workshops over Facebook voor bedrijven. “Wat kun je nou eigenlijk met Facebook? Veel ondernemers worstelen nog steeds met die vraag”, vertelt Thomas Lapperre. “Dus doen ze maar wat. Maar als je weet hoe Facebook werkt en wat je ermee kan, ga je Facebook vanzelf efficiënt inzetten.” Op...
                Lees verder...

                  Workshop Facebook marketing voor bedrijven door Bloeise in Den Helder

                  Facebook Workshop

                  1,56 miljard mensen waarvan 9,6 miljoen Nederlanders gebruiken Facebook, waarvan 6,6 miljoen dagelijks. We checken 14 keer per dag Facebook en spenderen gemiddeld 20 minuten per dag aan Facebook. Facebook heeft onze aandacht. Veel bedrijven willen ‘vissen waar de vissen zijn’, dus maken die een gratis Facebookpagina aan en beginnen met likes te verzamelen. Maar terwijl...
                  Lees verder...

                    Facebook infographic over AI - virtual reality en internetorg

                    Infographic Facebook 12 jaar en de toekomst

                    Facebook bestaat sinds 2004. In de afgelopen twaalf jaar groeide Facebook uit van studentensmoelenboek (eerst als Facemash, later The Facebook en nu Facebook) tot hét sociaal netwerk met 1,5 miljard actieve gebruikers. Facebook is nu de architectuur waarop tal van andere diensten en apps worden gebouwd. Deze infographic gaat in op de toekomst van Facebook: AI,...
                    Lees verder...

                      Social media onderzoek 2016 Newcom

                      Social media onderzoek 2016

                      Whatsapp blijft de grootste en Facebook groeit naar 9,6 miljoen gebruikers in Nederland. Ook YouTube stijgt, maar Twitter en G+ dalen in 2016. Newcom doet ieder jaar onderzoek naar het social media gebruik in Nederland (dank!), hier de meest opvallende cijfers....
                      Lees verder...

                        Jon Loomer over websitevekeer creeren met Facebook Ads

                        Facebook Ads voor meer websiteverkeer

                        Hoe krijg je meer verkeer naar je website via Facebook? Die vraag beantwoordt Facebookexpert Jon Loomer in dit filmpje. Een vraag die ik steeds meer hoor, gezien we in Nederland de mogelijkheden van Facebook Ads beginnen te zien. Het filmpje is 2 jaar oud, dus het 4e antwoord is outdated, maar de andere 3 zijn...
                        Lees verder...

                          Facebook ads relevantiescore

                          De relevantiescore van Facebook Ads verbeteren: checklist!

                          Je Facebook Ads campagne loopt. Als graadmeter toont Facebook per advertentie de relevantiescore: een score van 1 tot 10 die aangeeft hoe je doelgroep reageert op je advertentie. Interactie verhoogt je relevantiescore, en een lagere relevantiescore betekent lagere kosten per interactie. Dus. Hoe verhoog je die relevantiescore?...
                          Lees verder...

                            Facebook Flower door MKH Marketing

                            Content en de ommuurde tuin van Facebook

                            Met 1,71 miljard gebruikers kun je gerust stellen dat Facebook de toekomst van het internet helpt vormgeven. Zoals iedereen weet die zakelijk bezig is met Facebook, verandert en lanceert Facebook bijna dagelijks nieuwe diensten en probeert nieuwe aanpassingen uit. De grote lijn in alles wat Facebook doet is het vangen van aandacht voor advertenties. Daarvoor...
                            Lees verder...

                              Facebook Ads aangepaste en Vergelijkbare doelgroepen

                              Doelgroepen aanmaken in Facebook Ads

                              Facebook Ads is awesome. Niet alleen omdat je belachelijk veel segmentatiemogelijkheden hebt en omdat je met Facebook Ads ook behoefte kan creëren, in tegenstelling tot Google Adwords dat uitgaat van een bestaande behoefte. Je hebt ook prachtige mogelijkheden om allerlei interessante nieuwe doelgroepen aan te spreken met Facebook Ads. Op basis van je nieuwsbriefbestand. Hoe...
                              Lees verder...

                                Facebook minderen

                                Facebook paginanaam aanpassen: standaard en bij meer dan 200 likes met Hola

                                Je hebt de URL van je Facebookpagina ingesteld en in plaats van Facebook.com/pages/LoveDenHelder/426677410715937  is je URL nu Facebook.com/LoveDenHelder. Top! Maar dan wil je ook je paginanaam aanpassen. *Update 15 september#: dit was vroeger ‘mission impossible‘  maar is sinds september 2015 gelukkig versoepeld. Hier geef ik je alle mogelijke opties, ook de oude opties die voorheen nodig waren....
                                Lees verder...

                                  Adverteren op Facebook met Facebook Ads

                                  Adverteren op Facebook: Stap voor stap starten

                                  Je bent overtuigd van de toegevoegde waarde van adverteren op Facebook en je weet wat de kosten zijn van adverteren op Facebook. Dan is het nu tijd om ook daadwerkelijk te starten met het maken van een advertentie! Hier volgt een stap voor stap uitleg voor het beginnen met Facebook Ads. Aan het einde moet...
                                  Lees verder...

                                    Facebookmarketing Waarom Hoe en WAT

                                    Wat zet je in voor facebookmarketing? 22 handige tips

                                    Wat zet je in voor facebookmarketing? “Maak je er wel wat leuks van?” en weg is de manager. Zo moet het dus niet: content op Facebook plaats je niet ad hoc omdat het ‘moet’, maar bewust omdat het je bedrijf wat oplevert. Pas als dat duidelijk is, kun je de vraag wat invullen. Na  Facebookmarketing...
                                    Lees verder...

                                      Facebookmarketing waarom HOE en wat

                                      Hoe zet je nu Facebookmarketing voor in? Best principles

                                      Hoe zet je nu Facebookmarketing voor in? Best principles Je bent overtuigd van het Waarom van Facebookmarketing: dan is nu de vraag hoe je dat aanpakt. Zonder teveel tijd te verdoen aan ‘Facebooken’ en op een manier dat je budget echt wat oplevert. Wat zijn de uitgangspunten en werkwijzen voor Facebookmarketing? Oftewel wat zijn de...
                                      Lees verder...

                                        Facebookmarketing WAAROM hoe en wat 3

                                        Facebookmarketing: Waarom, Hoe en Wat precies?

                                        Facebookmarketing: Waarom, Hoe en Wat precies? Iedereen zit op Facebook en elk bedrijf wil daarom ook op Facebook. Toch blijft de hardnekkige vraag: wat is een like waard? En wat kan ik nu precies met Facebook doen voor mijn bedrijf? In de serie Waarom, Hoe en Wat is het na B2B Contentmarketing nu tijd voor...
                                        Lees verder...

                                          Fanbooster facebook is een volwaardig marketingplatform

                                          Fanbooster: “Facebook is nu een volwaardig marketingplatform”

                                          Vorige week organiseerde Online Business Media samen met Fanbooster een middagsessie over Facebook Ads. “Facebook is niet meer alleen een sociaal platform, het is voor bedrijven nu een volwaardig marketinginstrument geworden,” zo vertelt Alexander Grimstad, VP Marketing van Fanbooster. Fanbooster is een Noors softwarebedrijf dat zich uitsluitend richt op Facebook: “In het begin, toen Facebook alleen voor...
                                          Lees verder...

                                            The Art of Facebook, door http://mkhmarketing.wordpress.com

                                            Wat kan Facebook doen voor jouw bedrijf?

                                            “Dus ik moet beginnen met Facebook?” Die vraag krijg ik al vrij snel als ik iets vertel over Facebook marketing. Vaak gevolgd met een: “En hoe krijg ik nu meer likes?” Die vragen hebben vaak het uitgangspunt dat je mee moet als bedrijf met de nieuwe trends, anders mis je de boot. In dit blog...
                                            Lees verder...

                                              Kosten Facebook adverteren

                                              Wat zijn de kosten van adverteren op Facebook?

                                              Heb je de SWOT analyse van adverteren op Facebook gelezen, en heb je besloten om verder te kijken? Adverteren op Facebook kan al vanaf 1 euro per dag. De eerste vraag die je als ondernemer stelt: wat moet dat adverteren op Facebook Ads kosten eigenlijk? Daarvoor kijk ik naar de baten, de technische advertentiemogelijkheden van...
                                              Lees verder...

                                                Adverteren op Facebook

                                                Waarom adverteren op Facebook: een SWOT analyse

                                                Beheer je een Facebookpagina, dan heeft Facebook al meerdere malen geprobeerd je ook te laten adverteren op Facebook. Eerst met ‘boosten van je advertentie’ en anno 2015 met Facebook adverteren. Adverteren kost geld, en daarom focus ik in mijn Facebook workshops vooral op hoe je meer bereik krijgt met je Facebookpagina door je content te...
                                                Lees verder...

                                                  ClickBaiting by Bloeise

                                                  Welke BuzzFeed titels krijgen de meeste shares op Facebook?

                                                  Waarschijnlijk ben je al eens op de site geweest: BuzzFeed is een zeer populair platform voor virale content. In zes jaar tijd ging BuzzFeed van 0 naar 80 miljoen unieke bezoekers per maand. BuzzFeed is groot geworden met “fun and entertainment-oriented content“, en zet daarom zwaar in op sociale media. Zoals Executive Editor Doree Shafrir vertelt: “We zijn goed in...
                                                  Lees verder...

                                                    Facebook Flower door MKH Marketing

                                                    Facebook URL instellen voor je bedrijfspagina doe je zo

                                                    Hoe ga je van Facebook.com/pages/LoveDenHelder/426677410715937 naar Facebook.com/LoveDenHelder? Dus je Facebook URL webadres link zonder cijfers  in de naam? Dat heet een vanity URL en die krijg je als volgt: Heb je genoeg Facebook fans? Heb je 25 fans of meer? Nee? Ga dan even naar  deze Facebook likes uitwisselgroep of nog beter: vraag je vrienden en familie of ze...
                                                    Lees verder...

                                                      Facebook minderen

                                                      Facebook voorwaarden kun je zelf stellen… maar niet via een copyright post

                                                      De laatste tijd zie je op Facebook vaak onderstaande tekst voorbij komen. Helpt het ook? Het snelle antwoord: NEE. Je kan de voorwaarden waarmee je Facebook gebruikt niet zelf aanpassen....
                                                      Lees verder...

                                                        Facebook ads targeting opties

                                                        Facebook ads targeting: alle opties om je Facebook doelgroep op te bouwen

                                                        Met de terugloop in organisch bereik op Facebook wordt het inzetten van Facebook Ads een logische volgende stap. Met 802 miljoen dagelijkse gebruikers in maart, biedt Facebook een ongekend bereik. En het nieuws dat jongeren massaal Facebook verlaten, bleek recent onjuist te zijn (lees Facebook heeft geen tienerprobleem op Emerce). Facebook ads filter opties De...
                                                        Lees verder...

                                                          Het laten groeien van je Facebookpubliek in 5 stappen volgens Jon Loomer

                                                          Jon Loomer geeft strategisch Facebook Marketing advies en deelt regelmatig zijn kennis in korte video’s waarin hij vragen beantwoord. “If you had to build an audience from scratch starting tommorrow, knowing what you know now, what would be the top 5 steps you would do with Facebook?” In zijn antwoord neemt Jon aan dat je...
                                                          Lees verder...

                                                            Mijn blog op Marketingmed.nl: Hoe sociaal is een like nog?

                                                            Veel bedrijven ‘moeten’ iets doen op social media, want het is ‘in’. Gezien veel managers privé al op Facebook zitten, wordt er al snel een bedrijfspagina aangemaakt met als doel: zoveel mogelijk likes. Geen wonder dat de handel in valse likes enorm aan het groeien is. In de tussentijd is Facebook het bereik van pagina’s...
                                                            Lees verder...

                                                              Meer organisch bereik op Facebook: 5 tips

                                                              Organisch bereik op Facebook loopt drastisch terug Eigenaren van Facebookpagina’s ervaren al enige maanden dat hun pagina’s minder bereik hebben dan voorheen. Facebook schroeft het organisch bereik terug, zodat je met een pagina van 1000 likes straks nog maar 10-20 mensen bereikt. Het goede nieuws is dat wanneer je relevante content plaatst die veel interactie...
                                                              Lees verder...

                                                                Meer interactie op Facebook: 13 invalshoeken

                                                                Eerder wees ik al op de terugloop in het organisch bereik op Facebook: fans zien steeds minder berichten van je pagina. Maar posts die veel interactie genereren, laat Facebook juist aan meer fans zien. Viraal bereik dus, omdat Facebook zoveel mogelijk relevante (en leuke) content wil tonen aan haar gebruikers. Hoe krijg je meer interactie...
                                                                Lees verder...

                                                                  Social media in 2013: infographic

                                                                  Infographic geven veel informatie weer op een visueel overzichtelijke manier. Het bedrijf Infographic Promotion zette alle Social Media ontwikkelingen van 2013 in een infographic: The State of Social Media 2013 by Infographic Promotion...
                                                                  Lees verder...

                                                                    Facebook winacties: wat mag wel en wat mag nu niet?

                                                                    Je ziet ze regelmatig voorbijkomen: vrienden die een commercieel bericht delen omdat ze een nieuwe keuken / bankstel / kledingstuk mee kunnen winnen. Niet iedereen is daar van gecharmeerd, waaronder Facebook zelf.  Los van of een Facebook winactie wel of niet een goede marketingtool is: de regels zijn recent veranderd, en die zijn niet voor...
                                                                    Lees verder...

                                                                      Hoe nu verder op Facebook als bedrijf?

                                                                      Ooit begonnen als een smoelenboek voor studenten en nu een belangrijk marketingmiddel voor alle grote bedrijven die zich richten op consumenten. Recente berichten zoals Fan penetration on Facebook decreased by 42% since August en Facebook Admits: Expect Organic Reach for Pages to Continue Declining en Nederlandse jongeren keren Facebook massaal de rug toe wijzen op een grote terugval...
                                                                      Lees verder...

                                                                        Kost social media te veel tijd? Ga taakgericht werken

                                                                        Herkenbaar? Je wilt even snel iets plaatsen op Facebook en voor je het weet ben je een uur verder? Dat is prima als je privé bezig bent, maar als je social media zakelijk in zet, dan kost het je al snel teveel tijd. Hoe kun je je werktijd optimaal inzetten voor social media?...
                                                                        Lees verder...

                                                                          Social Media: welk kanaal kies je?

                                                                          Je wilt aan de gang op social media. Je hebt voor jezelf duidelijk waarom. De 10 redenen waarom je niet met social media zou moeten beginnen, heb je overwogen. Maar welk kanaal kies je vervolgens? Een aantal praktische manieren om je op weg te helpen....
                                                                          Lees verder...

                                                                            Facebook Friday:Cijfers, vragen stellen, vanity url, het wisselen van profielen en beheerders aanmaken

                                                                            Op Facebook Friday beantwoord ik vragen over (zakelijk) gebruik van Facebook, rechtstreeks en welke via Twitter #Facebook #DTV gesteld zijn. 1. Wie weet hoeveel % van de actieve Facebook gebruikers in NL minimaal met één lokale bedrijfspagina verbonden is? 2. Hoe stel je ook al weer een vraag op je FB pagina? Ik kan de optie niet...
                                                                            Lees verder...

                                                                              Mijn blog op DutchCowboys.nl: Wanneer loont Facebook Ads?

                                                                              Recent werd adverteren op Facebook sterk afgeraden door onderzoeksbureau Forrester. Ze vroegen marketeers om aan te geven hoe tevreden ze zijn met de toegevoegde waarde van adverteren op verschillende marketingkanalen. Op een schaal van 1-5 scoorde Facebook het allerlaagste van alle kanalen met 3.54. En ook al was er weer de nodige kritiek op het...
                                                                              Lees verder...

                                                                                Facebook Friday: een Zakelijke Facebookpagina opzetten

                                                                                Veel bedrijven willen Facebook als kanaal opzetten. Maar weten vaak niet hoe ze moeten beginnen. Onder het thema #Facebookvrijdag ga ik stapsgewijs in op het uitrollen van je aanwezigheid op Facebook. De eerste stappen: uitgangspunten, aanmaken en instellen. Dit kost gemiddeld 30 minuten....
                                                                                Lees verder...

                                                                                  Social media: 10 redenen om er niet aan te beginnen

                                                                                  Iedereen kent de jubelverhalen waarom je wél als bedrijf op social media zou moeten zitten. Ik schrijf deze ook namelijk. Alleen benader ik social media altijd als middel, nooit als doel. Ter lering ende vermaeck hier 10 redenen waarom je niet moet beginnen met social media:...
                                                                                  Lees verder...

                                                                                    Facebook voor het MKB

                                                                                    Als kleine ondernemer heb je niet het budget van een Pepsi of een Volkswagen om een gave Facebookactie op te zetten, laat staan dat je een heel vliegtuig of een Porsche onder handen kan nemen. Je deelt wel een foto van je collega’s, blije klanten, je nieuwe producten, maar het levert niet altijd zoveel interactie op....
                                                                                    Lees verder...

                                                                                      Een Social Media Campagne opzetten in 5 stappen

                                                                                      Campagne voeren op social media: het klinkt direct slagvaardig en zelfs een tikkeltje guerilla-marketing-achtig. Maar de titel geeft al meteen het grote mankement aan: de focus ligt op het middel en niet op het doel. Social media is een bedrijfsmiddel, net zoals een visitekaartje, een link op een site of een grote sticker op de...
                                                                                      Lees verder...

                                                                                        Social media: zo start je

                                                                                        Er zijn ontzettend veel soorten social media; de meeste hebben we niet eens van gehoord omdat ze voor een specifieke doelgroep zijn of een ander land. Voor ieder bedrijf geldt de noodzaak om tijd en middelen optimaal in te zetten. Dus als je voor social media kiest… hoe start je hiermee op een praktische manier?...
                                                                                        Lees verder...

                                                                                          Checklist Facebook B2B inzetten

                                                                                          Facebook als middel is niet even gemakkelijk om in te zetten. Je haalt er niet zo snel directe omzet uit. Het is eerder een visitekaartje vooraf en een bindmiddel achteraf. Consumenten zien Facebook als privé en Linkedin als zakelijk. Kun je Facebook wel zakelijk inzetten?...
                                                                                          Lees verder...