Over Bloeise
Bloeise is een contentcreatiebureau voor de business to business-markt. Copy is onze passie: we schrijven teksten die je merk versterken. Verhalen die verbinden, inspireren en converteren. Blogs en whitepapers die wél gelezen worden. Download onze onepager.
B2B contentcreatie
Je schakelt ons in voor onder andere:
- Webteksten
- Landingspagina’s
- Blogs
- Whitepapers
- Nurturemails
Maar ook voor klantcases, (winnende!) award-inzendingen, ghostwritten artikelen, B2B-magazines, productbladen, recruitment sites en vertalingen; of liever: herschrijven in een andere taal.
Geschiedenis van Bloeise
Bloeise steunt toegankelijkheid
De weg naar werk, carrière en onderdeel worden van de maatschappij is voor iedereen anders. Een grote groep Nederlanders ervaart een afstand tot de arbeidsmarkt vanwege uiteenlopende redenen. Ze kunnen zich ongehoord en ongezien voelen, terwijl ze zoveel te bieden hebben. Een tweede kans of een duwtje in de rug maakt voor velen een wereld van verschil!
Bloeise steunt bedrijven die toegankelijkheid hoog in het vaandel hebben zitten en brengt graag de voordelen van toegankelijkheid voor het daglicht:
- Impact Foundation – Ondernemen met Impact: ongezien talent aan het woord (PDF)
- Emerce – De zakelijke kant van een inclusieve cultuur
- Emerce – Joost van der Burght (Wij zijn MEO): “Sociale transitie gaat meer impact hebben dan technologie”
Ook op Emerce staan met een interview over jouw toegankelijk bedrijf zonder enige kosten? Contact Thomas.
Het contentteam van Bloeise
Bloeise is een volledig digitaal bedrijf. Ons team bestaat uit nomadische copywriters en externe freelancers. We werken bijvoorbeeld vanuit Den Helder, Sofia en Australië. Ieder teamlid heeft een eigen expertise. Thomas maakt taaie ICT toegankelijk. Martijn maakt elk onderwerp interessant. En we staan altijd open om kennis te maken met nieuwe seniore copywriters die digital snappen, lees hier de doorlopende vacature.
Laat je kennis spreken
Iedere klus durven we aan, ook uitgebreide whitepapers over complexe, technische materie. PHP Framework? Server-driven UI, of een vergelijking tussen Intershop en commercetools? Kom maar op! Onze kunst is altijd de zakelijke insteek pakken: wat levert het op voor de business? Ongeacht het onderwerp, de organisatie of het medium: we maken een boeiend verhaal dat we stevig onderbouwen met zakelijke argumenten en relevante bronnen.
Dat doen we bijvoorbeeld voor digitale bureaus als Dept, Label A, SQLI, Yuki, iO en Ternair. Soms in samenwerking met next generation solution providers zoals commercetools, Stibo en Bloomreach. We schrijven webteksten, klantcases, whitepapers, blogs, artikelen en awards-inzendingen voor onze klanten. Zo helpen we ze om hun inhoudelijke expertise, hun thought leadership, te verankeren in hun merk en waardevolle leads te genereren.
Thomas and I worked together during my time at Dept, where he was one of our trusted freelance copywriters. He's extremely knowledgeable in the field of technology and created some of our most complex whitepapers and longreads. Well-informed on all things tech, Thomas delivered in-depth work that was accessible, readable and concrete. His organised planning, timely status updates and clear communication made it pleasant to work with him.
We publiceren ook regelmatig op contentplatform Emerce. De lat ligt hier hoog: managers komen er om ‘kennis te vreten’. Daardoor zijn we erin getraind om een inhoudelijk verhaal te vertellen op een prettige toon, zonder commerciele clichés.
We are glad that Bloeise has been working with Osudio for years now. Bloeise is our trusted advisor on content marketing and online marketing and delivers high quality content for several departments. Bloeise is very experienced within the digital agency and ecommerce domain. On top of this expertise, Bloeise is great to work with. We really value the flexibility, honesty and the efforts in understanding and helping to achieve our goals.
Begin met content.
Om effectief te zijn in B2B moet je content moet aan alle vinkjes voldoen: kwalitatief, past bij je merkidentiteit, sluit aan op de interesses en behoeften van je doelgroep, ondersteunt je marketingdoelstellingen en wordt gebracht in de juiste vorm en via het juiste kanaal. Dat vraagt niet alleen om een gedegen contentmarketingstrategie, maar ook om het continu meten van de effecten en het hierop bijsturen. Daar zit voor de meeste bedrijven dan ook de grootste omslag: contentmarketing verschuift van korte termijn naar lange termijn.
Content is de benzine in je marketingmotor. Er bestaan geen social media, geen ads, geen SEO, geen leadgeneratie en geen emailmarketing zonder content. Ook voor een TikTok-filmpje schrijf je eerst een script. Sinds Corona zijn er nog meer bedrijven online dan voorheen. Onderscheidende content is daardoor belangrijker dan ooit. Een goed verhaal dat digitaal werkt.
Online groeien
....begint met content.
Als B2B-bedrijf wil je groeien. Daarvoor heb je waarschijnlijk een uitgekiende strategie. Wij zijn ervoor om je merk te laten bloeien. Met scherpe teksten die doel treffen. Jouw doel. Sparren? Bel Thomas: 06-10665629.
Bekijk Bloeise in het nieuws.